Vyšší návštěvnost a nové leady pro Ytong

Kdo je naším klientem

Z nabídky společnosti XELLA existuje mezi lidmi povědomí zejména o Ytongu. A bohužel ne moc přesné. Je známý jako bílá tvárnice pro obvodové zdi a šikovná příčkovka do interiéru. Nabízí přitom mnohem víc! A o tom jsme potřebovali přesvědčit nejen české, ale i rakouské stavebníky.

Dvě země, dva stavební plány

V Rakousku se domy z Ytongu nestaví tak často jako u nás. Proto jsme museli nejdříve přitáhnout pozornost a zaujmout potenciální zákazníky. Jak se nám podařilo 5× překonat plán v získání kontaktů? Sepsali jsme pro vás postup i výsledky do samostatné case study.

Jak jsme uspěli v Rakousku

Pro český trh jsme potřebovali jiný přístup. Ytong je tu sice oblíbený, ale naším cílem bylo, aby všichni věděli, že jde o komplexní stavební systém, který přináší řadu výhod. Navíc je k němu zdarma balíček služeb usnadňující celý proces stavby. Tak jsme se do toho s vervou pustili.

Začínáme projektem

Cíle, se kterými za námi klient přišel, zahrnovaly zvýšení počtu leadů a návštěvnosti webu. Nejdůležitější konverzí byl formulář „Chci nejvýhodnější nabídku“. 

Ten byl na první pohled opravdu obsáhlý a působil závazným dojmem. Zajistit větší počet vyplnění a odeslání formuláře bylo opravdu velkou výzvou.

V prvním roce jsme se proto rozhodli zvýšit návštěvnost a počet odeslaných leadů. Stanovili jsme si nárůst návštěvnosti alespoň o 20 % a počtu leadů minimálně o 30 %

Cíle ale nebyly příliš ambiciózní, a tak jsme už další rok pracovali s vyššími KPI. 

soc sítě desktop

Cesta k dosažení stanovených cílů

Abychom mohli splnit klientova přání a vlastní cíle, bylo naším úkolem:

  1. Správně nastavit Google Analytics a tracking kampaní.
  2. Spustit PPC kampaně ve vyhledávání.
  3. Začít s cílenou display a video reklamou na podporu brandu.
  4. Rozvíjet sociální sítě a obsah.
  5. Připravit kvalitní landing page pro spuštění nového produktu a začít se sběrem leadů.
  6. Zpracovat precizní remarketingovou strategii pro pokrytí celého funnelu.

social media mobile

Potřebujete také připravit marketingovou strategii? Zvládneme vše od performace, přes kreativu až po přehledné vyhodnocení a reporting. Stačí se ozvat.

Chci to probrat

Čísla rostla jak dům z Ytongu

Přestože jsme se v počátcích potýkali se složitějším procesem schvalování, typickým pro velké korporace, pozitivní výsledky se projevily velmi brzy. Zvolená strategie měla úspěch, cíle stanovené dle předchozího meziročního vývoje jsme výrazně překonali.

Reálné meziroční zvýšení poptávek

+ 34 %

Návštěvnost webu

+ 30,3 %

Růst odeslaných formulářů nebylo možné kvůli dřívějšímu špatnému nastavení GA vyhodnotit, proto jsme se zaměřili na jiné metriky. 

Reálné zvýšení poptávek dosáhlo 34 % a návštěvnost jsme zvedli o 30,3 % meziročně.

Zmapovali jsme si rozhodovací proces zákazníků. Vytipovali jsme správné weby a publika pro cílení kampaní, vhodnou délku remarketingu a ideální obsah, který uživatelům servírovat v rámci jednotlivých nákupních fází. 

Dominik Neckař

Dominik Neckař

Partner, Proficio

Pro pokrytí funnelu jsme využili všechny programatické možnosti i nákupy na přímo.

Do dalšího pokračování jsme si odnesli i zajímavé poznatky týkající se chování zákazníků a sezónnosti. Díky tomu jsme v následujících letech dokázali lépe zacílit na období, kdy začíná rozhodovací proces stavebníků. Dodnes toho naplno využíváme a zhodnocujeme marketingový rozpočet. 

Budujeme dál

„Naším cílem do budoucna je pokračovat v dobře nastaveném trendu a zároveň se více zaměřit na využití vhodného obsahu, ve kterém cítíme velký potenciál,“ doplňuje Dominik.

ytong web laptop

Jiná situace za hranicemi

Také v Rakousku se nám podařilo zvýšit počet leadů a zájem o stavění z Ytongu. Kvůli rozdílným výchozím podmínkám ale musíme strategii vést jinak než v Česku. Jak? To se dozvíte z případové studie o kampani Ytongu u našich rakouských sousedů.

Srovnat s kampaní v Rakousku