Co by vám v době koronavirové nemělo uniknout?

V době krize se marketing mění doslova z minuty na minutu. Jak pružně reagovat a na co si dát pozor? Sesbírali jsme pro vás zajímavé myšlenky českých i slovenských marketérů a sepsali je do článku. 

Češi strávili s médii více než 9 hodin denně

V týdnu od 16. do 22. 3. lidé sledovali televizi, poslouchali rádio, brouzdali po internetu a mobilních aplikacích v průměru 9 hodin a 20 minut. Vyplývá to z dat výzkumné agentury MEDIAN. O víkendu se toto číslo vyšplhalo dokonce na téměř 10 hodin. 

Nejvíce se věnujeme televizi, pozadu nezůstávají ani návštěvy webu. Obojí se drží okolo 3hodinové hranice. Na internetu posílily nejen velikáni jako Google, Facebook i Seznam, ale také většina zpravodajských webů. Nárůst zaznamenal i YouTube, kde vzrostl čas strávený sledováním videí o zhruba 40 %

Jak je na tom reklama v době koronaviru?

Pandemie výrazně mění spotřebitelské chování. Díváme se více na zprávy, zůstáváme doma a také jinak nakupujeme. Mnoho firem zastavilo inzerci a vyzývá k zodpovědnosti. Některým segmentům se ale daří i nadále a reklamu naopak posilují. Co roste a co naopak klesá?

https://blog.triad.sk/zapisnik/reklama-v-casoch-corony-co-rastie-a-co-klesa/

Největší růst tržeb v prvním kvartálu roku 2020 (ve srovnání s loňským rokem) zaznamenali prodejci orientující se na zdraví, stavební materiály nebo hračky. Jak se na situaci podepsal COVID-19? Přečtěte si case study, které se zúčastnilo 1 217 e-shopů. 

https://ecomcovid19.com/

Jak komunikovat podle jednotlivých sociálních sítí

MediaGuru přehledně shrnuje informace jednotlivých platforem o tom, jakým způsobem volit slova, aby působila vhodně. Co marketérům a uživatelům vzkazuje Pinterest, LinkedIn, Facebook nebo Instagram?

https://www.mediaguru.cz/clanky/2020/03/socialni-site-radi-znackam-jak-komunikovat-v-dobe-pandemie/

35 freelancerů radí, co dělat v době krize

Jak se zorientovat v situaci, kterou nikdo z nás nezažil? Na to se zeptali členové portálu Na volné noze zkušených freelancerů. Přečtěte si komentář digitální vypravěčky a spisovatelky Michelle Losekoot, experta na sociální média Adama Zbiejczuka, SEO konzultanta Pavla Ungra a řady dalších. 

https://navolnenoze.cz/blog/co-delat/

Dá se na krizi vydělat?

Ondřej Ilinčev podle svých vlastních slov už pár krizí ustál. Sepsal proto několik rad o tom, jak zkusit tuhle situaci využít. V článku radí, jak se jako firma chovat, poznat potřeby svých zákazníků a být v současné době produktivní.

https://www.ilincev.com/jak-prezit-a-vydelat-na-krizi 

V dalším článku také zmiňuje 10 tipů pro podnikatele, ve kterých nechybí ani praktické příklady. Dozvíte se například, jak si udělat pořádek ve financích, poškrtat náklady nebo se podívat na svoje podnikání kritickým pohledem. 

https://www.ilincev.com/koronatipy

Firma musí fungovat hlavně zevnitř

Neobvyklý stav prověří zvládání situace nejen navenek, ale také uvnitř firem. Víc než kdy dříve je důležitá komunikace a interní procesy. Podle Radima Paříka v krizi vítězí ti, co umí vyjednávat.“ Co to znamená a na co dalšího je dobré se připravit? Přečtěte si rady několika odborníků.

https://www.e15.cz/byznys/spravne-nastaveni-vztahu-ve-firme-i-chytry-marketing-odbornici-radi-jak-zvladnout-krizi-1368128

BrandCloud spustil projekt Grafika pro všechny“

Díky novému sdílenému úložišti od BrandCloud můžete získat nejrůznější materiály související s koronavirem zdarma. Najdete tam graficky zpracované instrukce, cedulky, upozornění, infografiku a další. Přispívat mohou jednotlivci, firmy i instituce. Jak na to se dozvíte v článku od Designportal.cz, který shrnuje všechny podstatné informace a nechybí v něm ani návod na stažení materiálů. 

https://www.designportal.cz/vznika-verejne-uloziste-grafickych-materialu-vztahujici-se-ke-korona-viru-pridavat-mohou-instituce-firmy-i-jednotlivci/

A co až pandemie skončí?

Momentálně žijeme přítomností a snažíme se udělat maximum pro to, abychom situaci zvládli. Jak ale situace ovlivní nákupní chování do budoucna a na co je dobré se připravit? Přečtěte si článek od Brain One. Zjistíte v něm, jak být o krok napřed v krizi, která přijde po krizi, jak se změní nákupní chování lidí, jak připravit strategii na horší časy, kde šetřit a kde naopak zainvestovat.

https://medium.com/@brainone/doba-pokoronavirov%C3%A1-jak-b%C3%BDt-o-krok-nap%C5%99ed-v-krizi-kter%C3%A1-p%C5%99ijde-po-krizi-7e77715e0b62 

Máte další tipy na články, které by nás rozhodně neměly minout? Podělte se o ně s námi.


Lucie Rajčanová

Má levá část srdce tepe pro obsah, pravá se vyžívá v grafice. Jsem vlastně takový firemní schizofrenik.