Co nás zaujalo na konferenci WebTop100

Kostrou letošní konference WebTop100 se stala 4 hlavní témata – zákazník, práce s daty všeho druhu, trendy jako AI nebo vyhledávání hlasem a e-government. Ty nejzajímavější přednášky jsme pro vás shrnuli v tomto článku.

Co nás zaujalo na konferenci WebTop100
Co nás zaujalo na konferenci WebTop100

Kostrou letošní konference WebTop100 se stala 4 hlavní témata – zákazník, práce s daty všeho druhu, trendy jako AI nebo vyhledávání hlasem a e-government. Ty nejzajímavější přednášky jsme pro vás shrnuli v tomto článku. Konferenční den byl doslova nabitý digitálním marketingem. Případové studie střídaly expertní analýzy nebo detailní řešení. Na své si jednoduše přišel každý.

Michal Blažek: Sledování mikro-cílů

Michal Blažek se zaměřil na kampaně pro klienty, kde neexistuje standardní nákupní proces. Typickým příkladem je B2B nebo start-upy. Zpravidla totiž produkt vybírá někdo jiný než ten, kdo rozhoduje o nákupu. Nemůžeme se tedy zaměřit pouze na počet nákupů a vyhodnocování poptávek. Měli bychom si s klientem stanovit cíle a jejich měření v každé fázi nákupního procesu.

  • Zákazník vyhledává možné firmy – sledujeme vyhledávací dotazy, chování na stránce.
  • Byla naše firma zařazena do seznamu možných kandidátů? To můžeme hrubě odhadnout podle kopírování textu z webu, stažení PDF, prohlédnutí technických specifikací apod.
  • Osloví nás? Tady můžeme sledovat například nárůst hledanosti brandu.
  • Poptávka – nestačí jen měřit počet odeslaných poptávek, ale musíme se podívat, odkud přišly a jestli to není jen opakovaný nákup stávajícího zákazníka.

Takový postup je sice časově náročný a vyžaduje spolupráci s klientem, můžeme však díky tomu nastavit fungující kampaně, které přivádějí opravdu relevantní zákazníky. https://twitter.com/blazekmichal/status/1064459940524433408

Jakub Racek: Stavebniny PRO-DOMA case study

Jakub nám představil, jak se jim v Digital Vision daří pracovat s propagací napříč kanály pro více než 40 poboček. Vyplatí se přistupovat ke každé prodejně jednotlivě? Prozradil nám, že v jejich případě ano. Ukázal nám výsledky testování ručně nastavených kampaní v porovnání s DSA kampaní ve vyhledávání. Představil nám také závěry testování zvýšení bidů na různá publika v remarketingu ve vyhledávání (RLSA). Na závěr nám vyslovil otázky na zamyšlení:

  • Je automatizace vždy tím nejlepším řešením z pohledu úspora času versus výkon?
  • Je vždy dobré řídit se Paretovým pravidlem? Je lepší věnovat se jen pobočkám, které nejvíc vydělávají, nebo všem?

Tomáš Preněk, Ondřej Vataščin: Ozvěny budoucnosti

Ondřej s Tomášem představili inspirativní kampaň pro nábor pracovníků do technického vývoje Škoda auto. Ukázali nám, jak se vypořádali s náročným úkolem – jak získat lidi, když jim nesmíme říct, o co vlastně jde? Škoda vyvíjí přísně tajné věci, které představí až za několik let, což chtěli v kampani říct, ale nemohli to ukázat. A tak vznikla netradiční náborová kampaň, kdy lidé zasílali jejich vize toho, co by chtěli vyvinout. A mělo to velký úspěch. Tyto materiály pak mohla agentura použít v další fázi kampaně.

Jaroslav Novák: Oživlé vzpomínky prodávají

Na kampani pro cestovní kancelář Fischer (soutěž o nejlepší fotku z dovolené) nám Jaroslav ukázal, jak se dá skvěle využít AI a data zákazníků. Na základě fotek zaslaných do soutěže vytvořili kampaň, ve které oslovili zákazníky s personalizovanými nabídkami zájezdů na další rok. Díky využití AI analyzovali zaslané fotky a zájmy zákazníků. Poté rozeslali nabídky dovolené na míru, ve kterých zákazníci viděli fotku z vlastní dovolené a našli pro ně relevantní nabídku zájezdů. Díky této kampani dosáhli výrazného nárůstu v prodeji.

Dan Tržil: Jsou audio podcasty vhodný marketingový nástroj, nebo jen bublina?

Podcasty jsou jiné v mnoha ohledech. Posluchač je může pasivně konzumovat při téměř jakékoli činnosti. Nejen proto roste jejich obliba. Bývají delší a daří se díky nim také hlouběji interagovat s posluchačem. V České republice mají podcasty zatím desítky tisíců posluchačů. Podcasty jsou zajímavou možností i pro marketing. Výborně slouží jako unikátní prezentace témat a zároveň je v nich malá konkurence. Dá se říct, že některé firmy by byly pravděpodobně jediné ve svém oboru, kdyby podcasty používaly. Nejlépe fungují jako součást komplexní marketingové strategie. Ideální jsou také pro B2B, kdy můžete potenciálního klienta pozvat do vlastního podcastu a zjistit o něm informace (jak vybírají dodavatele, co ho zajímá). V České republice s podcasty pracuje například Česká spořitelna nebo Keboola, která takto zpracovává rozhovory o datové analytice a data-driven firmách. Že to funguje, dokazují další čísla. V USA si koupilo produkt 63 % lidí, kteří o něm slyšeli. 71 % navštívilo promovaný web, 62 % uvažovalo o koupi dané služby nebo produktu. Katalog českých podcastů najdete na ceskepodcasty.cz.

Kamil Aujesky: Digitální cyklus kampaně aneb Jak dělat online efektivně

Kamil vede digitální agenturu samsiDigital. Podle něj jsou dvě možnosti, jak být v onlinu úspěšný. První z nich je inovace. Jediným problémem inovací je to, že je jich v online světě opravdu hodně a je náročné se v nich zorientovat. Ten, kdo ale dovede přicházet s inovacemi, získává obrovskou výhodu. V samsiDigital například každý týden tvoří Digital Hot Shots, do kterých shrnují relevantní novinky pro marketéry. Druhou možností je testování. Pokud netestujete a nevyhodnocujete, proděláváte. Testováním a používáním toho nejlepšího ušetříte a zvýšíte zásah za stejný budget. https://twitter.com/MjournalCZ/status/1063025335279730689

Pavel Brecík: Data-driven is dead, long live business-driven!

S Pavlem jsme měli takový rychlokurz matematiky pro PPC. Prozradil nám, jak víc vydělat. Na spoustě čísel a vzorečků nám ukázal, že zvyšování ceny za proklik neznamená vždy zvýšení profitu byznysu. Velkou roli hraje elasticita. Když zvýšíme cenu za proklik, o kolik víc kliknutí můžeme získat? V určitém bodě totiž dosahujeme maximální profit a pokud zvýšíme CPC, výdělek už tolik neroste a investice se nevyplácí. Je tedy dobré testovat, počítat, a z pohledu vyššího zisku také experimentovat se zdražením produktů.

Ondřej Ilinčev: Psychologie a vnímání ceny

Tato přednáška se nezaměřovala na data, ale na pohled lidí – jak vnímají cenu a jak se s tím dá pracovat.   Je dobré zaokrouhlovat? Pokud například uvedete přesnou cenu, nutíte tak člověka víc přemýšlet o nákupu. Proto se konkrétní ceny hodí například pro drahé a luxusní zboží. Jak to udělat, aby částka vypadala co nejmenší? Funguje napsat ji menším písmem (tenčí řez, menší velikost, možná i jiná barva) a vedle toho napsat něco výrazněji, větším písmem – třeba název produktu (hlavně na e-shopech) nebo cenu před slevou.  https://twitter.com/tyinternety/status/1063064589217210370 Zajímavá je také platba kartou. Podle Ondřeje lidé kupují dražší věci a víc zbytečností, když platí kartou. Pracujte také se slevou. Pocitově zmenšuje „ztrátu“ peněz. Zkuste také rozdělit slevu na dvě části a místo 20 % dejte 10 % a později dalších 10 %. Ve finále to vyjde líp, protože druhá sleva je z menší ceny. A nezapomeňte dávat dárky, lidi to mají rádi.

Jan Romportl: Přijde další AI zima?

Při této přednášce jsme se dozvěděli zajímavé informace o vývoji AI za posledních 5 let. Neuronové sítě se dnes mohou využívat nejrůznějšími způsoby:

  • Dokážeme měnit scény z léta na zimu,
  • implantovat obličeje reálných lidí do jakéhokoli videa,
  • porazit nejlepší hráče světa,
  • psát texty nebo básně, aniž by si někdo všiml, že je nepíše člověk.

Pomalu přestává být rozlišitelné, co je realita a co AI. Závěrem zaznělo, že bychom se měli chovat mnohem zodpovědněji a dobře vědět, jak nakládáme s datovými stopami a virtuální realitou. Ať už chceme nebo ne, toto téma se stává čím dál aktuálnějším a také nebezpečnějším. https://twitter.com/tuesdaycz/status/1063087103624527872

Michal Špaček: Úniky dat – co to vůbec je a jak na ně reagovat

Úniky dat se týkají všech. A když k nim dojde, je důležité, aby to firma vyřešila správně, jinak zákazníci odejdou ke konkurenci. Na internetu najdete volně ke stažení velké množství e-mailů a hesel. Není tedy dobré mít jedno heslo pro více služeb a neměla by si být ani podobná. Jak řešit úniky dat? Pamatujte si (i když už si asi pamatujete) zkratku STB:

  • Spolupracujte s tím, kdo vám únik nahlásil – chce vám pomoci.
  • Buďte Transparentní. Do tiskové zprávy napište vše, co víte. Ta data už někdo stejně má.
  • Bez výmluv. Přiznejte chybu a ukažte řešení.

A to je od nás z letošní konference WebTop100 vše. Byli jste na ní taky nebo jste dokonce soutěžili? Napište nám do komentářů, jak se vám líbila! https://www.instagram.com/p/BqNI42JlWnk/?utm_source=ig_web_button_share…

Konference 19. 11. 2018