YouTube reklama pro malé i velké

YouTube reklama má dnes mnoho forem. Inzerovat můžete prostřednictvím spotů i bannerů. Na základě našich zkušeností jsme proto sepsali konkrétní tipy pro nastavení a optimalizaci kampaní. A na dvou příkladech vám ukážeme možnosti pro velký i extrémně malý rozpočet.

YouTube reklama pro malé i velké
YouTube reklama pro malé i velké

YouTube reklama má dnes mnoho forem. Inzerovat můžete prostřednictvím spotů i bannerů. Na základě našich zkušeností jsme proto sepsali konkrétní tipy pro nastavení a optimalizaci kampaní. A na dvou příkladech vám ukážeme možnosti pro velký i extrémně malý rozpočet.

Význam videa při prodeji

Z transakčního procesu se postupně vytratil fyzický kontakt se zákazníkem. Dnes už jde všechno nakoupit online z pohodlí domova. Není třeba chodit do obchodu pro elektroniku, oblečení ani potraviny. Prodejci tím přicházejí o možnost vytvoření si vztahu se zákazníkem. Weby v lidech nevytvářejí tak silné emoce a dojmy jako osobní kontakt.

Co řeší video
Video se stalo nepostradatelným nástrojem pro řešení řady problémů

Textový obsah webu můžete efektivně nahradit videem. Nejde o to texty vůbec nepsat, ale hlavní nebo těžko popsatelné informace předat atraktivní a srozumitelnou formou. Uživatelé stále více texty na stránkách přeskakují. Cca 60 % lidí čte jen nadpisy, dalších 30 % jen filtruje obsah článků – čtou jen pasáže, které je něčím zaujmou (většinou obsahem zajímavých slov). Jen necelých 10 % uživatelů opravdu čte celý text. Videem si můžete zajistit, že se vaše sdělení dostane k více uživatelům.

Proč investovat do online videoreklamy

  • Je levnější, nejste limitováni minimálním rozpočtem.
  • Máte mnohem lepší možnosti cílení a přesné údaje o počtu zaujatých uživatelů.
  • Můžete efektivněji spravovat rozpočty a upravovat vývoj kampaně.

Videoreklama na YouTube

YouTube je celosvětově 2. nejpoužívanější vyhledávač. Mezi jeho hlavní výhody patří platební model CPV – platíte za diváka, který viděl 30 s reklamy nebo celou, pokud je kratší než 30 s. A také široké možnosti cílení. K dispozici máte několik typů inzerce.

In-stream reklama

Zdenek Izer videoreklama Pneuboss.cz na YouTube
In-stream reklama se zobrazuje před spuštěním videí na YouTube

Délka reklamy není časově omezená. Z našich zkušeností však doporučujeme nepoužívat spoty delší než 1 minutu. Video můžete doplnit o další rozšíření:

  • doprovodný banner,
  • CTA overlay,
  • karty.

Karty se zobrazují v průběhu přehrávání videa. A to i v případě, že není přehrávané jako reklama. Vytváří tak prostor vyhrát si s copy. Kreativnéjší popisky dosahují lepších CTR. Podle potřeby pak můžete uživatele směřovat na další video nebo web. Rozšíření využívejte dle potřeby a cíle kampaně. Pokud chcete, aby uživatelé zhlédli celé video, tak určitě není na místě je vyrušovat animovaným bannerem, CTA overlay nebo kartami.

In-display reklama

In-display se zobrazuje ve vyhledávání na YT a u videí během přehrávání

Kromě vyhledávání a postranního panelu se In-display zobrazuje také na hlavní stránce YouTube, pokud tam nejsou imprese prodané napřímo. Může se zobrazovat i na webech mimo YT, které mají tento typ reklamy povolený. Tato reklama má větší zásah než In-stream. Pro přehrání na ni však uživatel musí kliknout. To snižuje míru přehrání a zvyšuje CPV.

Pár tipů pro lepší nastavení reklam

Pro přesnější zásah

  • Kombinujte cílení (témata + zájmy, zájmy + klíčová slova) – lépe zasáhnete uživatele se správným zájmem při prohlížení správného obsahu.
  • Upravte nabídku pro oblíbená videa. Mají větší potenciál pro zaujetí uživatele.
  • Kontrolujte umístění a vylučujte nerelevantní videa.

Pro snadnější optimalizaci

  • Nemějte v sestavě více typů zájmů nebo témat. Například zájem o automobily a zájem o nakupování. Je dobré je mít v oddělených sestavách, abyste mohli mít pro každý zájem odlišné nabídky.
  • Večer jsou zhlédnutí levnější – většina inzerentů už má vyčerpaný rozpočet, takže nejsou v aukci.
  • Využijte remarketing. Umožní vám cílit na uživatele, kteří viděli vaši reklamu nebo byli na webu. Můžete je také vyloučit, abyste oslovili co nejvíce lidí, kteří vás ještě neznají.
  • Začínejte s nabídkou 0,6 – 1 Kč. Získáte rychle hodně zobrazení a zhlédnutí. Podle těchto statistik YouTube vyhodnocuje kvalitu a tedy i cenu reklamy.

Pro lepší výsledky

  • Omezte frekvenci zobrazení jednomu uživateli, pokud chcete zasáhnout co nejvíce lidí. Pokud je vašim cílem zvýšení povědomí o značce v cílové skupině, frekvenci naopak zvyšte.
  • Pracujte s nabídkou pro mobilní zařízení.
  • Dejte pozor na to, kde se vaše reklama zobrazuje. Jestli to není u nevhodných videí nebo na nevhodných webech.
  • Využijte doprovodný banner, CTA overlay nebo karty, pokud chcete uživatele přivést na web,

Jak na kampaň s malým rozpočtem

Za 1 000 Kč jsme získali 7 188 diváků

Pro firmu BEST KITES, která prodává vybavení pro kiteboarding a pořádá výukové kurzy, jsme připravili videokampaň s nízkým rozpočtem. Potřebovali jsme tedy velmi efektivně oslovit cílovou skupinu. Neměli jsme dispozici konkrétní téma ani zájem, takže nejlepší volba cílení byla na klíčová slova v kombinaci se zájmy (např. adrenalinové sporty).

Nabízením na úrovni klíčových slov jsme maximalizovali zásah v rámci rozpočtu.

Kampaň s větším rozpočtem

Pro e-shop s pneumatikami Pneuboss.cz jsme připravili kampaň, na kterou jsme měli naopak rozpočet velký. Díky tomu jsme se mohli s nastavením mnohem více vyhrát. Popis této kampaně tak vydal na samostatný článek.

Přečtěte si také článek o Brand Lift výzkumu na YouTube

Videozáznam naší přednášky o reklamě na YouTube

Pokud se chcete o videoreklamě dozvědět více, podívejte se na záznam z přednášky na ostravském Barcampu. Pod videem najdete i prezentované slidy.

https://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/key/d2cfkqwJSu3rl

Display reklama
27. 02. 2016