Jaké vytvářet bannery pro reklamy na Facebooku

Požadavky na bannery pro facebookovou reklamu se v určitých ohledech podstatně liší od ostatních reklamních systémů. Reklamy jsou totiž doprovázeny textovými popisky, a proto je množství textu v obrázcích omezené. Text by měl zabírat maximálně 20 % plochy obrázku. Pokud bude zabírat větší plochu, Facebook bude reklamu znevýhodňovat.

Jaké vytvářet bannery pro reklamy na Facebooku
Jaké vytvářet bannery pro reklamy na Facebooku

Požadavky na bannery pro facebookovou reklamu se v určitých ohledech podstatně liší od ostatních reklamních systémů. Reklamy jsou totiž doprovázeny textovými popisky, a proto je množství textu v obrázcích omezené. Text by měl zabírat maximálně 20 % plochy obrázku. Pokud bude zabírat větší plochu, Facebook bude reklamu znevýhodňovat.

Ověření splnění podmínek

Každý obrázek, který chcete použít na reklamu či promovaný příspěvek, je posuzován algoritmem Facebooku. Ten automaticky vyhodnocuje množství textu v kreativě. Jeho množství můžete zjistit před spuštěním reklamy ve speciální aplikaci.

Ukázka toho, jak Facebook posuzuje množství textu v bannerech a vyhodnocuje, zda splňují podmínky
Facebook upřednostňuje obrázky s minimem textu. Čím méně ho najde, tím lepší výsledky můžete očekávat.

Kolik textu by měl reklamní obrázek obsahovat?

Facebook preferuje reklamní obrázky s minimem nebo úplně bez textu. Podle našich zkušeností fungují nejlépe bannery s krátkým a výstižným sdělením v jedné větě, které je doplněno vhodným CTA.

Jak můžete množství textu redukovat?

Snažte se do obrázku dát jen tu nejdůležitější informaci. Další důležité informace vložte do textových částí reklamy, které banner doprovází. Je-li text nutnou součástí obrázku, použijte menší velikost písma a co nejméně slov. Pokuste se text zredukovat a znovu ověřte jeho podíl na ploše obrázku.

Základní rozměry bannerů

  • Reklama pro kliknutí na web umístěná v tzv. News Feedu – 1200×628
    • Při zobrazení na mobilu se zobrazí v rozměrech 560×292
  • Banner do reklam na propagaci firemní Facebook stránky – 820×312
    • Při zobrazení na mobilu se zobrazí v rozměrech 820×462
  • Reklama na propagaci události – 1200×628
  • Fotka do sady v Carousel Ads – 1080×1080
  • Obrázek využitelný do pravého sloupce na Facebooku – 1200×628

Na co si dát pozor

Malý formát reklamy do pravého sloupce má sice stejný poměr stran jako reklama do News Feedu, ale je u něj zapotřebí si uvědomit malou velikost obrázku. Text v něm by tedy měl být redukovaný například pouze na logo či opravdu krátké sdělení (1 až 3 slova). Tím zachováte minimum textu a zároveň i srozumitelnost sdělení. Pro Carousel Ads potřebujete mít 2 – 10 obrázků zmíněného rozměru. Carousel můžete využívat i pro běžné příspěvky stránky a není vyhrazený jen pro reklamy. Dejte si také pozor, v jaké velikosti nahráváte PNG obrázek. Nemělo by to být více než 1 MB.

Při využití carouselu se fantazii meze nekladou. Obrázky na sebe mohou navazovat a vytvořit příběh
Při využití carouselu se fantazii meze nekladou. Obrázky na sebe mohou navazovat a vytvořit příběh

Chcete se dozvědět více o display reklamě? Přečtěte si některý z článků o přípravě bannerů, které vyšly na našem blogu.