Využití videoreklamy při vstupu na nový trh

Přečtěte si, jak jsme u našeho dlouhodobého klienta postupovali při expanzi na Slovensko a díky čemu se nám podařilo zvednout Brand Awareness o 94 %.

Case study Pneuboss
Case study Pneuboss

Náš dlouholetý klient Pneuboss.cz se rozhodl se vší parádou expandovat na Slovensko. Zatím nám v této zemi běžely jen omezeně Nákupy Google, takže rozhodně bylo do čeho investovat. Přečtěte si, jak jsme postupovali a díky čemu se nám podařilo zvednout Brand Awareness o 94 %.

E-shop Pneuboss.cz funguje od roku 2014 a patří mezi přední prodejce pneumatik na českém trhu. U našich sousedů jsme proto rozhodně nehodlali udělat ostudu. 

Uvedení značky na nový trh je vždy potřeba důkladně promyslet – vybrat vhodné období, zvážit konkurenty, zvolit ideální metody. To vše jsme provedli, ne vždy to ale stačí. Letošní jarní sezónu (od dubna) jsme se sice rozhodli pro razantnější inzerci a zvýšení povědomí o značce, bohužel nám do toho ale nečekaně vstoupil COVID-19. Začali jsme proto zvažovat, jak dál postupovat. 

Cíl určuje metody

Informace, které jsme měli, byly pro náš plán příznivé. Díky karanténě lidé na internetu tráví více času a mnoho firem zastavilo inzerci. S tím poklesly ceny. U Googlu jsme nechali whitelistovat výzkum Brand Lift a Brand Interest a šli na to. 

K dispozici jsme měli dvě videa, jedno o délce 6 s a druhé 25vteřinové. 

Strategie byla jasná:

  • Zvýšit povědomí o značce
  • Otestovat TrueView for Action s cílem přivést co nejvíc lidí na web

Musíme založit YouTube kanál, propojit s Google Ads, nahrát videa, otextovat, nastavit konverze na nákup a návštěvu webu s krátkým konverzním oknem. 

Vzhledem k cílům a formátům, které jsme měli k dispozici, byl Bumper jasný. TrueView for Action na test také a pro remarketing jsme připravili Discovery. Ten však byl v plánu spustit až po Brand Liftu, aby nezkresloval data. A samozřejmě jsme také potřebovali prvně získat publika.

Před samotným nastavením kampaní jsme si zjistili v Google Analytics, jaké zájmy mají naši konvertující. Nezapomněli jsme se podívat ani do Audience Insights v Google Ads. Inspiraci máme, můžeme nastavovat. 

Cílíme na zájmy milovníci aut, zájmy o koupi motorového vozidla, kola a pneumatiky, Look-a-Like a nezapomínáme ani na Custom intent publika. Jedno na obecné vyhledávací dotazy a druhé už s konkrétními pneu značkami. Vyloučíme návštěvníky webu. Přidáme excluded list placementů. 

Nezapomeňte nastavit publikum uživatelů, kteří viděli vaše video. Určitě je pak přidejte pro pozorování do search kampaní. Můžete na ně cílit i v rámci remarketingové videokampaně.

Kampaně nastaveny. Bumper, TrueView for Action a pozastavený remarketing Discovery formát. S klientem jsme si schválili konkurenci a otázku pro Brand Lift, přidali kampaně a spouštíme.

Pro Brand Lift je podmínka velkého spendu. Proto je potřeba pečlivě a nejlépe denně kontrolovat, kde se video zobrazuje.

A výsledky se dostavily

Celkem jsme nasbírali 15,5 tisíc odpovědí. Povědomí o značce se podařilo díky videokampaním zvýšit o 94 % a reklama zasáhla dohromady 244 000 uživatelů. A cena nebyla vůbec špatná – pěkných 0,03 EUR.

Googlem dodaná data ukazují, že zájem o značku se na Slovensku zvýšil o 1586 %

Nejvíc ovlivněnou skupinou byli muži mezi 25 – 34 lety, hned za nimi byla věková skupina 35 – 44 let. Tedy přesně to, co jsme potřebovali. 

Podle předpokladu se nejlépe dařilo cílení na zájem o koupi kol a pneumatik, poté zájem o koupi motorových vozidel a zájem milovníci aut. 

  • U formátu TrueView for action měla Custom intent publika nejvyšší počet zhlédnutí, ale horší konverzní poměr než defaultní publika Google. 
  • Naopak u Bumperu mělo publikum Custom intent na obecné výrazy nejlepší konverzní poměr
  • Obecně lépe fungovalo Custom intent publikum na obecné výrazy než na konkrétní značky.

Jak jsme očekávali, Bumper měl na povědomí o značce dvojnásobně větší vliv než TrueView for Action. Ten ale splnil náš cíl a přivedl na web návštěvnost za cenu srovnatelnou se search kampaněmi – 0,3 EUR za konverzi. 

Formát jsme obohatili i o Sitelinks, které dodaly 9 % návštěvnosti. Discovery formát pak hezky zafungoval na zvýšení počtu lajků u videí a odběratelů kanálu. Takže za nás palec nahoru!