9 triků pro úspěšnější kampaně přímo od Facebooku

Facebook uspořádal minulý týden první setkání s marketéry v ČR – Discover Facebook and Instagram 2015 a PROFICIO bylo u toho. Na následujících řádcích shrnu 9 zajímavostí, které využiji při práci pro naše klienty.

9 triků pro úspěšnější kampaně přímo od Facebooku
9 triků pro úspěšnější kampaně přímo od Facebooku

Facebook uspořádal minulý týden první setkání s marketéry v ČR – Discover Facebook and Instagram 2015 a PROFICIO bylo u toho. Na následujících řádcích shrnu 9 zajímavostí, které využiji při práci pro naše klienty.

1. Facebook a smartphony – nevyužitý potenciál

Věděli jste, že průměrně 1 z 5 minut strávených na smartphonu je věnována Facebooku nebo Instagramu? Pokud děláte reklamu na FB a nemáte optimalizovaný web pro smartphony, tak vám asi utíká docela dost peněz.

2. Využijte reklamy v televizi pro FB

Lidé dnes již reklamy v TV nesledují ani se nesnaží je přepnout. V pauze pořadu vezmou mobil či tablet, prostě co mají po ruce. Čeká na ně vaše sdělení i tam? Mobil se stává postupně nejdůležitějším osobním počítačem, na kterém tráví lidé v průměru nejvíce času. A jsme zase u toho – máte web přátelský k mobilním telefonům?

3. Využijte Facebook k testování jiných reklam

Ty nejúspěšnější kampaně mají vždy společné rysy – znalost publika a pro něj kvalitně zpracované sdělení. Znáte své zákazníky, nebo si to jenom myslíte? Sociální sítě by lidem měly odpovídat dříve, než si uvědomí, na co se chtějí zeptat. Facebook je v tomto krásný. Pokud nejste relevantní, dá vám to okamžitě „sežrat“. Jak to poznáte? Cena za reklamu roste a lidé vám to dokonce pod reklamy napíšou. Nechcete tedy příště raději otestovat za pár tisíc sdělení na Facebooku dříve, než zaplatíte několik milionů za billboardy?

TIpy od Facebooku pro marketéry
TIpy od Facebooku pro marketéry. Zdroj: fotoaparát v mém nešikovném mobilním telefonu

4. Inspirujte se životem

Nebojte se zapojit do své kampaně reálné zákazníky. Funguje to. Mrkněte, jakým způsobem to udělala třeba Lufthansa.

5. Na obsahu nešetřete

Bylo to řečeno již několikrát, ale stále si firmy neuvědomují, že jeden obrázek dá za sto slov. Pokud je obrázků více, a dokonce se hýbou, tak ještě lépe. Máte již video za několik desítek tisíc, tak ho přece nenecháte jen tak volně viset na webu. Investujte minimálně stejnou částku i do jeho propagace, aby se dostalo nejen k zákazníkům. Bude-li fungovat, investujte víc.

6. Odlište se a buďte o krok napřed

Facebook v současnosti zavádí video i do carousel reklam. Je opravdu načase začít točit kvalitní klipy. Více videí zaráz vás zaručeně od konkurence odliší – alespoň teď, když to bude novinka. Chcete se odlišit i jediným videem? Co třeba natočit ho na výšku, jak je tomu často u mobilních telefonů? To často značky nedělají, co říkáte?

facebook-video-ads_large
Facebook carousel video. Zdroj: fool.com

7. Využijte videa naplno

Když už jsme u videa, předává vaše video reklama zprávu i bez zvuku? Pokud ne, tak alespoň na FB využijte titulky. Video se spouští na Facebooku nejčastěji samo, je tedy potřeba zaujmout hned v prvních třech vteřinách a to bez zvuku. Myslete na to.

8. Otestujte různé varianty náhledů videa

Je skvělé mít více videí zaměřených na jednotlivé cílové skupiny, ale stojí to dost peněz. Máte jenom jedno video? Optimalizujte náhled videa pro různé cílové skupiny. A nezapomeňte u toho A/B testovat.

9. Kliknutí není všechno

Facebook by měl v následujících dnech spustit novou možnost optimalizace reklam – Brand awereness optimalization – zaměření reklamy na ty, kteří normálně neklikají. Prý je takových uživatelů až 50 %. Cena za dosah na tyto uživatele je až o polovinu levnější než u těch, kteří klikají. My jsme to v PROFICIU zkusili a je tomu tak – CPM (cost per impression) je opravdu nižší. Ve stejnou chvíli ale rapidně roste CPC (cost per click). Nebojte se tedy optimalizovat část reklam i na neklikací uživatele. Ale šéfovi o tom raději řekněte předem.