10 hlavních výhod DV360 oproti Adformu

Zajímá vás RTB? Pak se potkáte s několika DSP platformami pro nákup programatické reklamy v RTB ekosystému. My jsme pro vás připravili porovnání dvou nejznámějších – DV360 a Adform.

DV360 pro komplexnější kampaně

DV360 je sofistikovanější. Má lepší AI algoritmyširší možnosti využití API pro pokročilejší práci s daty. DV360 je součástí ekosystému Google Marketing Platform. Jeho hlavní výhodou je propojení s ostatními službami Googlu. 

To umožňuje centralizaci a vyhodnocování online aktivit na jednom místě. Možné je i propojení se social, search kampaněmi a nákupy na přímo a deduplikaci konverzí, včetně další search engines jako Bing nebo Yahoo.

Klienti se nás často ptají, proč volíme tuhle platformu místo této, jaký je mezi nimi rozdíl, co jim přinese ta a co zase ona. Sepsali jsme proto 10 největších výhod DV360 oproti Adformu

  1. DV360 patří pod Google. To znamená, že můžete spouštět kampaně na YouTube i v obsahové síti Google a vyhodnocovat v jednom systému, což v Adform nejde. Samozřejmostí je kombinace s dalšími publishery (Seznam, Mafra, CNC…).
  2. Cílení je stejné jako v Google Ads, tedy na dealy a kvalitní plochy na Seznamu, Mafře apod. Můžeme cílit na Google Ads publika (interest, purchase intent, live events) včetně custom audiences založených na vyhledávání (custom audiences, custom intent).
  3. V DV360 jsou pokročilé možnosti dynamického remarketingu –⁠ můžete nadefinovat stejné bannery a pravidla jako v Adformu, na míru s vlastním feedem. Navíc lze ale přidat pravidla pro konkrétní produktové kategorie a produkty ve smyslu priority zobrazování. Pokud si někdo například prohlížel ledničku za 5 000 Kč a my chceme prodávat ledničky za 7 000 Kč, tak místo zobrazení 4 ledniček za 5 000 Kč zobrazíme jen tu jednu, co si uživatel prohlížel, a pro další pole definujeme 2 nejprodávanější, 1 nejdražší atd.
  4. Optimalizace na vizibilitu je v DV360 automatická. V Adformu řešíme skriptem a jinými nástroji, které zvyšují CPM, ale v DV360 je to nativní funkce, která snižuje vCPM (cenu za viditelných 1 000 zobrazení) a zároveň zásadně nenavyšuje CPM.
  5. V DV360 je možnost kombinace YouTube publik a bannerových kampaní, které v Ads už nefungují. Můžete na diváky videí zacílit bannery.
  6. Google AI –⁠ dlouhodobé kampaně zde mají větší šance na úspěch než v Adformu. Google na úrovni účtu sbírá data a bidovací algoritmy, které znáte z Ads. Pak je optimalizují na všech signálech i z vyhledávání a remarketingu.
  7. DV360možnost pokročilých skriptů, která upraví autobidding algoritmy Google podle vaší potřeby. API Campaign Manageru umožňuje lepší práci s daty, která DV360 poskytují.
  8. Využívání nového portfolia interaktivních formátů, především pro mobilní zařízení (jsou pro to šablony), vám v DV360 může snížit celkové náklady na kreativu. 
  9. Využívání dynamických pravidel pro zobrazování bannerů na základě cílení na zájmy či geografii je další výhodou DV360.
  10. Možnost poptávat PrivateDealy přímo skrz platformu DV360. Využijete také na zahraničních trzích. 

Závěrečné shrnutí

Každá platforma má své klady a zápory, které vždy posuzujeme podle potřeb klienta/​kampaně. Největším pozitivem Adformu je jednoduchost a širší adopce u českých publisherů. U krátkodobých kampaní tak může být jednodušší kampaň spustit v něm. U těch komplexnějších kampaní pak doporučujeme spíš DV360.

 


Barbora Dlouhá

Pro naše klienty se starám o programatický nákup display kampaní, který probíhá v online aukci. Kladívko mám ale jenom na kolegy.