Výrobce stavebního materiálu Ytong za námi přišel s jasným, ale neobvyklým zadáním: Chceme, aby se z Ytongu stavělo více domů. A to nejen v Česku, ale i v Rakousku. Ale jak toho docílit, když je situace značky v obou zemích výrazně odlišná?
Společnost XELLA je naším dlouholetým klientem. Pro propagaci Ytongu v Rakousku jsme ale měli odlišné startovní podmínky. Na základě workshopů s klientem a průzkumů trhu jsme totiž zjistili zásadní rozdíl.
- V Česku zná žluté logo Ytong široká populace a téměř každý ví, že se něj dá postavit dům.
- V Rakousku je situace naprosto odlišná. Tvárnice z pórobetonu jsou vnímané spíš jako interiérová záležitost a pro hrubou stavbu rakouští zákazníci vyžadují tradiční cihly a dřevo. Bez ohledu na to, že má Ytong spoustu výhod.
Pro každou zemi jiný postup
Jak jsme se k tomu postavili? Pro Česko a Rakousko jsme museli zvolit odlišnou taktiku komunikace, která vychází ze společných základů – výhod Ytongu a jeho kvality coby stavebního materiálu.
V Česku jsme si dali za cíl zvýšit vnímání Ytongu jako komplexního stavebního systému pro celý dům s výhodnými doprovodnými službami. Díky propracované strategii jsme dokázali meziročně zvednout počet poptávek i návštěvnost webu o třetinu. Detaily najdete v naší case study.
Ačkoliv je Ytong dražší než tradiční cihly, díky větší rychlosti stavby, snazší manipulaci a nižší spotřebě materiálů bývá často jeho použití pro zákazníka výhodnější. Proto jsme pro komunikaci zvolili slogan „Stavím chytře” a v němčině „Ich bau schlau”.
Postavte dům chytře. A zadarmo!
Protože v Rakousku není Ytong tak známým materiálem, potřebovali jsme přilákat dostatečnou pozornost. Jak toho dosáhnout? Společně s klientem jsme se rozhodli uspořádat spotřebitelskou soutěž.