Pro Ytong stavíme v Rakousku pevné základy

Výrobce stavebního materiálu Ytong za námi přišel s jasným, ale neobvyklým zadáním: Chceme, aby se z Ytongu stavělo více domů. A to nejen v Česku, ale i v Rakousku. Ale jak toho docílit, když je situace značky v obou zemích výrazně odlišná?

Společnost XELLA je naším dlouholetým klientem. Pro propagaci Ytongu v Rakousku jsme ale měli odlišné startovní podmínky. Na základě workshopů s klientem a průzkumů trhu jsme totiž zjistili zásadní rozdíl. 

  • V Česku zná žluté logo Ytong široká populace a téměř každý ví, že se něj dá postavit dům.
  • V Rakousku je situace naprosto odlišná. Tvárnice z pórobetonu jsou vnímané spíš jako interiérová záležitost a pro hrubou stavbu rakouští zákazníci vyžadují tradiční cihly a dřevo. Bez ohledu na to, že má Ytong spoustu výhod.

Pro každou zemi jiný postup

Jak jsme se k tomu postavili? Pro Česko a Rakousko jsme museli zvolit odlišnou taktiku komunikace, která vychází ze společných základů – výhod Ytongu a jeho kvality coby stavebního materiálu. 

V Česku jsme si dali za cíl zvýšit vnímání Ytongu jako komplexního stavebního systému pro celý dům s výhodnými doprovodnými službami. Díky propracované strategii jsme dokázali meziročně zvednout počet poptávek i návštěvnost webu o třetinu. Detaily najdete v naší case study.

Porovnat výsledky v Česku

Ačkoliv je Ytong dražší než tradiční cihly, díky větší rychlosti stavby, snazší manipulaci a nižší spotřebě materiálů bývá často jeho použití pro zákazníka výhodnější. Proto jsme pro komunikaci zvolili slogan „Stavím chytře” a v němčině „Ich bau schlau”.

Postavte dům chytře. A zadarmo!

Protože v Rakousku není Ytong tak známým materiálem, potřebovali jsme přilákat dostatečnou pozornost. Jak toho dosáhnout? Společně s klientem jsme se rozhodli uspořádat spotřebitelskou soutěž.

Cílem soutěže bylo získat nové leady a přivést budoucí stavebníky k tomu, aby si nechali nacenit svůj projekt.

Stačilo se zaregistrovat.

Na výherce hlavní ceny čekal stavební materiál značky Ytong pro celý jeho dům zdarma

 

 

Nejdříve jsme vytvořili landing page soutěže s registračním formulářem. Náš UX tým se postaral o to, aby byla landing page responzivní a pro uživatele dobře přehledná a srozumitelná. 

Výsledek? Násobně nad očekáváním

Po skončení soutěže jsme měsíc počkali a poté vyhodnotili samotnou kampaň. 

Výsledný počet získaných leadů více než 5× překročil původní cíl a jednoznačně předčil očekávání klienta. 

Plán před realizací soutěže

200 leadů

Realita po vyhodnocení soutěže

1 000 leadů

Splnění cíle díky soutěži

500 %

Naše soutěž vygenerovala více než 1 000 potenciálních zákazníků, kteří poslali svoje kontakty a nechali si u Ytongu nacenit svůj stavební projekt. 

To v konečném důsledku velmi pozitivně ovlivnilo nárůst prodejů stavebního materiálu Ytong.

Víte, že i vaše marketingové aktivity si zaslouží nový impuls? 

Dejte nám vědět. Zlepšíme povědomí o vaší značce a podpoříme obchod.

Stačí se ozvat

Dál stavíme na brandbuildingu

Dlouhodobě pokračujeme s kampaněmi pro podporu brandu. Současně připravujeme obsahovou sekci na webu, která se bude detailně věnovat výhodám Ytongu a představovat je veřejnosti. 

Soutěž byla intenzivní a výsledky předčily cíle. Společně s klientem si ale uvědomujeme, že komunikace se nemůže zastavit u jednorázové akce

Oliver Kubička

Oliver Kubička

Proficio

Nově vzniklý obsah se bude používat nejen na blogu, ale i v další marketingové komunikaci prostřednictvím sociálních sítí nebo e-mailingu.

Češi na žluté vlně

V Česku má Ytong lepší pozici v tom, že je mezi lidmi známý a u stavitelů oblíbený. 

Jak se nám podařilo o další třetinu zvýšit počet poptávek a návštěvnost českého webu? Zjistíte v naší případové studii zaměřené na online marketing pro Ytong v České republice. 

Podívat se na výsledky