Hledáte konkrétní tipy, jak posunout propagaci na Facebooku na vyšší level? Zajímá vás, jaké nové funkce vám ušetří peníze, které možná zbytečně platíte za využívání externích nástrojů pro úpravu kreativy? Máme pro vás několik tipů.
1. Využijte všechny možnosti cílení na vlastní publika
Všimli jste si, že má remarketing téměř vždy lepší výsledky než kampaně, které cílí na nová publika? Je to logické. Lidé, kteří o vaši firmu již projevili zájem, budou pro reklamu mnohem relevantnější než ti, co o vás pravděpodobně nikdy neslyšeli. Na návštěvníky webu již pravděpodobně v kampaních cílíte. Jaká další „vlastní“ publika se tedy nabízí?
- Fanoušci facebookové stránky – Tito lidé si vlastně přímo říkají o to, aby byli o vašich novinkách informovaní. Proč jim to potěšení nedopřát?
- E-mailové databáze – Spárujte si e-mailové databáze zákazníků nebo lidí, co odebírají vaše newslettery a nabídněte jim novou službu či produkt.
- Návštěvníci webu – Víte, že můžete cílit třeba jen na vrchních 25, 10 nebo 5 % nejaktivnějších návštěvníků webu? Pokud tedy váš remarketing není dostatečně efektivní, omezte jeho cílení pouze na tyto top návštěvníky. Stejně tak můžete cílení zefektivnit přidáním podmínky, která upřesní minimální četnost návštěv daného uživatele u vás na webu.
Následující publika si můžete vytvořit ve svém reklamním účtu v sekci Okruhy uživatelů. Potom kliknete na tlačítko Vytvořit okruh uživatelů a zvolíte Vlastní okruh uživatelů. Po prokliku na projevený zájem už uvidíte následující tabulku:
- Uživatelé, kteří viděli vaše videa (nebo alespoň část) – Zvolte, ze kterých videí chcete vytvořit publika uživatelů a vyberte si, jak kvalitní mají být. Můžete si vytvořit publika z lidí, kteří viděli videa až do konce, anebo viděli třeba jen 3 vteřiny.
- Uživatelé okolo vaší facebookové stránky nebo profilu na Instagramu – Rozšiřte cílení na uživatele, kterým se historicky líbily vaše příspěvky nebo navštívili stránku, a potěšte je svým obsahem znovu.
- Uživatelé, kteří otevřeli Lead Ads nebo Instant Experience (Canvas)
- Uživatelé, kteří interagovali s událostí
Bonus
Všechna zmíněná publika můžete využít také pro tvorbu podobných publik, která považujeme za nejsilnější zbraň Facebooku. Nezapomeňte ale, že pro maximální funkčnost podobných publik je klíčové zvolit co nejkvalitnější zdrojové publikum, které bude co možná nejvíce relevantní pro plánovanou propagaci.
2. Optimalizujte kampaně na konverze
Ukažte Facebooku, jaké uživatele hledáte, dejte mu dostatek dat a on vám doručí výsledky. Díky velkému množství informací, se kterými Facebook pracuje, to skutečně funguje. Proces je jednoduchý. Zvolte reklamní účel na konverze a vyberte požadovaný cíl, který chcete, aby vám Facebook doručil. Poté mu zajistěte dostatek splnění těchto konverzí, aby měl data pro optimalizaci. Možností využití je spoustu. Přečtěte si náš předchozí článek STOP levným proklikům k ničemu, optimalizujte na konverze a zjistěte další osvědčené tipy.
3. Vložte přes produkty z katalogu rámeček
Pokud na Facebooku využíváte dynamický remarketing nebo jiné kampaně s automaticky generovanými produkty do reklamy, bude vás funkce vložení rámečku přes fotky produktů zajímat. Hlavně pokud jste pro podobné účely zatraktivnění fotek produktů museli doposud využívat některých z externích nástrojů za desítky eur měsíčně. V nastavení reklam s generovanými produkty z katalogu totiž narazíte na tuto funkci: Po prokliku na tlačítko Přizpůsobte si obrázky se vám zobrazí následující pracovní okno: Vidíte i náhled fotek produktů po přidání rámečku. V tomto případě se jednalo pouze o přidání loga do pravého spodního rohu fotek. I tak se ale fotky zatraktivní a jsou pro uživatele mnohem zajímavější. Možností využití se nabízí spousta. Připomínáme, že na Facebooku již můžete také upravovat rozměry vašich fotek v katalogu produktů nebo vložit dynamické prvky přes produkty, jako je například jeho cena. Do budoucna se také můžete těšit na článek, kde se budeme samostatně věnovat kampaním s generovanými produkty do reklam.
4. Přizpůsobte zobrazení reklamy danému umístění
Facebook nedávno zpřístupnil novou funkci, která inzerentům umožňuje nahrát banner v ideálních rozměrech pro každé umístění zvlášť. Díky tomu nemusíte vytvářet několik různých reklamních sad, abyste zobrazení bannerů pro jednotlivá umístění měli pod kontrolou. Výhodou je také maximalizace efektivity propagace. Můžete totiž upravit množství a velikost textu v bannerech tak, aby byl všude hezky čitelný. Další výhodou je, že zvětšujete využívaný reklamní prostor pro dané umístění. Funkci naleznete v nastavení reklamy:
5. Propagujte reklamy jako jeden příspěvek a sjednocujte interakce
Máte jednu kreativu, ale vložíte ji do 10 reklamních sad. Výsledkem je 10 samostatných reklam, kde na konci propagace bude mít každá několik desítek interakcí a komentářů. Spojte své stejné reklamy do jednoho „příspěvku“ a sbírejte interakce dohromady. Reklama se stovkami interakcí je mnohem atraktivnější a má větší šanci zaujmout. Tento fakt potvrzuje takzvaný fenomén Sociální schválení, který na Facebooku platí snad desetinásobně. Postup je následovný: 1. Vytvořte reklamu a zobrazte si její číslo v URL odkazu. 2. Vložte získané číslo do další reklamy v rámci možnosti použít existující příspěvek. 3. Příspěvek se do nové reklamy vygeneruje a máte hotovo.
Bonus
Stejnou strategii můžete uplatnit i při práci s příspěvky vaší facebookové stránky. Naplánujte si příspěvek s pozdním datem → zjistěte z odkazu ID příspěvku → vložte do reklam → získejte spoustu interakcí. Následně můžete změnit naplánované datum publikování na stránce a příspěvek rovnou zveřejnit. Příspěvek bude online přímo se všemi nasbíranými interakcemi. Vaši fanoušci budou mrkat, že už máte tolik lajků a komentářů pár minut po zveřejnění. :) To je určitě zaujme a budou postu věnovat větší pozornost.