Silnější značka díky kompletnímu full servisu

Na začátku byla vize vytvořit speciální soutěž pro stavebníky, kteří budují nebo rekonstruují. A aby řemeslníci nepřišli zkrátka, mohli díky věrnostnímu programu získat za nákupy produktů Sika odměny. Nakonec jsme se postarali o tvorbu webu, sociální sítě, online kampaň, PR články, další propagační materiály, e-mailing, pomoc s koordinací Roadshow a další. 


Na čem jsme stavěli?

Sika je celosvětově působící společnost zaměřující se na vývoj a výrobu systémů pro lepení, těsnění, tlumení, zesilování a ochranu ve stavebnictví a automobilovém průmyslu.

Hlavním cílem kampaně bylo ukázat komplexnost řešení pro nejrůznější oblasti stavebnictví a šíři portfolia Sika. Do něj spadají i značky KVK, KVK Parabit a SCHÖNOX. Jako slogan jsme zvolili #stavtehlavou, který měl ukázat, že Sika je rozumná volba. Claim jsme používali jako jednotící prvek napříč všemi kanály. 

Vytyčili jsme si cíle

Hlavním cílem bylo oslovit v soutěži #stavtehlavou dostatečný počet stavebníků, kteří zapojí svůj projekt (stavbu nebo rekonstrukci) do soutěže. Stejný cíl jsme měli i v akci Moje Sika. V ní získávali účastníci okamžité odměny za nákupy, které provedli v daném měsíci. 

Připravili jsme si základy

Pro soutěž jsme vytvořili speciální web a hlavní slogan přenesli i do jeho URL adresy www.stavtehlavou.cz. Cílovou skupinou byli stavebníci, kteří se pustili do stavby nebo rekonstrukce svépomocí. Nezapomněli jsme ale ani na řemeslníky, kteří za nákupy produktů získávali nejrůznější odměny. 

Web jsme designovali tak, aby byl jednoduchý, přehledný a vycházel z vizuální identity značky. Součástí webu pro stavebníky byla i prokliková grafika domu, která ukazovala komplexní využití výrobků. 

Postupně jsme začali s budováním

Součástí kampaně byla online i offline grafika. Vytvořili jsme speciální billboard, který byl během soutěže umístěný před sídlem společnosti Sika.

Připravili jsme i další propagační materiály, mezi kterými nechyběl roll up cílící na řemeslníky, informační letáčky a také speciální wobblery umístěné do regálů prodejen. 

Pro online kampaň jsme vytvořili statické bannery pro PPC a také animace zobrazující problémy, které stavebníky trápí a následné řešení díky produktům Sika. 

V rámci kampaně jsme publikovali i PR články. Tím jsme rozšířili povědomí nejen o soutěži, ale také o konkrétních řešeních a produktech. Založili jsme také blog.

Vyzkoušeli jsme i SMS kampaň a pomáhali s koordinací Roadshow, kterou si vzala na starost kreativní agentura Arkadia. Roadshow jsme propagovali na sociálních sítích, pomocí e-mailingu i PR a připravili speciální video

V průběhu jsme museli upravit plány

Na začátku byla soutěž pro stavebníky i řemeslníky na jednom webu. Na základě zpětné vazby účastníků jsme se v průběhu soutěže rozhodli akce oddělit.

Vytvořili jsme speciální web www.mojesika.cz, který jsme upravili tak, aby byla registrace pro řemeslníky co nejjednodušší. Díky tomu jsme získali mnoho nových registrací a odeslaných dokladů. 

Udržovali jsme kontakt se stavebníky i řemeslníky

Abychom kampaň ještě více zviditelnili, publikovali jsme po celou dobu soutěže i tematické příspěvky na Facebooku a Instagramu a podpořili je propagací.

Díky nápadité grafice a trefným textům se nám podařilo rozšířit fanouškovskou základnu obou sociálních sítí. Pro doplnění komunikace jsme pořádali pravidelné měsíční soutěže. Vázaly se k produktům Sika, stavbě nebo celkové akci #stavtehlavou.

Cíle jsme splnili, a dokonce překonali

Kromě výše zmíněných cílů se nám také podařilo rozšířit fanouškovskou základnu na Facebooku o 525, což byla čtvrtina celkového počtu.

Na webu jsme přivedli přes 3 000 lidí. A dařilo se nám i na Instagramu, kde jsme získali 202 nových followerů a jejich počet jsme zvyšovali i po skončení soutěže.


Ondřej Janus

Ondrovou specializací je UX, analýzy a výzkumy, které klientům pomáhají zvýšit výkon webu. V PROFICIU vedl 5 let UX tým a když jsme se v roce 2020 spojili s PORTOU, přesunul se jako Managing Director právě tam.

Rádi mezi našimi spokojenými klienty uvidíme i vás