Jak vybrat správné rozměry bannerů pro RTB přes Adform

Pro všechny zájemce o reklamu přes Adform jsme připravili návod pro výběr nejvhodnějších bannerů pro tuto platformu. A pokud Adform neznáte, je článek vhodný i pro vás. Dozvíte se o něm to hlavní.

Co je to ten Adform a RTB?

Adform patří mezi platformy pro nákup bannerové reklamy na webech v reálném čase (RTB). Vyplatí se vám zejména v brandové reklamě. V ní není cílem okamžitá návratnost investice, ale zvýšení povědomí o vaší značce. S RTB máte přístup na weby, kam se s klasickými PPC systémy nedostanete.

Výhodou RTB je možnost přesně cílit reklamu:

  • behaviorálně – podle zájmů uživatelů,
  • demograficky – podle věku a pohlaví,
  • geolokačně – kde se uživatelé nachází.

Můžete si také zvolit konkrétní čas, kdy se bude reklama zobrazovat a vybrat dokonce konkrétní typy zařízení. Samozřejmostí je cílení na uživatele, kteří navštívili vaši stránku (remarketing).

Zároveň je RTB levnější než nákup přímo na webech a nejste omezeni minimální výškou investice. Další výhodou je možnost plně kontrolovat výkon reklamy.

Vybírejte podle toho, kde chcete být vidět

V RTB platí více než jinde, že byste se měli nejprve podívat, kde chcete vaši reklamu zobrazovat. A bannery vytvářet na základě toho.

Rozměrů, které můžete vytvářet, jsou stovky. Některé jsou samozřejmě zobrazované více, některé méně. My se zaměříme hlavně na ty hojně užívané. A záměrně vynecháme malé formáty. Na těch není pořádně nic vidět.

Příklad bannerů pro RTB

Příklad bannerů pro RTB

Nejvíce zobrazované rozměry na českých webech jsou:

  • 728×90
  • 160×600
  • 600×315
  • 254×133
  • 300×250
  • 300×300
  • 120×600
  • 300×600
  • 250×250
  • 467×120
  • 480×300
  • 745×100
  • 970×90
  • 960×310
  • 750×200
  • 970×310
  • 970×210

Už teď je jich celkem dost a grafik se tak může pěkně vyřádit. Tyto používáme nejčastěji. Všechny mají totiž v průměru více než 100 milionů nabídek vstupu do aukce (requestů).

Nemusíte mít všechny, vyberte jen ty nej

Z těchto rozměrů většinou ještě vybíráme. Podle toho, jak bannery vypadají. Cílem display reklamy je totiž předat naše sdělení tak, aby bylo pochopitelné, vypadalo co nejlépe a aby ho nikdo nepřehlédl. To se u malých rozměrů stane hned.

Remarketing v Adformu je trochu jiná věc. Přestože ho umí velmi dobře, budete tento nástroj chtít využít hlavně pro cílení na uživatele, kteří na vašem webu ještě nebyli.

A co po vybrání rozměrů?

Dalším úkolem je vytvoření poutavé kreativy. Nejefektivnější jsou pohyblivé bannery. S rich media formáty tak rozhodně neuděláte krok vedle. Cílem display reklamy je zaujmout uživatele a atraktivní vzhled zlepšuje dojem z vašeho reklamního sdělení.

Nemáte po ruce schopného grafika či programátora, který by vám dokázal takové bannery vytvořit? V Adform na tuto možnost mysleli a připravili podobný systém jako v AdWords. Tedy možnost do šablon doplnit vlastní obrázky. Chvíli to zabere, ale není to tak finančně náročné a animace vypadají perfektně.

Šablony v Adform

Šablon je stále víc. Přibývají také rozměry a zajímavé animace.

Dominik Neckař

Dominik Neckař

Starám se převážně o výkonnostní PPC kampaně. Ale zabývám se i Videoreklamou a Display kampaněmi.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *