Jak jsme se Sportega rozjeli Yedoo týden

Sportega patří mezi naše dlouhodobé klienty. Společně jsme se pustili do kampaně zaměřené na prodej koloběžek značky Yedoo. Jak to dopadlo?

Sportega patří mezi naše dlouhodobé klienty. Společně jsme se pustili do kampaně zaměřené na prodej koloběžek značky Yedoo. Jak to dopadlo?

7 dní, 7 modelů a každý den nižší cena vybrané koloběžky Yedoo. Tak by se dala shrnout akce s názvem Yedoo týden, kterou si pro svoje zákazníky připravil Sportega. Naším úkolem bylo pomoct s propagací. 

Akci jsme rozdělili do dvou fází. První trvala 4 dny a upozorňovala na plánovaný akční týden. Ve druhé fázi byla každý den v akci vždy jen jedna koloběžka značky Yedoo. Výši slevy se potenciální zákazník dozvěděl až v daný den. 

Připravit…

Naše cíle byly jasné: upozornit veřejnost na plánovanou akci a přivést relevantní návštěvnost na landing page Yedoo týden. A všechny návštěvníky si označkovat. To jsme následně využili ve druhé fázi, kdy už bylo naším úkolem prodat co nejvíce koloběžek. Na promování jsme využili tři kanály – Google Ads, Sklik a Facebook.

Tip: Mějte na svých webových stránkách implementovaný Facebook Pixel a remarketingový kód. Díky tomu pak můžete v jednotlivých systémech snadno cílit na uživatele, kteří byli na webu aktivní. Zároveň nezapomeňte doplnit měření událostí na nově vzniklé landing page.

První fáze měla především akviziční charakter. Cílili jsme na relevantní potenciální zákazníky a remarketingem zase na stávající zákazníky Sportega. 

Využití jednotlivých kanálů

Sklik

V Skliku jsme k promování využili kombinovanou reklamu. Kampaně jsme cílili následovně:

Cílení Sklik

Google Ads

Předpokládali jsme, že cílení na zájmy o koupi koloběžky bude z pohledu počtu konverzí nejúspěšnější. A výsledky tuto predikci potvrdily. 

V Google Ads jsme se v první fázi rozhodli otestovat několik videoformátů.

Tip: Nezapomeňte také propojit Google Ads s YouTube kanálem, abyste mohli sbírat publika, která zhlédla určitá videa.

Konkrétně formáty In-Stream a Discovery, TrueView for Action. Cílili jsme na publika se zájmem o sport, in-market publika sport a fitness, sportovní zboží a také custom intent publika. Nevynechali jsme ani lidi vyhledávající koloběžky. A jaké byly výsledky jednotlivých formátů? 

Tabulka znázorňuje 7denní lookback window 

TrueView for Action potřebuje delší dobu na proces učení, a proto předpokládáme, že by se výkon kampaně nadále zlepšoval. Právě kvůli tomu jsme se ale rozhodli, že formát nebude dále vhodný pro jednodenní kampaně. 

Tip: TrueView for Action doporučujeme využívat pro dlouhodobější kampaně. Formát TrueView for Shopping se může schvalovat až 3 dny. Je potřeba s tím při plánování počítat. 

Pro remarketing stávajících zákazníků jsme využili Discovery formát omezený na mobilní zařízení, který nám historicky fungoval nejlépe. 

Facebook

K cílení na Facebooku jsme využili publika dle relevantních zájmů o koloběžky, outdoorové aktivity a sportovní vybavení. Dále jsme se pak zaměřili na interagující uživatele s Facebook stránkou Sportega a samotné fanoušky stránky, návštěvníky webu, jejich podobná publika a zákazníky Sportega. Z cílových skupin nejlépe performovali právě zákazníci a návštěvníci webových stránek, kde jsme během před-akční kampaně dosahovali CTR přes 3 % a CPC pod 3 Kč.

Facebook příspěvek - ukázka kreativy

… a Yedeeem!

Druhá fáze Yedoo týdne měla především remarketingový charakter. Během samotného týdne slev jsme cílili na potenciální zákazníky. Remarketing jsme spouštěli na návštěvníky vytvořené landing page, které jsme posbírali už v první fázi. Cílili jsme také na lidi, kteří zhlédli video první fáze.

Sklik

Pro samotnou akci jsme připravili 7 verzí kombinované reklamy a každý den byla spuštěna jedna reklama na danou akční koloběžku. Abychom celý proces co nejvíce zautomatizovali, nastavili jsme 7 kampaní, které se samostatně spustily v daný den. 

Tip: Nezapomeňte, že datum ukončení kampaně se v Skliku nastavuje jinak než v Google Ads. V Skliku datum ukončení znamená, že v ten den už kampaň neběží. 

Tento postup bychom příště nevyužili. Není totiž jednoduché v Skliku optimalizovat jednodenní kampaně. V průměru jsem se při ceně za proklik dostali na 1,7 Kč. 

Google Ads

Ve druhé fázi jsme nastavili, stejně jako v Skliku, 7 jednodenních kampaní a rozhodli se testovat formáty TrueView In-stream a bumper. Do cílení jsme přidali publikum, které vidělo video z první fáze a publikum na všechny návštěvníky webu

První dva dny akce jsme za stejnou částku promovali akční koloběžku prostřednictvím obou formátů. Po vyhodnocení jsme se rozhodli nadále promovat už jen pomocí bumperu. Ten nám oproti TrueView In-stream přinesl více prokliků na web, větší zásah a více konverzí po interakci. K bumperu jsme přidali remarketingovou kampaň Discovery omezenou na mobily, která už dobře fungovala v první fázi.

Facebook

I zde jsme k propagaci využívali jednodenních kampaní. Mimo klasických bannerových formátů ve variantě single image a carouselu jsme využili generovaných produktů z katalogu a propagaci příspěvků stránky s videem. 



Tip: Používejte emoji do textu pro upoutání pozornosti uživatele. Funguje to! 



Z pohledu cílení nejlépe fungovalo zaměření na návštěvníky webových stránek – zde už konkrétních vybraných modelů a landing page samotné akce, kam jsme směřovali veškerou návštěvnost v rámci předakce. 

Tip: Po celou dobu trvání akce jsme měli spuštěnou kampaň cílenou na uživatele, kteří si některou z akčních koloběžek přidali do košíku během posledních 10 dnů. PNO této kampaně bylo nádherných 0,44 %.  

Propagace příspěvků stránky k dané akci byla velmi úspěšná. Cílili jsme především na fanoušky, zákazníky a wca. Z pohledu fanoušků stránky jsme zaznamenali nárůst v období soutěže o 54 To se mi líbí. 

To se mi líbí na FB stránce

Závěrem

Již v první fázi se nám ze zmiňovaných kanálů podařilo získat konverze v hodnotě 105 000 Kč při investici 8 300 Kč s výsledným PNO 7,9 %. V samotném Yedoo týdnu jsme pak s celkovou investicí 54 000 Kč získali konverze v hodnotě 574 500 Kč. PNO na tuto akci bylo 9,4 %.

„Za úspěchem Yedoo týdne stála dobře postavená nabídka a unikátní obsah, který se nám podařilo k akci připravit. Pro PROFICIO jsme tak měli velkou výzvu, dostat akci mezi lidi. S tím se poprali skvěle a na výsledcích to je vidět,” shrnuje kampaň Adam Jurák, Marketing Manager ve Sportega.

Případové studie 12. 11. 2019