Asana

Asana pomáhá s organizací projektů. Je přehledná, zvyšuje efektivitu a transparentnost, urychluje komunikaci, pomáhá vám udržet vše na jednom místě a snižuje množství zbytečných e‑mailů. Seznamte se základními funkcemi, nezabere to víc jak 15 minut.

Pozvánka

Stačí přijmout obdrženou pozvánku pomocí tlačítka „Accept Invite“

Podmínky užívání

Kliknutím na tlačítko „Continue“ potvrdíte podmínky užívání a můžete začít.

Vytvořit profil

Registrace

Než přejdeme k seznamování s prostředím Asany, musíte se nejprve registrovat.

Struktura

Projekt

Každý projekt má svou speciální nástěnku, která se může zobrazovat nejrůznějším způsobem.

My doporučujeme variantu „Board“, kde vše uvidíte v přehledných sloupcích. Úkoly mezi nimi přesunete jednoduše přetažením.

Nový projekt

Jak založím nový projekt?

Stačí kliknout vpravo nahoře na + a vyplnit název projektu (nejčastěji uvádíme jméno klienta).

Úkoly

Jak založím nový úkol?

Úkol vytvoříte jednoduše na nástěnce konkrétního projektu. Stačí kliknout v horní části sloupce na tlačítko +.

Můžete jej ale založit také stejně jako projekt pomocí + v pravém horním rohu. V tom případě ale musíte zadat, ke kterému projektu úkol patří.

Vyplnit

Co vše při založení nového úkolu vyplnit?

Úkol můžete přiřadit sobě (klávesová zkratka Tab+M) nebo někomu jinému.

Přidejte datum, kdy má být úkol hotov (due date) a do pole description přidejte zadání a instrukce.

Přidat

Jak přidat k úkolu další účastníky?

Pokud chcete upozornit kolegu nebo odkázat na jiné lidi, konverzace či úkoly, zadejte @ a napište jméno nebo e-mailovou adresu. Asana vám sama uživatele nabídne.

Pokud takto někoho označíte, přidáte ho do projektu. To můžete udělat také tím, že kliknete na znaménko + v dolní části. Díky tomu mu pak budou chodit upozornění na nové komentáře, úpravy nebo přílohy.

Komunikace

Jak při práci na úkolu komunikovat s OSTATNÍMI?

K upřesňujícím dotazům a komunikaci využijte komentáře. Pokud chcete dát někomu vědět, že jste jeho komentář četli, stačí kliknout na palec vpravo nahoře.

K Úkolu můžete přiřadit i přílohu. Mohou to být dokumenty, fotky, gify i zazipované soubory do maximálním limitu 100 MB na 1 soubor. Můžete také vložit odkaz na Google Disk.

Subtask

Co když je úkol příliš složitý nebo na něm pracuje víc lidí?

V takovém případě využijte subtask (podúkol). I ten můžete přiřadit konkrétnímu člověku, vyplnit pro něj samostatný description a zadat deadline.

Moje úkoly

My Tasks

Jedná se o seznam všech vašich úkolů. Chcete-li přidat úkol jen pro sebe, stačí kliknout na seznam My Tasks a začít psát. Všechny takto přidané úkoly jsou soukromé. Můžete je tak nechat nebo je pomocí tlačítka „Make public“ zviditelnit i pro ostatní.

Dále je můžete pomocí „Add to projects“ přiřadit do projektu a poté i do konkrétního sloupce.

Přehled

Nové úkoly se zobrazí nahoře, přetažením je ale můžete libovolně uspořádat (například podle data nebo důležitosti).

Prioritizovat je lze i pomocí záložek Today (dnes), Upcomming (nadcházející) a Later (na později).

Inbox

Inbox funguje podobně jako e-mailová schránka. Najdete v něm nejnovější aktualizace a upozornění na změny v úkolech, konverzacích a projektech, které sledujete a jste jejich součástí.

Na upozornění můžete jednoduše reagovat, aniž byste opustili Inbox. Stačí kliknout na aktualizaci a vpravo se vám zobrazí vše potřebné. K protřídění tasků v Inboxu slouží archivace. Task případně znovu najdete v záložce Archive.