Jak na efektivnější e-mail marketing

Průměrně skončí ve spamu až 2 miliony zpráv denně. Snižte pravděpodobnost, že tam skončí i ty vaše. Jak na lepší doručitelnost mailů? Shrnuli jsme pro vás to nejdůležitější.

Dodržujte pravidla

V první řadě zajistěte, abyste se nemuseli potýkat s právními institucemi. Podle zákona musí mít obchodní sdělení pár jednoduchých náležitostí:

  • označení jako obchodní sdělení,
  • identifikace odesílatele,
  • platný odkaz pro odhlášení.

V rámci Evropské unie se mailing řídí nařízením GDPR, což je nejkomplexnější soubor pravidel na ochranu dat na světě. Příští rok v květnu přinese všem zásadní změnu. Souhlas bude muset být jednoznačný a doložitelný, bude tedy nutné jeho zajištění v režimu double opt-in. Pro získání souhlasu zákazníka s e-mail marketingem už nebude stačit zaškrtnout checkbox na webu. Získáte jej pouze po potvrzení odkazu z příslušného mailu.

Změna se týká i stávajících zákazníků. Jejich seznam značně prořídne, ale díky tomu získáte lepší databázi. Zůstanou vám pouze relevantní zákazníci, kteří mají o váš produkt zájem.


E-mail v číslech

39 % zpráv je doručeno do složky hromadné
19 % zpráv je doručeno do inboxu
17 % zpráv je doručeno do spamu
25 % zpráv je zahozeno

CTR – 17 % zpráv ve složce hromadné lidé přečtou a zároveň klikají na odkazy


Zasílejte relevantní maily

Mezi transakční maily patří potvrzení objednávky, reset hesla nebo (un)subcribe. Všechny tyto zprávy nejsou obchodním sdělením a zákazníkovi přijdou do inboxu. Pokud se do nich snažíte propašovat obchodní sdělení, riskujete, že pro zákazníka důležité zprávy skončí ve spamu.

Nezapomínejte si zprávy otagovat a rozdělit odesílací domény. Posílat všechny maily z domény info@klient.cz nebo no-reply@klient.cz nemá smysl.

E-mail není leták

Až 43 % příjemců mailu nevidí při prvním načtení obrázky. Neplýtvejte jimi. Proč by zrovna u vás měl příjemce dělat výjimku a za svá drahocenná mobilní data zjišťovat, co jste vlastně chtěli?

V nejbližších týdnech se Seznam.cz přidá mezi světové poskytovatele freemailů a začne s penalizací čistě obrázkových mailů. Pokud se nevlezete do určitého plošného poměru, vaše rozesílka bude zbytečná.

Využívejte obrázky tak, aby i bez nich zpráva dávala smysl. (zdroj: activate.etnetera.cz)

Nezapomínejte na kvalitní databázi

Máte databázi čítající 10 000 adres? Gratulujeme. Kolik z nich mail obdrží a kolik ho dokonce otevře? Projděte si databázi. Určitě narazíte na příjemce, který do teď nezavadil ani o jeden z vašich mailů. Opravdu má cenu mu zasílat další a další?

S neexistujícími a neaktivními adresami se navíc zvyšuje pravděpodobnost, že váš mail skončí v jedné ze spamových pastí. Tím hodíte do koše celou rozesílku. Stačí totiž pouze jediná adresa fungující jako spamová past a celá rozesílka skončí jako spam. A tam už zprávu nikdo hledat nebude.

Používejte tedy vlastní, pročištěnou databázi. Rozhodně si ji nikde nekupujte, jsou to vyhozené peníze. Pokud se někdo dlouho neozývá, zkuste nahodit udičku e-mailem „Dobrý den, dlouho jsme o vás neslyšeli.“ Pokud ani v takovém případě nereaguje, rozmyslete se dobře, jestli takový kontakt chcete nechat ve své databázi. Kvantita se nikdy nerovná kvalitě.

Pár omylů z oblasti e-mail marketingu

Nejčastějším omylem je tvrzení, že vaši zákazníci e-maily pravidelně čtou. Společně s vámi jim zasílá maily desítky firem. Vy jen můžete dělat vše co nejlépe pro to, aby z přeplněné složky otevřeli právě ten váš.

Dalším mylnou myšlenkou je to, že e-mailingu rozumí opravdu každý. Není tomu tak. Obzvlášť, pokud právě začínáte a nevíte si s mailingem nevíte rady, rádi vám pomůžeme.

Přečtěte si také 20 tipů pro vaše newslettery a e-mail marketing.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *