Facebook si uvědomuje svoji klesající popularitu, a tak čím dál víc prosazuje Instagram. Počet jeho uživatelů strmě stoupá, a proto jsou na místě i vylepšení zpříjemňující jeho každodenní používání. Jaké novinky se na této sociální síti objevily za poslední dobu? Růst a vývoj Instagramu doprovází události, jako třeba odchod zakladatelů a dosazení Adama Mosseriho do vedení. Instagram je o krásných fotkách a profilech. Měl by se líbit a být cool. A je pravda, že za dobu jeho existence vznikly na vyšperkování profilů stohy návodů. Bohužel se tím ale dostáváme k tomu, že při ladění jednotlivých feedů se často opakují scénáře a motivy. Krásně to dokumentuje profil insta_repeat, jehož autor tvoří koláže z téměř identických fotek. Nastavuje tím zrcadlo všem uniformním radám a dokazuje, jak se snaha o originalitu snadno zkopíruje, a to často i nechtěně. https://www.instagram.com/p/BoqGEU0lRbu/?utm_source=ig_web_button_share… Honbě za jednotným feedem propadla celá řada uživatelů. Často však nejvíc potěší profil, který není výsledkem návodu na generování krásy. Podstatné je mít kromě fotek i zajímavý obsah. Něčím oslovit, pobavit, dopsat trefný text.
Obsah půjde lokalizovat
V Instagramu testují filtrování obsahu podle jednotlivých zemí. Půjde o samotné příspěvky i Stories. Vyhneme se tak zobrazení nesprávného jazyka nebo více jazyků v jednom feedu. Na výběr budou země celého světa. Bude tak možné zacílit přesně – stejně jako to umožňuje Facebook. Od spojení obou firem stoupá i jejich vzájemný vliv, a tak se dá říct, že se funkce na obou platformách stále více sjednocují. Zprávu zveřejnila jedna z uživatelek Twitteru. https://twitter.com/wongmjane/status/1042639805677330433
Stories videa prochází další evolucí
Budeme moci snadněji vytvářet videa ve Stories. Instagram totiž zavádí změnu v délce příběhů. Z původních 15 sekund videozáznamu se dostaneme na 15 sekund záznamu. Není to mýlka, jen to vývojáři uchopili tak, že celé video budete moci natočit najednou. Aplikace video rozdělí po 15 vteřinách a řekne vám, kolik záběrů máte. Maximální počet je 10 klipů, což nově vychází jen na dvou a půl minutové video. Každý z 15sekundových záběrů pak můžete upravit samostatně. Díky tomu, že odpadá nutnost točit klipy zvlášť, budou na sebe videa plynuleji navazovat. Novinka tak zpříjemní jejich sledování i tvorbu, a přiláká také více video tvůrců. Do této doby bylo možné video rozdělit jen pomocí stažených aplikací.
Roboti reportují šikanu
V Instagramu chtějí využít strojové učení a umělou inteligenci k detekci kyberšikany. Zároveň je to první krok nového lídra Adama Mosseriho. Roboti mají za úkol prohledávat sociální síť a najít potenciální výhružky, nevhodné srovnávání fotek, rasový podtext apod. Svoje nálezy pak nahlásí týmu administrátorů, kteří jednotlivé případy projdou a vyhodnotí. Následně mohou účty porušující pravidla bez varování zrušit, #sarkasmus tak nejspíš dostane za uši. https://www.instagram.com/p/Bo_Oh8SHbdC/?utm_source=ig_web_button_share…
Facebook uvádí 3D fotky
Novinkou na Facebooku je zpřístupnění 3D fotografií. Zvířátka, děti a prakticky cokoliv v pohybu už teď nebude výsadou pouze videí, panoramat a GIFů. S novinkou v podobě 3D fotografií pořízených (zatím) výrobky od Applu můžete rozpohybovat galerii obrázků a udělat ji tak zajímavější. Nejspíš se podobné funkce dočkáme i na Instagramu.
Videa na výšku získají větší prostor
Zdá se, že videa na výšku budou v budoucnu zcela běžnou součástí našich sítí. Už teď jich můžeme na Instagramu vidět miliony. Faktem je, že reklamy na stojáka mají 3× větší publika. Je tedy jasné, že na nás vyskočí v čím dál větší míře. S horizontálním formátem experimentují snad všechny trendy sítě, včetně YouTube, který zpětně upraví na výšku i starší videa točená postaru.
Život po YouTube
Umožní Instagram něco podobného? Nejspíš ano. Ostatně na jeho půdě roste stále šlechtěná IGTV, která nedávno zpřístupnila možnost publikovat z desktopu. Tím otevřela dveře velkým producentům. Příkladem je Jirka Král, který oznámil konec kariéry na YouTube. Fanoušci teď jeho život sledují hlavně na Instagramu. Až na pár ústupků se tedy asi tak moc nezměnilo. Tato strategie napovídá, že Instagram se bude čím dál více profilovat jako osobní vlogová platforma. Už teď nás nabádá k tvorbě Stories a videí. Feed jako takový pomalu ustupuje a přetahovaná s YouTube o producenty a influencery pozvolna probíhá. Kroky jsou to dobře promyšlené a už jednou v Instagramu dokázali, že se umí tvrdě zahryznout a vyrvat z konkurence to nejlepší. Zdecimované Snapchat Stories mluví za vše.
Závěrem
Instagram přidává novinky tak rychle, že už v době psaní tohoto článku se určitě zase objevily další. Kéž by jednou vylepšili i desktop rozhraní, to zatím zůstává jen zbožným přáním.