E-mail marketingová strategie

E-mailing má v online marketingu společností silnou pozici. Vždyť komunikujete už se svými zákazníky. Žádné oslovování neznámé masy (výjimkou jsou nakoupené databáze). Posíláte zprávu lidem, kteří o vás již projevili zájem. Dodržování zásad upřímného, autentického a věrohodného marketingu dělá z e-mailingu významný zdroj tržeb.

Předpoklady úspěšné e-mail marketingové strategie

    1. Databáze kvalitních kontaktů

Ideální je, když databáze obsahuje jen e-maily lidí, kteří vědomě souhlasili se zasíláním obchodních sdělení. Obcházením se dostáváte na tenký led. Nicméně úřady jsou spíše laxní. Platí, že čím kvalitnější databáze, tím více doručených e-mailů a všichni jsou spokojenější.

    1. Segmentace do skupin

Segmentovat lze do nekonečna, ale je dobré zastavit se tam, kde už to nedává ekonomický smysl. Více divizí, hlavní produkty a značky by se do segmentace měly promítnout. Úspěch přinese zasílání personifikovaných e-mailů, které reflektují předchozí interakce lidí.

    1. Obsah

Platí obecné pravidlo reklamy – Musíte zaujmout. Poslat e-mail s obsahem, který si příjemce projde, uvažuje o něm a dokonce ho sdílí, je velký úspěch. Současně by měl být obsah blízký oboru, aktuální a pro lidi přínosný.

    1. Testování

Testování vede k maximalizaci přínosu. Testují se změny ve struktuře e-mailu, různé předměty, obsah a výhodnost nabídky. Následně se sledují zásadní změny klíčových metrik jako je míra otevření, míra prokliku a konverze.

    1. Ziskovost

Každý komunikační kanál by měl končit v kladných číslech. Nutností pro měření ROI je odkazy v e-mailech označkovat. Webová analytika identifikuje, kolik objednávek a poptávek jste díky e-mailingu zaznamenali.