Barcamp Ostrava 2022: To nejlepší, co jsme si z konference odnesli

Do Ostravy se po dvouleté covidové odmlce vrátil známý Barcamp. A u toho jsme nechtěli chybět. Přečtěte si, co jedna z největších Barcamp konferencí v Česku přinesla.

Barcamp
Barcamp

Do Ostravy se po dvouleté covidové odmlce vrátil známý Barcamp. A u toho jsme nechtěli chybět. Přečtěte si, co jedna z největších Barcamp konferencí v Česku přinesla.

Pro ty, kteří o Barcampu ještě neslyšeli, tu máme malé intro. Barcamp v Ostravě je otevřená komunitní konference, která prezentuje témata ze světa internetu.

Zaměřuje se především na nové trendy v internetových aplikacích a technologiích, web design, marketing, internetovou reklamu, digitální média i podnikání.





Na konferenci se můžete setkat s nadšenci, ale také uznávanými odborníky ze světa internetového businessu, a načerpat tak plno nových znalostí a novinek z oboru. K tomu si Barcamp Ostrava, který se koná v Brick House v oblasti Dolních Vítkovic, zakládá na otevřené a přátelské atmosféře.

Letošní Barcamp měl na programu řadu skvělých přednášek, které pokrývaly témata marketingu, businessu, psychologie, ale i investování či personalistiky. Mrkněte na výběr toho, co nás nejvíc zaujalo.



 

Řídit firmu jako firmu

Hned z rána se slova ujal Matěj Kapošváry, CEO firmy Shopsys, která je pořadatelem této akce. Svou prezentaci věnoval tomu, jak řídit firmu jako firmu. Teoretické poznatky doplnil praktickými příklady z firemního prostředí.

K tomu, abyste mohli správně řídit firmu, je potřeba mít stanovenou vizi, misifiremní hodnoty a nezapomínat na strategii.

V druhé polovině přednášky jsme se bavili o úrovních řízení. Ty mohou být strategické, taktickéoperativní. Matěj apeloval na to, abychom tyto úrovně řízení separovali a každému z nich věnovali určité množství času.

Umění komunikace aneb jak budovat zdravější vztahy

V druhé přednášce se představil Tomáš Rygl, lektor, kouč a také pedagog na Fakultě marketingových studií na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Poradil nám, jak správně komunikovat s druhými, co na našem vystupování vůči okolí zlepšit a jak budovat vztahy, aby byly zdravější a hlubší.

Tomáš pracuje s technikou ACR a dal nám pár tipů na ideální komunikaci:

  • navažte oční kontakt
  • buďte dostatečně zvídaví
  • nechte člověka opakovaně prožít příběh
  • věnujte plnou pozornost druhému při komunikaci
  • buďte konstruktivní a nekritizujte.

Jak mít zodpovědné a samostatné zaměstnance

Po obědové pauze se Jindra Hraško věnovala tomu, co může firma udělat pro samostatné a zodpovědné rozhodování svých zaměstnanců.

Rozdělila zaměstnanecké názory do čtyř oblastí: nevím/​neznám, neumím, nemohu a nechci. Podle její zkušenosti se s prvními třemi názory dá pracovat. Se čtvrtým názorem „nechci“ už není moc možností. Pokud zaměstnanec nezmění svůj názor „nechci“ na „chci“, je potřeba se s ním rozloučit.

Ze zkušeností vyplývá, že pokud chce mít firma zodpovědné a samostatné zaměstnance, musí její zaměstnanci znát a být v souladu s firemní vizí, hodnotami a cíli. 

Universal Analytics je mrtvé, ať žije GA4!

Přechodem na Google Analytics 4 nás provedl PPC supervisor Šimon Heider z ostravské agentury [Advisio]. Jde o téma, které otřásá celou e-commerce sférou a je možným strašákem (čti výzvou) pro agentury, firmy, ale i freelancery.

Ano, Google Analytics Universal skončí 30. června 2023 a k tomu, abyste mohli měřit data a mít meziroční srovnání, je potřeba založit Google Analytics 4.

Šimon zdůraznil hlavní rozdíly mezi oběma verzemi. Podívejme se na některé z nich:

  • GA3 jsou zaměřené na návštěvy, GA4 jsou zaměřené na uživatele.
  • GA4 neukládají IP adresu uživatele.
  • Uchování dat u GA3 bylo prakticky neomezené. GA4 má defaultně nastavené dva měsíce, ale můžete zdarma využít až 14měsíční ukládání dat.
  • GA4 umí automaticky shromažďovat různé události (například scrollování uživatele).
  • Změna počítání začátku a konce návštěvy.

Trendy v e-commerce a expanze z pohledu leadra evropského beauty trhu Notina

Poslední přednášky se ujal Lukáš Havlásek, Web & Innovations Director v Notino, které je největším evropským hráčem na poli beauty e-commerce. Působilo v 28 zemích Evropy, avšak tento rok se stáhlo z Ruska kvůli válečnému konfliktu na Ukrajině.

Podle Lukáše je stále nejsilnější incentiva k nákupu doprava zdarma. Lukáš apeluje na to, abychom neodkládali práci s daty.

Aplikace budou tvořit budoucnost a k tomu, abyste jako firma uspěli, je znalost vašeho zákazníka klíčová.

Prozradil také novinky ze zákulisí Notina, například nové testování live video shoppingu.

Letošní ročník Barcampu byl opravdu vydařený. Skvělé přednášky střídala zajímavá setkání, navazování nových kontaktů a spoluprací. Pro nás z PROFICIA to byl příjemně strávený sobotní den. Třeba se s některými z vás potkáme na Barcampu 2023.

 

Konference
05. 06. 2022