Když máte po boku správného partnera, vaše ambice nemusí mít hranice. Zjistěte, jak jsme volbou správné digitální strategie zvýšili obrat e-shopu o desítky procent a pomohli definovat klíčové trhy pro expanzi.
Jak to celé začalo
Protože spolupráce s předchozí digitální agenturou nepřinášela požadovaný meziroční růst a obrat e-shopu stagnoval, oslovil nás klient s nabídkou spolupráce. Zvítězili jsme ve výběrovém řízení a pustili jsme se do práce.
Proficio nemá ve zvyku polovičatá řešení, a proto jsme pro Sanitino od základu připravovali digitální strategii na míru. Postavili jsme ji na pečlivě vybraném marketingovém mixu s cílem stát se strategickým partnerem při růstu celé firmy.
Cílem bylo do 5 let zvýšit obrat alespoň trojnásobně. Jak? Díky expanzi do zahraničí.
Nejméně jeden nový trh ročně
Nejprve jsme provedli analýzu expanze s podrobným popisem všech místních specifik každého trhu. S naším partnerem jsme následně stanovili strategii pro vstup na 1 až 2 nové trhy ročně – postupně pro Itálii, Nizozemsko, Belgii, Francii, Rakousko, Španělsko, Německo a Rumunsko.
„Před vstupem na každý trh jsme si sestavili detailní strategii. Byl to náročný proces, protože na každém trhu na nás čeká jiná cílová skupina. Mezi zákazníky jednotlivých zemí jsou velké rozdíly, nicméně společně s Proficiem jsme vždy vyhodnocovali výsledky na konkrétním trhu a snažili jsme se zlepšovat,” dodává Štěpánka Pospíšilová, vedoucí marketingu Sanitino.cz.
Cesta k datové společnosti
Zavedení BI reportingu na míru navíc ukázalo, jaké nové možnosti růstu společnost SANITINO má.
Finanční a datoví analytici, vedoucí týmů a vrcholový management získali špičkový a jednoduchý nástroj, s jehož pomocí mohli realizovat strategické změny:
- odstranit neefektivitu,
- skončit se ztrátovými výrobky a zakázkami,
- optimalizovat způsob práce ve skladu,
- identifikovat změny na trhu a v krátkém čase na ně reagovat.
Abychom dosáhli vyšší přesnosti a ziskovosti, změnili jsme paradigma optimalizace kampaní z hodnocení příjmů na hodnocení marží.