Analýza návštěvnosti a obchodního potenciálu

Vložili jste už dost prostředků do webových stránek, jejich návštěvnosti a propagace společnosti? Pak nastal čas ponořit se do dat a začít vytahovat důležité informace pro zvýšení efektivity a návratnosti investic. Měřit a vyhodnocovat lze téměř vše. My se zaměřujeme na to, co zásadně ovlivňuje váš byznys.

Hlavní přínos analýzy návštěvnosti:

  • analýza zdrojů návštěvnosti a jejich podílu na celkových tržbách,
  • poznání chování návštěvníků na stránkách s cílem identifikovat kritické faktory,
  • sestavení doporučení pro rozdělení investic do kanálů dle jejich konverznosti.

Postup:

  1. Nastavení a kontrola měřícího nástroje
  2. Před vyhodnocováním dat je třeba se přesvědčit, že jsou data o návštěvnosti správná. Rovněž je třeba nastavit cíle a pro eshopy e-commerce měření.

  3. Poznání oboru a klíčových KPI
  4. Každý obor je specifický a pozice internetu se v něm liší. Určení vhodných klíčových metrik, které mají přímý dopad na byznys, je pro analýzu esenciální.

  5. Chování návštěvníků
  6. Daří se vám návštěvníky zaujmout? Našli to, co hledali a vracejí se? Co na stránkách dělají a kdy je opouštějí? Zlaté pravidlo marketingu – Poznejte své zákazníky, platí naplno i v analytice.

  7. Zdroje návštěvnosti
  8. Odkud návštěvníci přicházejí a koresponduje to s vašimi investicemi? Jak se liší chování návštěvníků z jednotlivých zdrojů a jaká je znalost vaší značky?

  9. Cíle a konverzní poměr
  10. Jaké zdroje návštěvnosti mají největší podíl na splněných cílech? Jaký je konverzní poměr a jeho trend? Hledáme potenciál pro růst a identifikujeme slabá místa.