Jde to bez dat? Od začátku roku 2022 nám nová pravidla týkající se ukládání cookies výrazně komplikují vyhodnocování a řízení kampaní. Přesto pro vás máme tři možnosti, jak se s dírou v datech vypořádat.
Přijmout vše? Souhlasit jen s nezbytným? Nebo snad skálopevně odmítat? Všudypřítomné cookies lišty blokují a dokáží utopit značnou část dat.
Když uživatelé webů začnou více sledovat, kde a jak se jejich data využívají, půjde o správný krok vpřed. Ale pro efektivní vyhodnocování a řízení kampaní znamenají nové cookies deset kroků nazpátek.
Existuje způsob, jak i za těchto okolností vylepšovat možnosti vyhodnocování a optimalizace kampaní?
Ano. A v PROFICIU víme, jak na to. Společně s našimi klienty implementujeme základní pilíře co nejpřesnějšího vyhodnocování v rámci reklamních systémů: Consent-mode, Enhanced conversions a Data driven atribuční model.
Consent-mode (režim souhlasu)
Consent-mode umožňuje jednotlivým konverzním značkám na webu zaznamenávat jejich stav přijmutí/odmítnutí na základě rozhodnutí návštěvníka. V rámci systému Google Ads pak část chybějících konverzí anonymně domodeluje.
Režimem souhlasu od Google Ads se inspiroval už i Sklik a od druhého kvartálu 2022 dochází k modelování častí ztracených konverzí i v tomto systému.
Základním předpokladem, aby režim souhlasu mohl správně fungovat a reklamní systém informace o stavu ne/souhlasu přijímal, je vhodná technická implementace. Také cookies lišta musí tento režim souhlasu podporovat.
Když se vám podaří všechno správně nastavit, po rozkliknutí detailu konverze uvidíte přibližně následující:
Výsledek ale může vypadat i jako na obrázku níže. Domodelovaní a zvýšení počtu konverzí o 27 % je dostatečně velká motivace. Co myslíte?
Enhanced Conversions (vylepšené konverze)
Další možností jak „vytuniť“ a zkvalitnit vyhodnocování reklamních kampaní jsou Enhanced Conversions.
Takzvané Vylepšené konverze mohou doplňovat a zlepšovat přesnost měření konverzí tak, že z webu odesílají hashované údaje (podle algoritmu SHA256).
Následně umí dopárovat tyto údaje s interakcemi s některou z vašich reklam. Díky tomu mají kampaně potenciálně přesnější atribuci a vyšší počet konverzí.
I navzdory tomu, že všechna data jsou „zahashovaná“ a soukromí uživatelů je v bezpečí, je třeba dbát na právní aspekt tohoto vylepšení a patřičně ho na webu zapracovat.
Jak fungují vylepšené konverze v praxi?
Uživatel, který je přihlášený v konkrétním Google účtu, interaguje s reklamou například na mobilu. O pár dní později provede konverzi na webu. Tato konverze odešle zašifrovaný párovací údaj (třeba e-mailovou adresu) a tento párovací údaj se propojí se stejně zašifrovanými uživatelskými daty.
Vyhodnotí se jako konverze a připíše se reklamě a kampani z prvního kroku. Díky tomu dokážeme kampaně lépe vyhodnocovat a přitom dbát na bezpečnost a soukromí návštěvníků.
Podle dostupných dat by výsledky měly dosahovat zvýšení konverzí a zkvalitnění atribuce
- ve vyhledávací síti o přibližně 3 až 5 %
- pro video kampaně až 15 až 20 %.
Během našeho testování jsme zatím dosáhli změn v jednotkách percentuálních bodů až do výšky 3 %. Výsledky se zobrazují následovně:
Data driven atribuční model
Třetí možností, kterou spíše jen připomínáme, je zvolení atribučního modelu na základě dat. Po přechodu doporučujeme počkat na ukončení učící fáze a následně porovnat výsledky s původním atribučním modelem. Podle výsledků pak můžete pro automatické strategie upravit cíle.
Jaké výhody vám uvedená řešení přinesou?
- Zvýšení počtu a částečná obnova ztracených konverzí
- Přesnější atribuce a reporting
- Kvalitnější data pro automatické kampaně
- Lepší a kvalitnější vyhodnocování přínosu kampaní
Pojďme na to společně!
Pokud ještě nevyužíváte režim souhlasu a vylepšené konverze, určitě vám doporučujeme co nejdřív začít. S technickou implementací vám rádi pomůžeme. Stačí se ozvat a probereme možnosti.