Dynamické telefonní číslo: Jak na phone call tracking?

Jsou pro vaši firmu důležité telefonní hovory od zákazníků? Zahrňte je do konverzí. Poradíme vám, jak nastavit dynamické telefonní číslo, jak reportovat výsledky, ale i jaké výhody a nevýhody s sebou phone call tracking přináší.

Dynamické telefonní číslo
Dynamické telefonní číslo

Jak zjistit konverze? Vsaďte na dynamické telefonní číslo

Pro jednoho z našich B2B klientů byly v prodejním a objednávkovém procesu mimo jiné důležité telefonní hovory.

Pro našeho klienta byly podstatné také odeslané formuláře z webu. I přesto, že jsme několik takových konverzí v Google Ads viděli, nebylo jich příliš. Z toho důvodu jsme kampaně – pouze na základě těchto konverzí – nemohli efektivně optimalizovat. 
 

Kampaně jsme proto optimalizovali i na „softovější“ konverze. Zaměřili jsme se například na kliknutí na e-mail, návštěvu kontaktní stránky nebo stažení produktových PDF souborů.

Abychom měli ještě více relevantních dat a klient mohl identifikovat, které hovory přišly z kampaní, navrhli jsme implementovat konverzi „dynamické telefonní číslo“.

Jak funguje dynamické telefonní číslo?

Dynamické číslo jsme využili místo konkrétního telefonního kontaktu na obchodní oddělení. Návštěvníkům, kteří web navštívili prostřednictvím placené reklamy (a kteří potvrdili cookie lištu), se místo původního čísla zobrazovalo číslo od Googlu. To na první pohled vypadá jako číslo na infolinku nebo recepci: +800 XXX XXX.

Po kliknutí na číslo (případně po ručním přepsání do mobilu) se hovor přesměruje na původní číslo, které je uvedené na webu.

Díky tomu, že se dynamické číslo po určité době mění (proto je dynamické), dokáže Google přiřadit jednotlivé hovory ke kampaním, ze kterých se uživatelé proklikli.

Zároveň zjistíme další informace – jak dlouho hovor trval, ale také, zda se hovor uskutečnil po kliknutí na číslo, nebo ho zákazník vytočil ručně. Dříve bylo také možné vidět, o jaké konkrétní číslo se jedná. Nyní v reportu vidíme pouze první trojčíslí volajícího. 

Ne všechny uskutečněné hovory jsme ale chtěli počítat jako konverzi. Stanovili jsme si proto minimální délku trvání hovoru, po které se telefonát započítá jako konverze. V našem případě to bylo 30 sekund. V reportu v Google Ads nicméně vidíme všechny uskutečněné hovory – bez ohledu na jejich délku.

Díky tomu jsme dokázali získat několik konverzí navíc a mohli jsme klientovi přímo ukázat, jaké konkrétní hovory jsme díky placené reklamě přivedli. A kromě toho jsme měli k dispozici také další data pro lepší optimalizaci našich kampaní.

Jak na nastavení a reportování?

  1. Je potřeba, abyste měli vytvořenou minimálně jednu z konverzí zahrnující volání - Call add, rozšíření o volání, rozšíření o lokalitu s možností volání nebo nastavení sledování hovorů na telefonní čísla na webu prostřednictvím dynamického telefonního čísla (calls to a phone number on your website). 

    Konverze se nastavují v záložce Tools and settings > Measurement > Conversions. Rozšíření reklam (nebo také Ad assets) se nastavuje buď na úrovni účtu, nebo na úrovni kampaní v záložce Ads and assets > Assets.
  2. V nastavení účtu nezapomeňte povolit Call reporting. Call reporting v nastavení
  3. Je nutné, abyste měli přístup k úpravám webu, případně kontakt na vývojáře. Díky tomu přidáte JavaScript snippet, kterým změníte statické firemní telefonní číslo na dynamické od Googlu.
  4. Musíte působit v jedné z těchto zemí.
  5. Nastavení dynamického čísla vám zabere asi 2 až 3 hodiny.

Postup vytvoření konverze pro měření hovoru z čísla na webu:

Pro vytvoření konverze přejdeme do záložky Tools and settings > Measurement > Conversions. Po kliknutí na +New conversion action vybereme Phone calls a dále Calls to a phone number on your website.

Na screenshotu vidíme nastavení konkrétního čísla, na které budou hovory přesměrovány, a čísla, které bude na webu nahrazeno. V tomto kroku definujeme také minimální délku hovoru pro započítání konverze.

Nastavení konverze přes Google Tag Manager (GTM)

Více informací o nastavení zjistíte v nápovědě.

Po nastavení se číslo na webu zobrazuje následovně:

A co je třeba vědět? 

  • Číslo se změní při návštěvě webu z prokliku reklamy a odsouhlasení cookie/​consent lišty.
  • Po odsouhlasení cookies se dynamické číslo zobrazuje i při organické návštěvě.
  • Číslo je vždy jiné. Díky tomu můžeme měřit různé parametry hovorů, ale také to, kdy byl hovor uskutečněn.

 Konverze se zobrazuje mezi ostatními konverzemi v rozhraní GAds.

Jak zjistit detaily hovorů?

Vše potřebné o hovorech se dozvíte v reportech. K podrobnějším informacím se dostanete následovně: Reporty > Předdefinované reporty > Assets (legacy) > Call details.

 

V následujícím screenu vidíte, jak vypadá report s detaily hovorů.

Jaké jsou výhody a nevýhody dynamického čísla?

Výhody:

  • Více konverzí - a tím pádem více dat k optimalizaci kampaní.
  • Další relevantní konverze z kampaní, která je možná reportovat nad rámec klasických leadových konverzí.
  • Možnost mít nastavených více dynamických čísel na webu.
  • Získání detailních informací o hovorech přivedených z kampaní v Google Ads.

Nevýhody:

  • Využití spíše pro B2B a větší firmy – kvůli formátu čísla, který Google zobrazuje na webu.
  • Návštěvník webu dynamické číslo uvidí pouze po příchodu na web z prokliku reklamy a po odsouhlasení cookie lišty. Jinak vidí původní telefonní číslo. 
  • Dynamické telefonní číslo takový návštěvník uvidí vždy – dokud nesmaže cookies.
  • Pokud si návštěvník uloží dynamické telefonní číslo a bude chtít zavolat později, je velká pravděpodobnost, že už dané číslo nebude přesměrovávat hovory na požadované číslo klienta.

Ať máte o konverzích přehled… 

Chcete se dozvědět více informací o hovorech? Nebo zjistit, jak správně měřit konverze? Ozvěte se nám. Rádi vám pomůžeme. S nastavením, měřením i vyhodnocováním.

Mrkněte, s čím vám pomůžeme

PPC 08. 04. 2024