Absolvovali jsme e-mailingový Digisemestr. Jaké tipy by vás neměly minout?

Náš mailingový tým úspěšně absolvoval digitální kurz e-mail marketingu s Pavlem Polou. Podívejte se, co se v kurzu probíralo a co jsme si kromě certifikátů odnesli.

Náš mailingový tým úspěšně absolvoval digitální kurz e-mail marketingu s Pavlem Polou. Podívejte se, co se v kurzu probíralo a co jsme si kromě certifikátů odnesli. Že se e-mailingem zabýváte a nepotřebujete to? Možná zjistíte, že byste si tímto kurzem měli projít taky.

Nedoručený e-mail neprodá

Digisemestr má svoji online platormu, která nabízí několik kurzů týkajících se online marketingu. Kurzy jsou vedeny těmi nejpovolanějšími z našich končin. E-mailingovým kurzem vás provede Pavel Pola, jeden z předních odborníků na e-mailový marketing nejen v ČR. Jeho heslo, se kterým se ztotožňujeme i u nás v PROFICIU, je, že „Nedoručený e-mail neprodá.“ Průměrný Open Rate nad 60 % v jeho případě není snem, ale běžnou realitou. Už jste naladění?

  • Kurz je vhodný jak pro začátečníky, tak seniorní marketéry – můžete se tedy buď vzdělat sami nebo ho v rámci firmy použít třeba pro zaškolení nováčků.
  • Nabídne více než 8 hodin vzdělávání. Pokud budete pečliví a budete si procházet i diskuze a přiložené odkazy, můžete nad ním strávit podstatně déle.
  • Zásadních je však 8 hlavních lekcí, které jsou doplněné závěrečnými testy. Jejich úspěšné splnění je nutné k absolvování kurzu. Kurz splníte, pokud v celkovém hodnocení testů dosáhnete průměru alespoň 80 %.

Kurz vás provede e-mailingem od A do Z, jak slibuje jeho název. Začne získáváním kontaktů a přes tvorbu kampaní a technické nastavení se dostane až k řešení problémů.

Bonusové lekce vám pak prakticky poradí, jaký odesílací nástroj zvolit, jak vytvořit optimální šablonu a nabídnou i checklist, díky kterému už před rozesílkou na nic nezapomenete.

I mistr tesař se někdy utne

Celý kurz stojí nohama pevně na zemi a velmi dobře se jím prochází. Pavel Pola má skvělý přednes, díky kterému je obsah poutavý, ale zároveň srozumitelný a informačně obsáhlý. Každá lekce je navíc doplněna reálnými fuckupy z praxe, které taktně připomenou, že i mistr tesař se někdy utne.

Představení je za námi. Pojďte se tedy podívat, co jsme si z kurzu odnesli my. Ve stručnosti bychom rádi vypíchli rady, myšlenky a další best practices, které se buď chystáme aplikovat u nás nebo minimálně stojí za vaši pozornost.

Co nám utkvělo v hlavě

„Překvapivě“ jsme si potvrdili, že pop-upy při odchodu ze stránek spíše nefungují. V obchodě vás přece při odchodu taky nikdo nechytne za límec a netáhne vás zpět dovnitř, dokud si něco nekoupíte (nebo se alespoň nezaregistrujete do věrnostního klubu). :)

Kvalitní databáze je základ (na toto téma jsme se rozepsali tady). Začněte tím, že budete ověřovat nové e-maily hned na začátku, při zadávání e-mailu v registračním formuláři. Nebudete se tak zbytečně připravovat o cenné kontakty nebo riskovat vysoké bounce rate.

Když už jsme nakousli registraci – až dovedete zákazníka k potvrzení registrace, propište mu na stránku viditelně jeho e-mail. Může si tak ještě jednou zkontrolovat, z jaké adresy se přihlásil. Může mít totiž více e-mailů a lehce tak ztratit přehled.

Nabízíte slevu za registraci? A věděli jste, že přes alternativní Gmail adresu s (“+”) mohou zákazníci přímo ždímat vaše registrační slevy? Myslete na to, až budete tvořit nový registrační formulář.

Zase to GDPR

V souladu s čl. 6 odst. 1 písm. a) nařízení Evropského Parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016… Ufff. Věděli jste, že informace týkají se GDPR, souhlasů apod. nemusí psát právník?

Dejte sbohem chladným popisům, kterým nikdo nerozumí a začněte je psát lidsky – zákazníci to určitě ocení a konečně i pochopí. A když už jsme u GDPR, napsali jsme článek, ve kterém si o této legislativě můžete přečíst více.

Transakční a uvítací e-maily

Ani transakční e-maily nemusí být psány odtažitou obchodní hantýrkou. Zkuste být i v transakčních e-mailech přívětivější a osobitější. Zákazníci pak budou s radostí otevírat a číst i tyto e-maily.

Ruku na srdce – kdy jste naposledy změřili výsledky transakčních e-mailů? Aha! Nikdy není pozdě na to začít.

Posíláte uvítací e-maily? Vzbuďte v zákaznících očekávání hned na začátku. Dejte jim vědět, že jim budete psát pravidelně, třeba každé úterý a čtvrtek, ať se mají na co těšit.

Tuto myšlenku si tu odložíme bez dalšího vysvětlování a přidáme i vytučnění: E-mail je jako billboard

Testovat, testovat a ještě jednou testovat

A můžeme vidět váš A/B test? Můžete na to jít trochu promyšleně, ale začít lze i tzv. formou střelce: rozdělte databázi 50:50 a je to.

Kombinujte tlačítka a textové odkazy. Nezapomeňte si je otestovat.

Nezapomínejte testovat všechno ostatní.

Dáváte do předmětu čísla? Věděli jste, že částky v předmětu často fungují lépe než procenta?

Nezarovnávejte (delší) odstavce na střed ani do bloku. Udržíte si tím přehlednost a čitelnost.

V kontaktu se zákazníky

Zůstaňte se zákazníky v kontaktu i po dokončení objednávky, třeba v podobě poprodejní série. Můžete jim poslat návod k produktu nebo tipy na používání.

Buďte opatrní s odesíláním e-mailů na zákazníky z neuznaných reklamací. Až 45 % zákazníků z neuznané reklamace nahlašuje newslettery jako spam – vyřadit je z běžných rozesílek a zkuste pro ně vymyslet unikátní sérii e-mailů, abyste v nich opět probudili důvěru.

Máte kamenné prodejny nebo cílíte na skupiny zákazníků v konkrétních lokalitách? Zkuste personalizovat podle lokality. Dobře se tato personalizace osvědčila třeba v předmětu.

Nechcete všem zákazníkům říkat to stejné. Segmentujte a rozlišujte typ zpráv a obsahu, který jim chcete poslat.

Pokud někdo uvedl svůj titul při registraci, pravděpodobně mu na tom záleží. Využijte toho a použijte oslovení včetně titulu (např. Vážená paní docentko, Vážený pane architekte) – šplhnete si a získáte tím plusové body. Mimochodem – někteří lidé mohou chtít opravdu silně uvést svůj titul. Pokud na něj v registračním formuláři nemáte místo, můžou se ho pokusit nacpat před své křestní jméno. Při automatickém skloňování to pak dělá neplechu. Dovolte jim vepsat svůj titul do samostatného pole a vyhněte se těmto nešvarům.

Automatizace > běžná rozesílka. Věnujte více času automatizaci než běžným rozesílkám. O nastavení základních automatizací si můžete přečíst v našem článku.

Pokud se něco nepovede, mějte na paměti, že omluvné e-maily často fungují velmi dobře. Mějte je nachystané (ale v nejlepším případě jim raději předcházejte).

Pokud posíláte do více zemí, všímejte si odlišností v chování. Ne všude totiž platí stejná pravidla – upravte podle toho styl komunikace, načasování rozesílky (Viva la siesta!) apod.

Chcete předejít reaktivačním kampaním? Změňte svůj přístup a berte každý e-mail jako „reaktivační“.

Vyplatí se to?

Podle průzkumu DMA si jen polovina odesílatelů dokáže spočítat výnosy z e-mailingu. Mezi kterou polovinu patříte vy?

Co se týče ziskovosti, cca 86 % výnosů je z profesionálnějších kampaní jako jsou cílené newslettery na vybraný segment, dynamické e-maily nebo trigger e-maily. Teď už je opravdu na čase dát sbohem klasickým rozesílkám všeho na všechny, nemyslíte?

Technická část

Stručný souhrn záznamů, ve kterých se ani váš ajťák nevyzná:

  • SPF = vyjmenovává seznam serverů, které mají povolení k odesílání
  • DKIM = digitální podpis, který zajišťuje, že se zprávou po odeslání nikdo nemanipuloval
  • DMARC = spojuje předchozí záznamy; zajišťuje, jak naše maily vnímá přijímací strana (e-mailový klient např. Yahoo, Gmail)
  • BIMI – relativní novinka, slouží pro další autentifikaci a zobrazení loga vaší firmy v inboxu; využívá DMARC záznamů

Vysvětlení technické části je v kurzu velmi obsáhlé a kvalitní. Konečně zjistíte trochu více o tom, co se s vašimi e-maily děje mezi odesláním a doručením a dozvíte se, jak můžete jejich cestu zlepšit.

Tak co na to říkáte, jdete do toho taky?

Více informací o kurzu najdete na stránkách Digisemestru.

P. S. Toto není žádná forma spolupráce. Kurz nás však natolik nadchnul, a proto jsme se o tuto parádní zkušenost chtěli podělit. :)

E-mail marketing 12. 08. 2021