Case study: Dovezli jsme Pneuboss na první pozice ve vyhledávání
Nárůst pokrytí na 75 %. Takový posun získal Pneuboss na úrovni pokrytí pozic prvních dvou stran na Googlu. Pojďte se s námi podívat, jak jsme během dvou let rozjeli SEO pro e-shop Pneuboss.cz.
Každý automobilový jezdec ví, že lepší je obsadit přední místa hned na startu a pak nechat konkurenci za sebou. Stejně jako jsme to udělali s Pneubossem, předním online prodejcem pneumatik. A takhle taktika se nám rozhodně vyplatila!
Rovnou k výsledkům
Spolupráci s klientem jsme v SEO zahájili na jaře roku 2021. Od této chvíle web kontinuálně organicky roste a v porovnání se sezonou 2021 a 2023 je růst více než dvojnásobný.
Co nám skutečně dělá radost, je výrazný růst segmentů pozic TOP3 a 4 až 10. Jde o slova s pozicí na 1. straně.
Organický růst webu
2×
Pozice do 2. strany
75 %
Pozice na 1. straně
60 %
Že nejde o klam nějakého nástroje, potvrzuje i vlastní měření vybraných frází přes Collabim.com. Neskromně by se dalo říct, že se nám podařilo něco skvělého!
Začínali jsme v době temna, kdy 75 % klíčových slov bylo na 3. straně a dál.
Nyní je to přesně naopak - 75 % měřených slov zobrazuje Google na první, maximálně na druhé stránce vyhledávání.
Nejdůležitější vertikála: rozměry pneu
Celková čísla jsou hezká, ale co růst na důležité prodejní fráze? Nebojte, nezapomněli jsme. Na úrovni segmentů klíčových slov rozlišujeme následující skupiny: rozměr, dezén, značka, sezona a jejich kombinace. K tomu sledujeme výkon poradny.
Klient označil za nejdůležitější obchodní segment rozměry pneu. Logicky, tuto číselnou kombinaci by měl hledat každý, kdo chce koupit pneumatiky odpovídající specifikaci v technickém průkazu vozidla. Vývoj pozic je velmi podobný celkovým číslům.
Růst konverzních segmentů jsme primárně podporovali optimalizací a tvorbou obsahu na základě připravených průzkumů klíčových slov. Důležité stránky jsme pak podpořili zmínkami (odkazy) z relevantních webů.
Martin Hill, SEO konzultant
Poradna jako sekundární zdroj výkonu
Ani obsahová témata jsme nenechali stranou. Jakmile jsme rozjeli optimalizaci konverzních kategorií, pustili jsme se do aktualizace starších článků a výroby nových témat. Pečovali jsme tak o fáze see, případně care.
U poradenských témat (www.pneuboss.cz/poradna) jsme dosáhli toho, že 50 % dotazů najdete na Googlu do 2. strany.
U 67 frází se web zobrazuje na pozici „featured snippet“, tedy úryvek zobrazený přímo na Googlu.
Rentabilita investic v SEO
Kromě sledování klasických metrik (jako jsou pozice, návštěvnost nebo revenue) jsme u tohoto projektu využili porovnání s daty z BI.
V reportovacích přehledech porovnáváme vložené investice a revenue v rámci organiku, včetně marže nebo nákladů na dopravu.
Máme porovnání s ostatními kanály.
Pro finanční orientaci tak víme, že naše PNO v rámci SEO se pohybuje v průměru na úrovni nižších jednotek procent.
Plánování a strategie jako klíč k úspěchu
Základním stavebním kamenem organického pokroku byla práce s obsahem za podpory kvalitních externích linků. Nicméně, vraťme se na samý začátek.
Samotné aktivity by měly vycházet ze strategie – kam směřujeme. Vydefinování důležitých segmentů bylo poměrně jednoduché. Co vyžadovalo větší úsilí, bylo určení pořadí optimalizace jednotlivých vstupních stránek na webu.
Proč? Segment pneumatik je složitý co do počtu kombinací určující variantu produktu. Dohromady můžete kombinovat rozměr, dezén, značku, potažmo i sezonu.
Existuje tedy hromada potenciálních vstupních stránek, které by mohly odpovídat dotazu uživatele. Jen pro představu, na slovo „pneumatiky“ nabízí Marketing Miner přibližně pět tisíc vyhledávacích dotazů. K tomu připojte rozměry, dezény (v kombinaci a bez kombinace) a máte obrovský dataset.
Při rozhodování o harmonogramu bylo stěžejní pracovat s potenciální přidanou hodnotou a časem. Vytvořili jsme tedy plán zohledňující prodejní preference klienta, kombinace hledanosti, pozic, priorit.
Pořadím ještě zamíchala diverzifikace na úrovni kategorie dotazu. To abychom podporovali postupně všechny klíčové segmenty.
Nadstavba rozvojové části
Co dál, když už všechno šlape? Rozhodně si nedáváme pauzu.
Navážeme na předchozí realizace a budeme pokračovat v aktivitách typu:
detailní analyzování přínosu nově vygenerované návštěvnosti,
Moje cesta marketingem začala v roce 2012 a přivedla mě až na pozici seniorního SEO konzultanta. Mám za sebou desítky úspěchů při organickém rozvoji webů. Mezi ně patří třeba Pneuboss, Rieker, SPP nebo Bisaku. Na SEO mě baví jeho komplexnost, dobrodružství testování a hledání nových příležitostí.