Víte, jak firmu prezentovat na LinkedInu? Máme pro vás pár tipů

LinkedIn můžeme bez servítek považovat za nejpopulárnější profesní síť na světě. Počet uživatelů přesahuje 590 milionů a každou vteřinu přibudou 2 další. V České republice používá LinkedIn více než 1,2 milionu uživatelů. Proč má smysl založit si firemní profil, a jak z něj vytěžit co nejvíc?

Víte, jak firmu prezentovat na LinkedInu? Máme pro vás pár tipů
Víte, jak firmu prezentovat na LinkedInu? Máme pro vás pár tipů

LinkedIn můžeme bez servítek považovat za nejpopulárnější profesní síť na světě. Počet uživatelů přesahuje 590 milionů a každou vteřinu přibudou 2 další. V České republice používá LinkedIn více než 1,2 milionu uživatelů. Proč má smysl založit si firemní profil, a jak z něj vytěžit co nejvíc?

LinkedIn pískoviště není pro děti

Na Facebook se chodíme bavit, na Instagramu čerpáme inspiraci a obdivujeme dokonalé fotografie. Hlavní úlohou LinkedInu není zábava, ale prezentace. A to ať už vás jako profesionála v oboru nebo celé firmy. Je to ideální místo k získávání zaměstnanců, navazování nových kontaktů i publikování odborných článků.

HR, ředitelé firem nebo recruiteři – najdete tam všechnu byznysovou vrchnost. Málokterého manažera uvidíte, jak si čte články na Facebooku nebo scrolluje Instagram. Pokud zrovna nesjíždí Twitter, najdete ho právě na LinkedInu. Dobře vedený profil bude proto vaším želízkem v ohni B2B byznysu. Je to největší profesní síť na světě, a tak není divu, že ho do svých B2B strategií zařazuje 78 % firem.

Firemní profil je vaše vizitka, věnujte mu čas

Jaký je recept na dobrý profil? Suroviny jsou jasné. Budete potřebovat logo, pár kvalitních fotografií a vyzrálé texty. Pak stačí dodržet postup:

  • Začněte s krájením – nachystejte si pár fotek, které vystihují vaši společnost a ořežte je na nudličky o rozměru 646x220 px.
  • Upečte texty – buďte struční, jasní a srozumitelní. Vytáhněte z trouby nadýchaný odstavec o tom, co umíte, v čem jste jedineční, jaké úspěchy máte za sebou a v čem dokážete pomoci vašim klientům.
  • Servírujte více druhů omáček – pokud chcete vyzdvihnout něco z vašich služeb či referencí, použijte produktovou stránku. Vybírejte ale uvážlivě, můžete jich použít jen 10.
  • Aby chutnalo co nejvíce lidem – zvažte jazyk, který budete využívat. Pokud působíte v České republice a neplánujete směřování do zahraničí, zvolte češtinu.
  • Udělejte prostor i pro ostatní kuchaře – pokud do firmy nabíráte nové zaměstnance, nebo o tom do budoucna uvažujete, rozhodně si vytvořte záložku Kariéra.
  • Čerpejte inspiraci na nové recepty – propojte se se skupinami, které jsou pro vás zajímavé. Buďte v nich aktivní, diskutujte a ukažte, že jste expertem v oboru.
  • Zamíchejte i SEO – správným výběrem klíčových slov zvýšíte pravděpodobnost, že budete vidět. V sekci Speciální informace máte 256 znaků na to, abyste zvolili ty nejrelevantnější.
LinkedIn_ano a ne
Úvodní fotka vypovídá hodně. Dejte si proto pozor, aby nebyla bezhlavá. :)

Obsah je král a platí to i na LinkedInu

Abyste svým profilem zaujali, musíte publikovat vhodný obsah. Vytvořte si obsahovou strategii, ve které si jasně stanovíte, na koho chcete cílit. Zaměřte se na zájmy svých zákazníků a nabídněte jim odpovědi na otázky, které je zajímají. Používejte vhodně zvolená klíčová slova, publikujte články, videa, tipy. Buďte zkrátka vidět. Pro pravidelnou distribuci skvěle poslouží LinkedIn Publisher. LinkedIn totiž není pasivní síť bez pravidel, jak se může na první pohled zdát. Stejně jako třeba Facebook pracuje i LinkedIn na základě určitého algoritmu. U obsahu zkoumá relevanci se zájmy uživatelů a nastavením profilu. Nezobrazí tedy článek automaticky každému vašemu followerovi. LinkedIn vyhodnocuje, jak často uživatelé navštěvují váš profil, komentují a lajkují příspěvky nebo dokonce to, jestli publikujete ve vhodnou dobu. Zapište si proto do kalendářů úterý, středu a čtvrtek v časech do 8 hodiny ranní, přes poledne a večer po šesté hodině. Nezapomeňte příspěvky také optimalizovat pro mobilní zařízení. Tuto síť z mobilu navštěvuje přes 60 % uživatelů. Algoritmus upřednostňuje příspěvky, pod kterými je komentář. Zároveň nemá v oblibě externí odkazy přímo v příspěvku. Zabijte dvě mouchy jednou ranou. Vytvořte unikátní příspěvek přímo na LinkedInu a odkaz umistěte pod něj do komentáře.

Zaměstnanci jsou tváří vaší firmy, využijte toho

Kdo jiný by měl šířit váš obsah než zaměstnanci? Požádejte je, aby si v profilu vyplnili, že pro vás pracují. Snažte se, aby měli chuť s firmou co nejvíce participovat. Sdílením článků a obsahu rozšíří povědomí o vaší firmě i mezi své spojení. Tam mohou být i potenciální klienti nebo lidé, kteří se stanou vašimi followery. Vytvořením hezkého profilu práce nekončí. Úspěch na LinkedInu znamená čas a dřinu. Sdílejte obsah pravidelně a tak často, aby na vás lidé nezapomněli. Organické sdílení přes zaměstnance a followery je začátek. Abyste obsah dostali k co nejvíce lidem, je důležité komunikovat se svým publikem. Ptejte se, odpovídejte, zkrátka spolu mluvte. Zaměstnanci na LinkedInu

Když organický dosah nestačí

Příspěvky můžete podpořit i placenou propagací. Touto strategií oslovíte nová publika, ke kterým byste se třeba nedostali. Nabízí se filtry cílení podle společností, místa i oboru, takže se váš obsah dostane přesně tam, kam chcete. A pokud ve své firmě pracujete s e-mailingem, nebojte se do něj zahrnout i LinkedIn. Využít můžete několik forem dynamických reklam – klasický sponzorovaný obsah, personalizované zprávy v Inboxu (tak zvaný InMail) nebo textové reklamy. Platíte za CPM, CPC nebo v případě sponzorované zprávy za přečtení (CPS). Velkou výhodou sponzorovaného obsahu na LinkedInu je možnost velmi přesného zacílení. Má to ale jeden háček – reklamy jsou zatím opravdu drahé. Napište nám do komentářů, pokud vás reklamní formáty na této sítí zajímají detailněji a třeba na toto téma vznikne samostatný článek.

Bez práce nejsou koláče

Každý z nás se chce obklopovat těmi nejlepšími a platí to i na LinkedInu. Abyste takoví byli, musíte být aktivní a nabízet kvalitní a relevantní obsah. Zkuste se na chvíli vžít do vašich zákazníků a podívat se jejich očima. Co je zajímá? S čím jim můžete poradit? Proč by si měli vybrat právě vás? Začněte budovat obraz vaší firmy postupně. Buďte trpěliví a stále mějte chuť posouvat nejen sebe, ale i vaše sledující dopředu.