Zajímá vás RTB? Pak se potkáte s několika DSP platformami pro nákup programatické reklamy v RTB ekosystému. My jsme pro vás připravili porovnání dvou nejznámějších – DV360 a Adform.
DV360 pro komplexnější kampaně
DV360 je sofistikovanější. Má lepší AI algoritmy a širší možnosti využití API pro pokročilejší práci s daty. DV360 je součástí ekosystému Google Marketing Platform. Jeho hlavní výhodou je propojení s ostatními službami Googlu.
To umožňuje centralizaci a vyhodnocování online aktivit na jednom místě. Možné je i propojení se social, search kampaněmi a nákupy na přímo a deduplikaci konverzí, včetně další search engines jako Bing nebo Yahoo.
Klienti se nás často ptají, proč volíme tuhle platformu místo této, jaký je mezi nimi rozdíl, co jim přinese ta a co zase ona. Sepsali jsme proto 10 největších výhod DV360 oproti Adformu.
- DV360 patří pod Google. To znamená, že můžete spouštět kampaně na YouTube i v obsahové síti Google a vyhodnocovat v jednom systému, což v Adform nejde. Samozřejmostí je kombinace s dalšími publishery (Seznam, Mafra, CNC…).
- Cílení je stejné jako v Google Ads, tedy na dealy a kvalitní plochy na Seznamu, Mafře apod. Můžeme cílit na Google Ads publika (interest, purchase intent, live events) včetně custom audiences založených na vyhledávání (custom audiences, custom intent).
- V DV360 jsou pokročilé možnosti dynamického remarketingu – můžete nadefinovat stejné bannery a pravidla jako v Adformu, na míru s vlastním feedem. Navíc lze ale přidat pravidla pro konkrétní produktové kategorie a produkty ve smyslu priority zobrazování. Pokud si někdo například prohlížel ledničku za 5 000 Kč a my chceme prodávat ledničky za 7 000 Kč, tak místo zobrazení 4 ledniček za 5 000 Kč zobrazíme jen tu jednu, co si uživatel prohlížel, a pro další pole definujeme 2 nejprodávanější, 1 nejdražší atd.
- Optimalizace na vizibilitu je v DV360 automatická. V Adformu řešíme skriptem a jinými nástroji, které zvyšují CPM, ale v DV360 je to nativní funkce, která snižuje vCPM (cenu za viditelných 1 000 zobrazení) a zároveň zásadně nenavyšuje CPM.
- V DV360 je možnost kombinace YouTube publik a bannerových kampaní, které v Ads už nefungují. Můžete na diváky videí zacílit bannery.
- Google AI – dlouhodobé kampaně zde mají větší šance na úspěch než v Adformu. Google na úrovni účtu sbírá data a bidovací algoritmy, které znáte z Ads. Pak je optimalizují na všech signálech i z vyhledávání a remarketingu.
- DV360 má možnost pokročilých skriptů, která upraví autobidding algoritmy Google podle vaší potřeby. API Campaign Manageru umožňuje lepší práci s daty, která DV360 poskytují.
- Využívání nového portfolia interaktivních formátů, především pro mobilní zařízení (jsou pro to šablony), vám v DV360 může snížit celkové náklady na kreativu.
- Využívání dynamických pravidel pro zobrazování bannerů na základě cílení na zájmy či geografii je další výhodou DV360.
- Možnost poptávat PrivateDealy přímo skrz platformu DV360. Využijete také na zahraničních trzích.
Závěrečné shrnutí
Každá platforma má své klady a zápory, které vždy posuzujeme podle potřeb klienta/kampaně. Největším pozitivem Adformu je jednoduchost a širší adopce u českých publisherů. U krátkodobých kampaní tak může být jednodušší kampaň spustit v něm. U těch komplexnějších kampaní pak doporučujeme spíš DV360.