Máme chytřejší linkbuilding díky Linki.cz

Linkbuilding se může zdát jako nutné a nezábavné zlo. Když ale víte jak na něj, začne vás bavit. My jsme si nechali poradit a za pomocí Linki.cz jsme obohatili naše taktiky. A protože nejsme žádní hamouni, přinášíme pár tipů i pro vás.

Máme chytřejší linkbuilding díky Linki.cz
Máme chytřejší linkbuilding díky Linki.cz

Linkbuilding se může zdát jako nutné a nezábavné zlo. Když ale víte jak na něj, začne vás bavit. My jsme si nechali poradit a za pomocí Linki.cz jsme obohatili naše taktiky. A protože nejsme žádní hamouni, přinášíme pár tipů i pro vás.

Základní filozofie linkbuildingu

Než začnete vytvářet odkazový profil svojí stránky, musíte se zamyslet. Proč by vám ostatní měli chtít pomoct? Nic není zadarmo, pokud nenarazíte zrovna na člověka, který to dělá čistě pro radost. Základní myšlenka, kterou nám předal Zdeněk Dvořák z Linki.cz, je jednoduchá: „Najděte jejich proč a nabídněte svoje protože.“

Peníze jako motivace nestačí, jen málokdo chce odkazy kupovat. A kromě uspořených peněz se vyhnete také postihu od Googlu. Tak jaké by mohlo být ono protože? Snažte se zaměřit na nepeněžní odměny. Čest a sláva může být jedna z nich, snaha pobavit sebe i ostatní další. Jaké výhody najdete a jak je využijete, už je jen na vás.

Jak si vybírat weby pro své odkazy?

Základem je, aby weby byly tematicky blízké. Umístění musí dávat smysl. Pak je větší pravděpodobnost, že k vám z odkazu někdo přijde. Po technické stránce musí weby splňovat několik kritérií:

  • web je aktuální a stále na něm přibývají nové příspěvky,
  • je viditelný pro vyhledávače,
  • odkazy z webu jsou ve stavu follow,
  • stránky nejsou zaspamované. 

Vedle těchto základních pravidel můžete sledovat i další užitečná vodítka:

  • počet odkazů, které vedou na stránku, 
  • počet frází, se kterými se stránka umisťuje na předních pozicích ve vyhledávání,
  • kolik má web stránek,
  • penalizace webu.

Štěstí přeje připraveným

Pro začátek hodně pomůže analýza klíčových slov. Na konkrétní slova si můžete zjistit umístění na Googlu či Seznamu a pak se na ně pořádně zaměřit. Je důležité si také ujasnit několik otázek: Kde a jak často budete publikovat? Jaká jsou hledaná témata?

Pokuste se získat maximum informací. V první řadě zjistěte možná aktiva, která pak můžete nabídnout za odkazy. V dalším kroku je dobré prověřit, jak silné vnitřní odkazování stránky máte. Například za pomocí programu Screaming Frog.

Všechny tyto informace si zapisujte. V budoucnu vám mohou pomoci.

Inspirujte se u konkurence

Inspirujte se, ale nekopírujte. Podívejte se, kde se konkurence umisťuje lépe než vy a zkuste zjistit, proč tomu tak je. Najděte jejich filozofii a zkuste ji vylepšit. Ke zjištění odkazů vám pomůže nástroj Ahrefs, ne všechny odkazy jsou ale užitečné, proto si je prověřujte.

Prozkoumejte odkazový profil konkurence a hledejte v něm příběhy. Když objevíte web, který odkazuje už na 2 vaše konkurenty, existuje možnost, že by mohl přibrat i vás.

Důležitá je komunikace

Nebojte se oslovovat jiné weby. Přísloví líná huba, holé neštěstí zde platí dvojnásob. Musíte rozlišit, jakým způsobem oslovit jednotlivé weby. Jinak můžete přistupovat k amatérskému webu a jinak ke stránkám, které se reklamou živí. Vždy si připravte svá aktiva – co můžete nabídnout výměnou za odkaz. Nepouštějte všechny trumfy najednou, schovejte si něco na vyjednávání.

U amatérských webů většinou stačí slušně poprosit a jasně vysvětlit, proč by se jim mohl váš odkaz hodit a jaký bude mít přínos. Pokud máte v rukávu něco, co můžete nabídnout, je to vždy lepší varianta.

Jak objevit odkazové příležitosti

Objevovat můžete buď ručně, za pomocí vyhledávacích operátorů, poloautomatizovaně nebo od konkurence. Ručně je sice nejpracnější cesta, za to ale získáte spoustu zajímavých informací a jako bonus vhled do oboru. Pomoci vám mohou operátory related: či inurl: nebo intitle: a mnohé další.

Poloautomatizovaným hledáním si práci sice ušetříte, ale vyjdou vám i výsledky, které nebudou relevantní. Na konci tak stejně musíte vše znovu zkontrolovat a projít. Zdeněk nám na tuto práci doporučoval Simple SERP Scraper. Výsledky si můžete importovat do xls nebo přímo na Google Drive.

Jakmile si projdete všemi fázemi, můžete se hrdinně pustit do budování zpětných odkazů. V případě jakýchkoliv nejasností vám v PROFICIU rádi pomůžeme. Stačí nás kontaktovat.

SEO
06. 02. 2018