SmartTalk: Trendy v online marketingu aneb Customer Experience a začátek konce markeťáků

Někdo si jde po práci zaběhat, jiný si lehne u televize, někdo si zajde do hospody. Velká část brněnských markeťáků se 13. února rozhodla jinak. Přišli do Scaly na Trendy v online marketingu, aby nabrali informace o inspirativních novinkách a postupech. Shrnutí toho nejzajímavějšího pro vás tentokrát připravil Adam Funiok.

Celým večerem provázelo sousloví Customer Experience. Ať už se jedná o chatbota, automatizaci mailingových kampaní nebo engagement na sociálních sítích. Hlavním tématem bylo především rozšíření marketingu a jeho zásahu. Každý ze speakerů k tématu přistupoval trochu jinak a vzniklý trojlístek jistě inspiroval nejednoho markeťáka k návrhům toho, jak kampaně oživit.

Chatboti vpřed

Chatboti Katky Šebové ukázali, jak je možné přivést do běžné kampaně interaktivní prvek a gamifikací zvýšit zapojení potenciálních zákazníků. A na poměry sociálních sítí na neskutečně dlouhou dobu. Dobrým příkladem byl robot Karel od Kofoly. Na obrázku níže je vidět úctyhodná doba, kterou s ním uživatelé strávili.

Triad_Chatbot Karel

Že ale hrou dokážete dovést až 66 % účastníků k nákupu produktu, to je úplně jiná meta. Triad v Messengeru vytvořil hru, kde se uživatelé mohli stát Sládky – zkusit si uvařit pivo nebo třeba najít nejbližší pohostinství, kde mohli nového Kozla rovnou ochutnat. Místo průměrných 26 vteřin interakce se lidé dostali až na 26 minut. A dvě třetiny z nich hra motivovala k návštěvě hospůdky a testu Sládkovy volby.

Automatizované mailingové kampaně

Druhý na řadu přišel Vladimír Rejlek z Wundermana. Přednesl svoji lehce negativistickou vizi blízké budoucnosti, kdy práci nás markeťáků přeberou automaty.

Nejlépe je tento příklad vidět v mailingu. Díky nástrojům typu Adobe Marketing Cloud a Exponea se dá (po správném zpracování uživatelských scénářů) automatizovat téměř celý proces tvorby a rozesílky.

Použití takových scénářů samozřejmě vyžaduje extenzivní finanční a technické náklady. Po prvotním nastavení scénářů ale raketovým tempem padá vytížení markeťáků a práce se více přesouvá k analytikům a grafikům. První z nich vyhodnocují data a upravují scénáře a ti druzí krmí robota kreativou, kterou on sám přeskládá do algoritmem vyhodnocených kampaní.

Co nás ale trochu překvapilo, byl okamžik, kdy Vladimír ukázal, že mailing vytvořený Exponeou na základě analyzovaných dat byl o 20 % úspěšnější než ten, nad kterým trávili čas markeťáci.

Výsledky Exponea

Pište pro lidi

Zase tak zle ale nebude, přinejmenším v kreativě. Uklidnit nás přišli Dominika Schmidtová a Petr Václavík z 2Fresh. Ve čtyřech bodech představili, co pro ně Customer Experience znamená a jak skrze ni můžeme zasáhnout zákazníka v nových, více interaktivních kampaních.

Ze všech zmíněných bodů, které najdete i v prezentaci na facebookovém eventu, bychom vypíchli především jednu věc: V marketingu bychom měli vytvářet obsah jako odpověď na potřeby zákazníka. Strohý text o tom, že nový obal chrání čerstvost produktu, vyvolá emoční odezvu velmi malou. Ale takový text Vychutnejte si vůni kávy probudí téměř okamžitě myšlenku na čerstvě namletou kávu a splní tak účel i klientovo zadání.

Závěrem

Po každém SmartTalku jsem se v diskusi s ostatními doslechl, že předváděné postupy jsou sice skvělé, ale v praxi nevyužitelné. Ať už souhlasíte, nebo ne, jedno je jisté. Na praktické věci jsou tady jiné přednášky, jako je například PPC na Stojáka. SmartTalk, dle mého, zastává jinou pozici – vizionářstvím a inovací jednotlivých speakerů ukazuje, že není třeba být svázaný klasickými postupy. A já osobně jsem vděčný za to, že to tak je. Jak se líbilo na akci vám?

Adam Funiok

Adam Funiok

PPC, srovnávače, expanze do zahraničí. To je kromě Old Fashioned můj nejoblíbenější koktejl, o který se vám rád postarám.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním formuláře souhlasíte s poskytnutím osobních údajů.