Průměrně skončí ve spamu až 2 miliony zpráv denně. Snižte pravděpodobnost, že tam skončí i ty vaše. Jak na lepší doručitelnost mailů? Shrnuli jsme pro vás to nejdůležitější.
Dodržujte pravidla
V první řadě zajistěte, abyste se nemuseli potýkat s právními institucemi. Podle zákona musí mít obchodní sdělení pár jednoduchých náležitostí:
- označení jako obchodní sdělení,
- identifikace odesílatele,
- platný odkaz pro odhlášení.
V rámci Evropské unie se mailing řídí nařízením GDPR, což je nejkomplexnější soubor pravidel na ochranu dat na světě. Příští rok v květnu přinese všem zásadní změnu. Souhlas bude muset být jednoznačný a doložitelný, bude tedy nutné jeho zajištění v režimu double opt-in. Pro získání souhlasu zákazníka s e-mail marketingem už nebude stačit zaškrtnout checkbox na webu. Získáte jej pouze po potvrzení odkazu z příslušného mailu. Změna se týká i stávajících zákazníků. Jejich seznam značně prořídne, ale díky tomu získáte lepší databázi. Zůstanou vám pouze relevantní zákazníci, kteří mají o váš produkt zájem.
E-mail v číslech
39 % zpráv je doručeno do složky hromadné 19 % zpráv je doručeno do inboxu 17 % zpráv je doručeno do spamu 25 % zpráv je zahozeno CTR - 17 % zpráv ve složce hromadné lidé přečtou a zároveň klikají na odkazy
Zasílejte relevantní maily
Mezi transakční maily patří potvrzení objednávky, reset hesla nebo (un)subcribe. Všechny tyto zprávy nejsou obchodním sdělením a zákazníkovi přijdou do inboxu. Pokud se do nich snažíte propašovat obchodní sdělení, riskujete, že pro zákazníka důležité zprávy skončí ve spamu. Nezapomínejte si zprávy otagovat a rozdělit odesílací domény. Posílat všechny maily z domény info@klient.cz nebo no-reply@klient.cz nemá smysl.
E-mail není leták
Až 43 % příjemců mailu nevidí při prvním načtení obrázky. Neplýtvejte jimi. Proč by zrovna u vás měl příjemce dělat výjimku a za svá drahocenná mobilní data zjišťovat, co jste vlastně chtěli? V nejbližších týdnech se Seznam.cz přidá mezi světové poskytovatele freemailů a začne s penalizací čistě obrázkových mailů. Pokud se nevlezete do určitého plošného poměru, vaše rozesílka bude zbytečná.
Nezapomínejte na kvalitní databázi
Máte databázi čítající 10 000 adres? Gratulujeme. Kolik z nich mail obdrží a kolik ho dokonce otevře? Projděte si databázi. Určitě narazíte na příjemce, který do teď nezavadil ani o jeden z vašich mailů. Opravdu má cenu mu zasílat další a další? S neexistujícími a neaktivními adresami se navíc zvyšuje pravděpodobnost, že váš mail skončí v jedné ze spamových pastí. Tím hodíte do koše celou rozesílku. Stačí totiž pouze jediná adresa fungující jako spamová past a celá rozesílka skončí jako spam. A tam už zprávu nikdo hledat nebude. Používejte tedy vlastní, pročištěnou databázi. Rozhodně si ji nikde nekupujte, jsou to vyhozené peníze. Pokud se někdo dlouho neozývá, zkuste nahodit udičku e-mailem „Dobrý den, dlouho jsme o vás neslyšeli.“ Pokud ani v takovém případě nereaguje, rozmyslete se dobře, jestli takový kontakt chcete nechat ve své databázi. Kvantita se nikdy nerovná kvalitě.
Pár omylů z oblasti e-mail marketingu
Nejčastějším omylem je tvrzení, že vaši zákazníci e-maily pravidelně čtou. Společně s vámi jim zasílá maily desítky firem. Vy jen můžete dělat vše co nejlépe pro to, aby z přeplněné složky otevřeli právě ten váš. Dalším mylnou myšlenkou je to, že e-mailingu rozumí opravdu každý. Není tomu tak. Obzvlášť, pokud právě začínáte a nevíte si s mailingem nevíte rady, rádi vám pomůžeme. Přečtěte si také 20 tipů pro vaše newslettery a e-mail marketing.