Formáty inzerce na YouTube

Proč bychom měli chtít inzerovat na YouTube? Není to jenom internetový server pro sdílení videí, ale zároveň také druhý největší vyhledávač na světě. MEDIAN uvádí, že v České republice díky němu dokážeme zasáhnout až 67 % obyvatel ve věkovém rozpětí 15 – 69 let.

Formáty inzerce na YouTube
Formáty inzerce na YouTube

Proč bychom měli chtít inzerovat na YouTube? Není to jenom internetový server pro sdílení videí, ale zároveň také druhý největší vyhledávač na světě. MEDIAN uvádí, že v České republice díky němu dokážeme zasáhnout až 67 % obyvatel ve věkovém rozpětí 15 – 69 let. Každý Čech zhlédne na YouTube za týden v průměru 106 minut videa. Proto by neměla chybět vaše reklama ani tady. Přinášíme vám proto stručný přehled formátů inzerce na YouTube.

TrueView In-stream

Jde o nejčastější formát videoreklamy na YouTube. Můžeme ho přeskočit po 5 sekundách a zobrazuje se před, během nebo po videu. Na všech zařízeních se spouští se zvukem. Doporučujeme zvolit minimální délku alespoň 12 sekund – pokud je reklama kratší, nedokážeme vytvořit remarketingové seznamy. Maximální délka by měla být do 3 minut. Platíme za:

  • zhlédnutí 30 sekund (CPV – Cost Per View) nebo za zhlédnutí do konce v případě, že je videoreklama kratší nebo při nějaké interakci diváka s videem (například kliknutí na kartu, výzvu k akci apod.).

TrueView In-stream Google uvádí, že 70 % času stráveného na YouTube je skrz mobilní zařízení. Proto je horkou novinkou vertikální formát videa (2:3, 1:1, 9:16). Tento formát dokáže překrýt 70 % plochy mobilního telefonu.

TrueView na mobilu
Zdroj: thedrum.com

TrueView for Shopping

Jde o TrueView In-stream videoreklamu, kdy se při přehrávání videa zobrazí karty s produkty. Formát je dostupný v zemích, kde funguje služba Merchant Center a využívá se pro zvýšení prodeje. Najednou dokáže zobrazit až 6 produktů, mezi kterými si můžeme vybrat. Mohou to být produkty, které uživatel dříve prohlížel nebo takové, které souvisí s videem.

TrueView for Shopping
Zdroj: The AdStage Blog

TrueView for Action

Jedná se o TrueView In-stream formát obohacený o nadpis s odkazem na cílovou URL a výzvu k akci v podobě výrazné překryvné vrstvy. Díky těmto kampaním můžeme zvýšit návštěvnost webu a počet konverzí. Kampaně využívají strategii nabídek cenu za konverzi (CPA – Cost Per Action). Doporučuje se používat s Custom Intent Audience. TrueView for Action

TrueView for Reach

Tento formát je ideální pro budování brandu. Získáme maximální zásah při stanovené frekvenci. Cílíme dle pohlaví a demografie. Formát používá strategii cena za 1000 zobrazení (CPM – Cost Per Mile).

Maximize lift

Zatím máme pouze testovací verzi tohoto formátu, který se optimalizuje v reálném čase dle brand liftu. Snaží se o největší nárůst brandových metrik.

Rozšíření TrueView

CTA overlay

Jedná se o překryvnou vrstvu, která vyzývá k akci. Po kliknutí přesměruje diváka na cílovou URL, ale nezobrazí se, pokud jsou ve videu nastavené karty. Od 1. listopadu je toto rozšíření dostupné jen přímo v nastavení kampaně. Rozšíření TrueView

Doprovodný banner

Doprovodný banner o rozměrech 300x60 px se zobrazuje vedle videa v pravém horním rohu a jeho výhodou je, že zůstane vidět i po zhlédnutí videoreklamy. Pokud banner k videu nebyl nastavený, zobrazí se místo něj tzv. Video Wall (výběr miniatur videí z našeho kanálu). Diváka můžeme vést buďto na externí URL nebo na kanál YouTube. Bannery se zobrazují pouze na počítači. Platíme za proklik.

Karty

Máme několik druhů karet. Používají se pro doplnění videa, k propagaci produktu nebo služby. Můžeme vložit schválenou URL, obrázek, výzvu k akci i text. Karty se zobrazují na mobilu pod videem, na počítači v pravé části videa. Ukážou se po interakci uživatele s ikonou (i) nebo upoutávkou, jejíž zobrazení můžeme načasovat. Do jednoho videa je možné přidat až 5 karet. Karty

Závěrečná obrazovka

Závěrečná obrazovka se využívá pro zvýšení návštěvnosti webu či zvýšení počtu konverzí (například odběr kanálu, instalace mobilní aplikace, nákup produktů atd.). Celkem můžou být až 4 a zobrazí se na několik sekund na konci videa. Podmínkou je, že video musí být minimálně 25 sekund dlouhé.

Rozšíření o lokalitu nebo affiliate partnera

Zobrazuje se v TrueVuew In-stream videu či bumperu (Mikrospot) v případě, že se uživatel pohybuje blízko inzerentova obchodu či o danou lokalitu projevil zájem.

Rozšíření o lokalitu
Zdroj: support.google.com

Nepřeskočitelná reklama In-stream

Jedná se o nepřeskočitelnou In-stream videoreklamu. Původně šlo o experimentální formát. V současné době ale mají tvůrci obsahu možnost nepřeskočitelnou reklamu u svých videí povolit, takže je její rozšíření závislé právě na nich. Nesmí být delší než 15 sekund (v některých zemích ale i 20 až 30) a zobrazuje se před, během nebo po videu. Platíme za:

  • 1000 zobrazení (CPM). Tento formát ale můžete využívat pouze přes rezervaci u obchodníka Googlu.

Discovery

Využívá se pro propagaci videa všude tam, kde uživatel vyhledává nějaký obsah. Zobrazuje se ve výsledcích vyhledávání, na domovské stránce YouTube na mobilu nebo vedle souvisejícího videa. Reklama obsahuje Thumbnail a krátký text. Platíme za:

  • kliknutí na reklamu. Délka videa je minimálně 12 sekund, funguje na všech zařízení.

Discovery

Mikrospot (Bumper)

Nejvíce se hodí jako podpora k hlavní In-stream kampani, případně jako remarketing po skončení kampaně. Nicméně Bumper můžete využít i samostatně, pokud vám to vámi komunikovaná zpráva umožní. Microspot je 6 sekundové video, které se zobrazuje před, v průběhu nebo po videu. Ačkoliv byl primárně vytvořený pro mobily, spouští se na všech zařízeních se zvukem a nelze přeskočit. Je možné použít také vertikální formát. Na začátku roku 2019 se můžeme těšit na Bumper for Action a Bumper for Shopping (nyní v Betě). Platíme za:

  • 1000 zobrazení (CPM).

Out-stream

Je to videoreklama vhodná pro zvýšení zásahu za přijatelnou cenu. Tento formát je určený pro mobily a tablety. Zobrazuje se na partnerských webech a v aplikacích. Platíme za:

  • 1000 viditelných zobrazení (v CPM – viewable CPM). To znamená, že platíme pouze v případě, že uživatel vidí alespoň 2 sekundy videa. Pouští se bez zvuku a nejde přeskočit (při nezájmu odscrolluji). Délka videa je od 6 do 30 vteřin.

Masthead

Masthead je prémiový responzivní formát o velikosti 970x250 px umístěný na 24 hodin v horní části homepage YouTube. Má několik variant (Widescreen s Video Wall, Widescreen bez Video Wall, 16:9 s Video Wall, 16:9 bez Video Wall) a je nutné si ho rezervovat u obchodníků Google. Pokud chceme velký zásah napříč různou demografií, je Masthead to pravé. Jen v České republice denně navštíví homepage YouTubu 1,5 až 2 miliony lidí, takže zásah je opravdu velký. Nehodí se ale při malém rozpočtu a přesném cílení. Využívá se pro obecné budování povědomí o značce. Platíme:

  • paušálně za umístění na 24 hodin (CPD – Cost Per Duration). Zobrazuje se na všech zařízeních, nelze přeskočit a minimální délka je 12 sekund.

Masthead

Display reklama (bannery)

Banner o rozměrech 300x250 px se zobrazuje na pravé straně vedle videa. Platíme:

  • buďto za počet zobrazení, nebo za každý proklik. Záleží na nastavení. Zobrazuje se pouze na počítači.

Overlay banner

Overlay banner o rozměrech 480x70 nebo 728x90 px se zobrazuje ve spodní části okna, ve kterém běží video. Zabírá cca 20 %. Pokud tvoříte obsah, který necháváte monetizovat, je dobré na tuto skutečnost myslet a důležité sdělení neumisťovat do této části. Overlay banner můžete kdykoliv zavřít. V případě, že se zobrazí banner 300x250 px a overlay banner mluvíme o tak zvaném Combo banneru. Platíte za:

  • interakci (kliknutí) na reklamu. Zobrazuje se pouze na počítači.

Overlay banner

Product placement

Můžeme si také domluvit spolupráci s influencery, kteří budou testovat a doporučovat náš produkt. Je zapotřebí vytipovat si takové, jejichž cílová skupina se shoduje s našimi zákazníky. Základní složení sledujících konkrétního vlivného člověka lze odhadnout. Na požádání bychom ale měli dostat přesná data z YouTube statistik, pokud se influencer rozhodne s námi spolupracovat.   Product placement Inzerujete na YouTube? Do jaké míry pracujete s jednotlivými formáty? Dejte nám vědět v komentáři!