Když máte po boku správného partnera, vaše ambice nemusí mít hranice. Zjistěte, jak jsme volbou správné digitální strategie zvýšili obraty e-shopu o desítky procent a pomohli definovat klíčové trhy pro expanzi.
Kdo je vodou na náš mlýn
E‑shop Sanitino spadá do portfolia firmy STYLE PLUS. Jedná se o předního prodejce sanitární techniky v tuzemsku. Zákazníkům garantuje nejlepší ceny na trhu a poskytuje kompletní poradenství týkající se vybavení koupelen či kuchyní. V jejich nabídce najdete i nejnovější technologické vymoženosti.
Jak to celé začalo
Spolupráce s předchozí digitální agenturou klientovi nepřinášela kýžený meziroční růst a obrat e‑shopu stagnoval. Proto se Onlinekoupelny.cz rozhodly vyhlásit výběrové řízení, ve kterém jsme uspěli.
Nemáme ve zvyku polovičatá řešení nebo lepení děr. Proto jsme klientovi připravili komplexní digitální strategii na míru. Postavili jsme ji na pečlivě zvoleném marketingovém mixu s cílem stát se strategickým partnerem pro otázky růstu celého byznysu.
A výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat. Aktuální obrat e‑shopu se meziročně zvyšuje o desítky procent. „Neustále rosteme, a tak můžeme být spokojení,“ podotýká Štěpánka Pospíšilová, vedoucí marketingu Sanitino.cz.
Aktuální obrat e-shopu roste meziročně řádově o vyšší desítky procent.
Strategie expanze do zahraničí
Po základní revizi marketingových kanálů jsme Sanitino.cz podpořili v jejich rozhodnutí, abychom společně začali řešit expanzi na zahraniční trhy. Využili jsme data a možnosti, které máme jako klíčová agentura Google, a začali jsme pracovat na výběru volných trhů pro rozšíření působení klienta. Jako nejvhodnější úvodní trh jsme společně zvolili Itálii a v tomto rozhodnutí nás podpořil i Google.
„Před vstupem na každý trh jsme si sestavili detailní strategii. Byl to náročný proces, protože na každém trhu na nás čeká jiná cílová skupina. Mezi zákazníky jednotlivých zemí jsou velké rozdíly, nicméně společně s PROFICIEM jsme vždy vyhodnocovali výsledky na konkrétním trhu a snažili jsme se zlepšovat,” dodává Štěpánka Pospíšilová.
Úspěšná cesta napříč evropskými trhy je z dlouhodobého hlediska rozhodně správnou volbou. Klient na základě vlastních detailních analýz vybral jako další trhy pro expanzi Nizozemsko a poté Belgii. Zvlášť francouzská mutace Belgie se ukázala jako důležité rozhodnutí pro úspěch na tamějším trhu. STYLE PLUS má totiž ambici stát se díky svému brandu Sanitino evropským lídrem v prodeji sanitární techniky.
Account Jiří Novák o spolupráci říká: „Nejen pro Sanitino je nezbytné, abychom zapojili všechna oddělení naší full servisové agentury. Díky tomu dokážeme zaručit ten nejlepší výsledek. Na projektech pro Sanitino se podílí především senioři z jednotlivých oddělení, ať už se práce týkají organické návštěvnosti, PPC kampaní, zbožových srovnávačů, správy sociálních sítí, mailingu, vyhodnocování nebo třeba analytiky.“