To nej, co jsme se dozvěděli na workshopech Marketing Festivalu

První den Marketing Festivalu byl ve znamení workshopů. Na nich jsme čerpali inspiraci ze zkušeností našich kolegů v online marketingu. Protože informací bylo opravdu hodně, sepsali jsme každý ty nejpřínosnější, které jsme si odnesli pro práci s našimi klienty.

Michal Kašpar /SEO konzultant/

Analýza odkazového portfolia pro pokročilé (Filip Podstavec)

Filip Podstavec Workshop Marketing Festival

Filip Podstavec při svém workshopu. Zdroj: Marketing Festival

Filip nám na svém workshopu ukázal, že audit linkbuildingu není jen obyčejné popsání dat z nástroje Majestic, ale že tím analýza teprve začíná.  Zaměřil se hlavně na program OpenRefine, který sám k analýze používá.

Hlavním přínosem pro mě byly tipy, jak si základní kroky v auditu zpětných odkazů co nejvíce zjednodušit a strávit s nimi co nejméně času. Díky tomu mi zbude více času na kreativní vymýšlení samotné linkbuildingové strategie.

Workshop byl nadupaný informacemi a velmi přínosný. Za 3 hodiny jsme dostali obrovskou nálož informací. A jako bonus nám Filip slíbil natočit video, díky kterému si budeme moci projít všechno znovu v klidu.

Ukázku jeho tabulky pro získávání zpětných odkazů můžete najít na Twitteru:

Párování produktů na zbožových vyhledávačích v roce 2016 (Dominik Formánek)

Název tohoto workshopu ve mně vyvolal dojem, že si z něj odnesu také hromadu informací. Ukázal se však být dost nadsazený. Já bych ho nazval přinejlepším Základy párování produktů.

Informace byly navíc dost zavádějící. Pan Formánek vycházel ze svého vzorku 3000 produktů a data z nich získaná vydával za všeplatná dogmata. Zmíním z nich ty, které mi přijdou nejspornější (zejména ve srovnání s mými poznatky a zkušenostmi):

  • Heureka.cz nezohledňuje kvalitu feedu? Konstatovat něco takového na základě vzorku 3000 produktů mi přijde hodně odvážné.
  • Heurece.cz poskytujte co nejméně informací? To, že se z Heureky.cz  stane nový český Amazon přeprodávající zboží je sice možné. Ale bránit se tomu tajením informací mi přijde úsměvné. A navíc kontraproduktivní tomu, proč na Heurece e-shopy jsou.
  • Používat bidding a ladit feedy je zbytečné a jejich přínos nelze změřit? Lepším řešením prý je, založit si druhý e-shop vyloženě pro „zbožáky“, který bude mít nižší ceny.

Z tohoto workshopu jsem odcházel zklamaný a nic nového mi nepřinesl. Naopak mě přesvědčil, že našim klientům budeme ladit feedy, kvalitně nastavovat bidding a pomocí férových postupů se snažit dosahovat kvalitních výsledků.

V podstatě jediné, s čím jsem mohl souhlasit, byla informace, kterou jsem zveřejnil i na Twitteru:

Dominik Neckař /PPC konzultant/

Budování loajality u zákazníků pro střední a velké e-shopy (Ondřej Klega)

Workshop byl zaměřený na aplikaci frameworku See-Think-Do-Care od A. Kaushika s praktickými příklady, jak jednotlivé fáze identifikovat a cílit na uživatele, kteří se v nich nachází.

Hlavním přínosem workshopu pro mě bylo ujištění, že v oblasti plánování a cílení děláme vše správně. Zaznělo i několik zajímavých tipů pro vyhodnocování display reklamy. Např. sledovat závislost přímé návštěvnosti a hledanosti brandových výrazů.

Lukáš Vožda /PPC konzultant/

Automatizace PPC (Jakub Kašparů)

IMG_6352

Jakub Kašparů při svém workshopu. Zdroj: Marketing Festival

Jakub nám ve workshopu představil možnosti, jak využít skripty pro automatizaci PPC kampaní. Nejprve vysvětlil základy AWQL (adwords query language), předvedl možnosti využití skriptů v Google a jak pracovat s jejich API. Ukázal i několik konkrétních skriptů.

V druhé části workshopu jsme se dozvěděli, jak používat skripty pro hlídání výkonu účtů, jak nastavit upozorňování e-mailem apod. Na to navázal představením nové služby, která dokáže spouštět skripty z Sklik API jako Google Scripts.

Dozvěděl jsem se tak spoustu nových informací o tom, jak skripty v PPC využívat. Kromě toho se s námi o své skripty podělil, abychom je mohli využít při práci pro naše klienty.

O kvalitě workshopu napsal na Twitter i Karel Rujzl:

Open Refine (Petr Bureš, Karel Rujzl)

S Open Refine jsem dosud moc zkušeností neměl. Proto byl tento workshop pro mě plný nových informací. Vše probíhalo hladce, kluci z PeckaDesignu byli skvěle připravení a bylo vidět, že je práce s „OR“ baví.

Naučili nás používat Open Refine ke spoustě užitečných věcí. Pro veškerou práci s daty nejen v PPC, ale i pro řízení a srovnávání produktových feedů. O všechny skripty se s námi také podělili a nasdíleli nám je.

Jiří Novák /PPC konzultant/

Jak systematicky optimalizovat katalog produktů pro efektivní produktové kampaně (Marian Zeleniak)

Účastnici workshopu Mariana Zeleniaka. Zdroj: Marketing Festival

Tématem workshopu bylo, jak mají e-shopy pokročile pracovat s produktovými detaily a odlišit se tak od konkurence. Workshop byl zajímavý už sám o sobě, a navíc jsme na něm hojně diskutovali a sdíleli své zkušenosti.

Na většině trhů je dnes tak tvrdá konkurence, že předhánět se v nízkých cenách je už takřka nemožné bez toho, aby se marže dostala na minimální hodnoty. Proto je potřeba se více zaměřit na jiné konkurenční výhody a ty v produtkových popiscích i inzerátech vyzdvihovat.

Z podnětů ostatních účastníků workshopů mi přišlo nejzajímavějších několik postřehů:

Žaneta Kučarová /Konzultantka sociálních sítí/

Přes interakce ke konverzím aneb Facebook Ads a práce s obsahem. (Michal Černocký)

Michal nám ukázal, jak sám aplikoval různé techniky a nastavení reklam na stránce Gentleman Store. Mezi nejdůležitější poznatky, které jsem si z workshopu odnesla, patří:

  • Hlavní výhodou Facebooku je, že můžete proces nákupu zákazníka sledovat napříč všemi zařízeními, která používá (a je na nich přihlášen).
  • Při využití videa pro reklamu je dobré vytvářet odlišná videa pro desktop a pro mobily. V mobilu je potřeba mít videa ještě kratší a údernější.
  • Čím menší je vlastní vytvořené publikum, tím lepší má reklama výsledky a dá se lépe optimalizovat. Je ovšem potřeba dát si pozor, aby se publika nepřekrývala.
  • Pomocí skriptů můžete oslovit všechny, kteří lajkovali příspěvky, aby dali lajk i stránce.
  • U local awareness ads je lepší cílit pouze na mobily. U počítačů se těžko zjišťuje přesná poloha.

Workshop byl fakt super a zajímavý. Nejvíce mě inspirovala Michalova věta: „Facebook Ads nejsou jen němé bannery.“ Možnosti interakce s uživateli jsou totiž obrovské, ale často se na ně zapomíná.

Jak hodnotíme první den?

I když ne všechny workshopy byly maximálně přínosné, celkově je hodnotíme kladně. Posunuli nás vpřed i tím, že jsme se díky nim přesvědčili, že svoji práci děláme správně.

Chcete více informací? Přečtěte si, co jsme si odnesli z přednášek na Marketing Festivalu.

Petr Halík

Petr Halík

Žiju online marketingem, především tím výkonnostním a usiluji o zvyšování rentability kampaní. Můžete mě sledovat na Twitteru nebo .

1 komentář u „To nej, co jsme se dozvěděli na workshopech Marketing Festivalu

  1. Pingback: Marketing Festival potřetí a stále lépe | Pavel Ungr

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *