Jako jedna z mála agentur máme přístup do nového nástroje, který je prodlouženou rukou známého Market Finderu. Seznamte se s Market Explorerem. Kdy ho využít, na co si dát naopak pozor a jak funguje? To vám představíme v tomto blogu.
Začněte s Market Finder
Market Finder vám může pomoct s výběrem správného trhu. Kontroluje dostupná data a filtruje do relevantních kategorií. Po jejich vyklikání dostanete seznam zemí, do kterých vám Google doporučuje expandovat.
V tomto bodě je důležité zaměřit se jen na ty, které jsou pro vás reálné. Často se totiž stane, že Market Finder nabízí USA jako primární stát jen proto, že je tam největší počet měsíčního vyhledávání relevantních klíčových slov a vysoký disponibilní příjem domácnosti.
Nezapomínejte ale na to, že doručení do USA je zdlouhavé a právní požadavky se můžou hodně lišit (především tzv. State law taxation umí nejednomu e-shopu zamotat hlavu a finance).
Pro základní přehled vám Market Finder úplně postačí. Lépe si představíte, jak náročné bude založení a udržení byznysu, jaká je hledanost daných kategorií, ekonomický přehled nebo demografie dané země.
Market Explorer aneb Chceme více a lepších dat
Explorer vás pak přivítá velmi podobně jako Finder – vyberete si, zda hledáte možnosti pro svou stránku nebo kategorie, případně pro aplikaci. Zatím se zdá, že vyhledávání přes název e-shopu není implementováno, a tak musíme vybrat kategorie.
Dejte si pozor na to, že jakmile vyberete hlavní kategorii, nemůžete již vybrat jinou.
Pro účely našeho klienta jsme vybrali kategorie sportovní oblečení, oblečení na cyklistiku a další podobné. Také je zde třeba znovu vyklikat země, které vás zajímají a případně metriky, podle kterých preferujete filtrovat. U nás to byl Zájem o kategorii a růst zájmu o kategorii, stejně jako finanční náročnost reklamy.
Jako první návrh nám vyskočila Velká Británie, kterou jsme ve Finderu ani nevybrali. Druhá a třetí země pak jsou Francie a Německo. Jejich porovnání můžete vidět na screenshotu níže.
Z tohoto pohledu se ukazuje Německo jako ideální země – má vysoké GDP, slušný nárůst zájmu o kategorii, zájem třetí nejvyšší a cena za inzerci je poměrně malá. Naopak námi vybrané Polsko, jako blízký soused, kterému dokážeme expedovat za téměř stejné ceny, jako v Česku, je až na 10. místě.
To ale neznamená, že bychom na něj neměli myslet. Statistiky jasně ukazují, že Irsko, Srbsko, Bosna, Estonsko a Chorvatsko mají v hledání téměř neexistující statistiky k zájmu o kategorii, který jsme vybrali jako nejzásadnější měřítko. A Polsko máme hned na 5. místě. Toto jsou také pouze prioritizační tabulky, které nám info shrnují. Jak pak vypadá detailnější rozpad?
Najdeme v něm všechno, co můžeme potřebovat – demografii, jazyky země, prorostení přístupem k internetu a především rozpad metrik do grafů, kde můžeme pozorovat jejich postupné tendence od roku 2016. Z těchto statistik získáte soubor informací o nárůstu zájmu o daný segment, přehled peaků a pádů a tedy i předpokládané sezóny pro tento sortiment. Nechybí ani počet kliků, které tyto kategorie měsíčně dostávají.
Market Explorer jako jeden z nástrojů
Market Explorer za vás zdaleka nevyřeší všechny otázky, které k expanzi můžete mít. Dá vám ale velmi podrobný přehled relevantních metrik a upřesní pohled na expanzi.
V PROFICIU k návrhu expanze využíváme mnoho dalších nástrojů na výzkum klíčových slov, konkurence, náročnosti udržování businessu a dopravy. Uvědomujeme si totiž, že expanze je maraton, ne sprint.
Zajímalo by vás, jak vypadá návrh expanzní politiky pro klienty? Ozvěte se! Rádi vám ukážeme, jak nad celým procesem uvažujeme.