AI CONNECT aneb Poznejte reálné využití AI v byznysu

Případové studie o AI rostou jako houby po dešti. Kolik z nich je ale od firem, které AI nástroje využívají na víc než jen tvorbu příspěvků na sociální sítě? Nebo AI přímo budují? Zatím moc ne a je to škoda. 

I proto jsme vám sepsali nejzajímavější poznatky z letošního meetupu AI CONNECT v pražském Impact Hubu.

Lukáš Záhoř, šéfproducent, FamePlay

Někdo AI propadl, jiný mu nemůže přijít na jméno. Jak z vašich kolegů a umělé inteligence udělat pracovní parťáky a zvýšit produktivitu? Začněte u sebe, zlomte strach, nejistotu a pochyby.

Pojďme si vzít třeba internetovou televizi FamePlay, ve které AI pomáhá s rychlostí videoprodukce a mnohonásobně zvyšuje její výkon. 

O tahle čísla se postarala AI:

  • 33× větší publikum za 3 měsíce

  • 3× menší cost per minute v produkci obsahu

  • 30 % ušetřeného času na lokalizaci obsahu

Na co AI využívají? Třeba na anglický voice over nebo lokalizaci jejich pořadů do dalších světových jazyků včetně upravené synchronizace rtů mluvící postavy (lipsync).

A jak to bylo s tím týmem? Nejdřív se tomu bránil, ale jakmile mu AI pomohlo vylepšit práci, na kterou je pyšný, začalo to fungovat.

Jaké jsou nejčastější problémy s adaptací AI v týmu a jak je vyřešit?

  • Zapomínání, že mají dělat něco s AI –⁠ Opakování mantry + Systematizace

  • Výmluvy a pomluvy –⁠ Příklady

  • Účelové zpomalení –⁠ Osobní přístup

  • Over thinking ⁠ Trpělivost a vytrvalost

Gabriela Takáčová, co-founder, Recombee

Výstupy mediálního giganta 9GAG zná asi každý. A právě jemu pomáhá Recombee díky AI personalizovat obsah generovaný více než 200 miliony uživateli.

Recombee nastavilo rekomendační systém pro infinite scroll založený na AI, který dokáže všechen obsah okamžitě zpracovat a doporučit správným lidem.

TIP: Prohlédněte si www.9gag.com, stránku s největší meme komunitou na světě. Uživatelé tam chodí i několikrát denně a stále chtějí vidět něco nového. Ale ne jen tak něco, musí to odpovídat jejich vkusu a stylu humoru.

Jaké využívají algoritmy?

  • Podobnost uživatelů (doporučování, blízkost, interakce)

  • Content-based (reakce na text, vizuál)

  • Specializované modely (periodicita, trending)

  • Deep Learning (rychlý odhad, co bude trendovat)

Díky tomu vzniká personalizovaný feed pro každého uživatele, který se dále učí díky novým interakcím s obsahem.

A jaké jsou výsledky?

Interakce v Home Feed celkově

+ 22 %

Prohlédnutých postů

+ 37 %

Uložených postů

+ 15 %

Sdílení

+ 5 %

„Upvotes”

+ 14 %

„Downvotes”

- 4 %

Celkových návštěv stránky

+ 2.8 %

Unikátních návštěvníků stránky

+ 1.5 %

Uživatelský engagement

  • Více kliknutí, komentářů a „upvotes”
  • Méně „downvotes”
  • Delší sessions

Udržení uživatelů

  • Více navštěvujících uživatelů
  • Zvýšená frekvence návštěv
  • Více celkově stráveného času

Jiří Vrobel, VP of Business, MAMA AI

Jde zvýšit obrat e-shopu o 10 % jen díky voicebotu? Ano, hlasový robot MAMA AI to dokáže. Jde o robotický hlas, který je jen těžko rozpoznatelný od toho lidského. A navíc se dokáže přizpůsobit tomu, s kým volá. Třeba na seniory mluví pomaleji a klidněji.

Jaký musí být správný voicebot?

  • Empatický
  • Stručný
  • Užitečný

Bez obav zvládne rutinní hovory, třeba potvrzení schůzky nebo objasnění smluvních podmínek. Kombinuje strojové učení, sémantickou analýzu, generativní AI založenou na textových jazykových modelech a „převod text to speech.”

TIP: Chcete si vytvořit video z poznámek v PowerPointu? Zkuste https://ppt2video.themama.ai/

A co když se klient zeptá na něco, co voicebot neví? Jednoduše se připojí znalostní databáze. Navíc 85 % otázek už bylo někdy položeno a řešeno. Systém tak může rychle vyhledat podobný ticket, který už byl dříve uzavřen.

TIP: Zkuste si chatbota nebo voicebota na www.doarmady.cz

Pavel Chocholouš, Product Manager, Keboola

Zlatý věk AI v marketingu začíná. A přitom…

GPT is dead, this is the new…

Těchto zpráv jste určitě viděli spoustu. Na sociálních sítích se neustále soupeří o to, který AI nástroj je ten NEJLEPŠÍ. A přitom by mělo jít o to, který z nich pomůže firmám být efektivnější.

DocBot

Bez dat by AI neexistovala. Keboola sjednocuje data ze složitých systémů do otevřeného ekosystému pro integraci dat a aplikací. A může tak připravit třeba chatbota na míru, který vám bude ve firmě na Slacku interně odpovídat na vaše dotazy díky přístupu k obrovské knowledge base. Podobně funguje i SQL bot, který šetří čas analytikům. Otázky související s daty za ně totiž zodpovídá robot.

Nikola Foktová, Creative Director, Leo Burnett Prague & MSL Czech Republic

AI se v kreativě buď bojíte, nebo do toho jdete naplno. A podle Nikoly byste měli vždy zvolit variantu číslo 2. 

Třeba i tolik propíraný ChatGPT vám může pomoct v ideamakingu. Jen mu musíte správně říct, jak se má chovat a co od něj očekáváte. Všechno je o kontextu.

Tip: Na www.character.ai si popovídáte se slavnými osobnostmi a přizvat si je můžete třeba ke svým brainstormingům.

A co grafické tooly? Kreativci o práci nepřišli, jen se jim výrazně zlehčila. Třeba tuhle kampaň pro Ron de Azur vytvořili pomocí několika AI nástrojů a svého grafického umu.

Kromě celé kampaně se dá AI pěkně využít i při tvorbě storyboardů, aniž by váš kreativec utrpěl ztrátu drahocenného času a zhoršení syndromu karpálního tunelu. 🙂

Tip: Vytvořte si video s www.runwayml.com

Nebojte se usnadnit si každodenní práci díky AI. Jen si pohlídejte efektivitu a autorská práva.

Co si z toho odnést?

AI tady je a bude. Pojďme ho spolu využít naplno. 

Nevíte si s využitím umělé inteligence rady? V Proficiu vám rádi pomůžeme. Tak se nám ozvěte.

Chci ulehčit život díky AI