Jak před Vánoci maximálně vytěžit mailing

Nejdůležitější nákupní sezóna roku je za dveřmi. Připravte pro svůj obchod skvělé finále díky promyšlené e-mailingové strategii. Poradíme vám, jak na to.

Vánoční sezónu většina obchodníků vyhlíží s očekáváním, že jim poslední kvartál výrazně zvedne dosavadní ekonomické výsledky a případně i pomůže zpět do černých čísel.

Jak tomu pomoct v době, kdy na e-commerce dopadá celospolečenská ekonomická situace a spotřebitelé si své nákupy pečlivě rozmýšlejí? Využijte e-mailing, jeden z nejefektivnějších kanálů online komunikace

Vylaďte svou e-mailingovou strategii

Ukážeme vám, jak jednoduše připravit výkonnou e-mailingovou strategii, na jaké příležitosti rozesílky nesmíte v nadcházející sezóně zapomenout a jak by měl vypadat e-mail, který opravdu prodává.

Fáze 1: Analýza současného stavu 

Zjistěte a utřiďte si informace o e-mail marketingových činnostech, které u vás v minulosti probíhaly. Sledujte, jaké kampaně posílá konkurence. Snažte se maximálně zaměřit na to, aby zákazník nakoupil právě u vás. Určete si také chyby, které jste udělali, a v nové strategii se jich snažte vyvarovat či je napravit. 

Podívejte se, jaké kampaně jste posílali v posledním kvartálu loňského roku

Inspirujte se těmi, které nejlépe fungovaly.

Fáze 2: Segmentace

Segmentace je důležitá pro osobní uzpůsobení zpráv, zohlednění demografických údajů adresáta nebo jeho nákupních preferencí a historie. Účelem segmentace je co největší personalizace, tedy přesnější zacílení a větší zohlednění zájmů každého daného kontaktu.

Příklady segmentace:

  • Dle zákaznických skupin – B2B, B2C, registrovaní zákazníci, členové věrnostního programu, VIP zákazníci aj.
  • RFM analýza – segmentace založená na předchozím nákupním chování. Může vám zodpovědět zajímavé otázky, které si kladete nebo byste si je určitě klást měli. Například:
  1. Kdo jsou naši nejlepší zákazníci?
  2. Kteří zákazníci jsou na hraně odchodu?
  3. Kdo má potenciál být ziskovějším zákazníkem?
  4. Kdo jsou ztracení zákazníci, kterým nemusíme věnovat velkou pozornost?
  5. O které zákazníky nesmíme přijít?

Nevíte si rady, jak zpracovat RFM analýzu? Rádi se do toho pustíme s vámi.

Řada akademických studií potvrdila, že RFM dokáže snížit marketingové náklady a zvyšuje návratnost.

  • Segmentace dle nákupního chování – zaměřená například na loňské vánoční nákupy. Pošlete speciální připomínku zákazníkům, kteří u vás loni už nakoupili.

Fáze 3: Plánování 

Vytvořte si přesně organizovaný a jasný kalendář pro jednotlivé e-mail marketingové aktivity, kam zahrnete nejen rozesílku, ale už i přípravu databáze kontaktů, podkladů pro newsletter a tvorbu obsahu. 

Vytipujte své nejdůležitější produkty nadcházející sezóny a připravte speciální akce (night shopping, doprava zdarma, slevy).


Důležité termíny: nejen Black Friday

Většinou jde o data a významné dny, které hodně obchodníků využívá a zákazníci je už dobře znají. 

Čekají na newsletter a svůj nákup směřují právě na daný den

Využijte toho. 

Vytvořte poutavý vzhled e-mailu, který se váže k danému dni, přidejte originální text, podpořte obsah zajímavou akcí a motivujte své zákazníky k dalšímu nákupu

Připravte se aneb předvánoční horečka vrcholí

  • 11. 11. – Single´s Day (Den nezadaných)
  • 24. 11. – Black Friday (pomyslný start vánoční sezóny)
  • 27. 11. – Cyber Monday
  • 28. 11. – Giving Tuesday
  • Začátek prosince – vánoční newsletter (začíná vánoční nákupní horečka)
  • Kolem 9. 12. – vánoční newsletter (vrcholí vánoční nákupy)
  • Kolem 16. 12. – newsletter s dárkovými poukazy (e-shopy už obvykle nestihají doručit balíčky)
  • Od 25. 12. – povánoční výprodej (může startovat i později)

Myslete na to, že během vánoční sezóny přichází zákazníkovi do inboxu velké množství e-mailů. Snažte se proto maximálně odlišit od konkurence. 

8 tipů pro skvělý newsletter

  • Napište originální předmět e-mailu, doplněný navazujícím preheaderem.
  • Testujte předmět a obsah e-mailů pomocí A/B testu.
  • Personalizujte sdělení pomocí oslovení čtenáře jménem.
  • Používejte atraktivní a oku lahodící šablony.
  • Zaměřte se na přínosný obsah a využívejte urgentní sdělení typu pár kusů na skladě, akce platí pouze dnes, doprava zdarma.
  • Zkuste se vžít do čtenáře a odpovězte si na otázku Co chce čtenář v newsletteru najít? 
  • Používejte výrazné CTA (call to action).
  • Pošlete reminder (připomínkový e-mail) těm, kteří vaše sdělení neotevřeli.

Do inboxů společně

Víte, že ohledně e-mailingu máte ještě co dohánět a zlepšovat? Nechte to na nás. 

Postaráme se o to, aby se mailing stal jedním z vašich nejúspěšnějších marketingových kanálů.

Chci vyšperkovat e-mailing

E-mail marketing 06. 11. 2023