E-mailing na základě důležitých dat? Vyzkoušejte Targito

V záplavě nových mailingových nástrojů není snadné najít ideální variantu. V PROFICIU jsme před několika lety začali spolupracovat s českou platformou Targito, která nás zaujala svým přístupem. Přečtěte si, jestli bude užitečná také pro vás!

Automatizovaný e-mailing s platformou Targito.
Automatizovaný e-mailing s platformou Targito.

V záplavě nových mailingových nástrojů není snadné najít ideální variantu. V PROFICIU jsme před několika lety začali spolupracovat s českou platformou Targito, která nás zaujala svým přístupem. Přečtěte si, jestli bude užitečná také pro vás!

Spektrum nabídky marketingových nástrojů se v Targito trvale rozšiřuje, nově o webovou personalizaci. Vlajkovou lodí zůstává automatizovaný personalizovaný e-mailing, který přináší nejlepší ekonomické výsledky. 

Jak funguje?

Čím více dat o svých zákaznících a produktech máte, tím více vám Targito nabídne. Jeho největší přednost spočívá v práci s daty. Pokud máte bohatou historii objednávek a pečlivé produktové feedy, jste na správné adrese.

A jestli to zatím není váš případ, nezoufejte. Třeba jednou přijde vhodná chvíle a pak bude dobré vědět, na co se soustředit.

Při zpracování dat má Targito ve srovnání s konkurenčními nástroji největší výhodu. Na základě vstupních dat můžete využívat známé automatizované kampaně, jako je opuštěný košík nebo narozeninové a svátkové e-maily

Dále máte na výběr z mnoha dalších pokročilejších kampaní, které automatizují opakovaný nákup nebo nově naskladněné produkty. Data můžete využívat i při tvorbě samotných kampaní, a to v podobě dynamických bloků s produkty nebo hodnocení uživatelů.

Automatizace a dynamické produkty zároveň nabízejí podrobné možnosti nastavení, které u většiny běžných nástrojů nenajdete.

Tvorba kampaní

Editor na vytváření kampaní je velmi intuitivní. Vybírat můžete ze dvou forem – vizuální nebo HTML. Využívat budete spíše vizuální editor, který rychle pochopí i mailingoví začátečníci.

Klasickou vizuální tvorbu doplňují rozšířené možnosti nastavení a jednotlivé bloky můžete upravovat i v obecném nastavení designu. 

Nastavení odeslání vám navíc poskytne:

  • optimalizaci času odeslání,
  • A/B testování,
  • rozesílání na základě kontaktní politiky (bodového hodnocení kontaktu podle počtu odeslaných e-mailů). 

Do nastavení kampaní lze přidat i další moduly, o kterých bude zmínka později.

Automatizace, kterou opravdu oceníte

Už z našich dřívějších článků můžete vědět, že automatizovat se vyplatí. U Targita to platí dvojnásob. Díky velkému množství předpřipravených automatů a pokročilým možnostem nastavení může váš mailing snadno přeskočit konkurenci

Podívejte se, jaké e-maily můžete automatizovat.

Opuštěná kategorie

Na rozdíl od opuštěného košíku cílí na zákazníky, kteří navštívili některou z kategorií na webu, ale odešli, aniž by provedli nákup nebo vložili zboží do košíku. Díky automatizaci je můžete oslovit už v rané fázi nákupního procesu.

Opakovaný nákup

Pro některé firmy velmi oblíbená a výhodná kampaň. S její pomocí můžete informovat zákazníky, u kterých předpokládáte, že jim dochází zásoba některých produktů.

Tuto kampaň ocení všichni prodejci spotřebního zboží, kteří znají výdrž svého zboží a vědí, kdy se zákazníkům připomenout.

Nově naskladněné

Řešili jste někdy, že byste rádi dali vědět zákazníkům o naskladnění nového zboží? Díky této automatizaci to uděláte jednoduše a efektivně. Využít ji můžete pro informaci o opětovném naskladnění oblíbeného zboží. Stejně tak lze nabídnout nové produkty odpovídající preferencím jednotlivých zákazníků.

Narozeniny nebo svátek

Z Targita můžete posílat také automatizované e-maily k narozeninám a svátkům. V případě svátků si Targito samo doplní datum ke všem kontaktům, které při registraci vyplní svoje jméno. 

Dále můžete zvolit automatizace pro reaktivaci kontaktů nebo upozornění na slevu.

Dynamický obsah, který zaujme

Produkty

V rámci Targita můžete vytvářet velmi specifické produktové seznamy, které se následně propisují do šablon ve formě vybraných produktů. Není například problém zobrazit v šabloně šest nejprodávanějších produktů konkrétní značky, z jedné kategorie, v určité barvě a mít jistotu, že jsou skladem.

Net Promoter Score

Hodnocení nad zlato. A taky bez práce. Net Promoter Score je ukazatel, s jehož pomocí zjistíte míru loajality zákazníků či zaměstnanců.

Výpočet se provádí na základě marketingového výzkumu, při němž respondenti dostávají otázku Jak pravděpodobné je, že byste společnost/​produkt/​službu doporučili příteli nebo kolegovi?

Odpovědi se pohybují na škále 0 (zcela nepravděpodobné) až po 10 (zcela pravděpodobné). Hodnoty NPS mohou poukázat na možné potíže s loajalitou nebo vás ujistit, že máte se zákazníky dobrý vztah. Záleží však také na kontextu a porovnání s konkurencí.

Díky NPS modulu můžete s měřením loajality začít snadno. Pokud vám zákazník přidělí vysoké hodnocení, můžete ho odměnit nebo pobídnout k další akci. V opačném případě můžete zákazníkovi věnovat speciální péči a získat od něj více informací ohledně jeho nespokojenosti.

NPS hodnocení můžete použít i při tvorbě seznamu kontaktů a zaměřit kampaň pouze na zákazníky s určitým hodnocením. Následný report je zobrazen ve sloupcových grafech a umožňuje tak pozorovat, jak se hodnocení vyvíjí v čase.

Pokročilá segmentace

Podobně jako u produktů i v rámci kontaktů můžete segmentovat pomocí velmi podrobných podmínek. Ty lze navázat nejen na chování na webu, ale také na informace z produktového feedu. Snadno vytvoříte unikátní vlastnosti kontaktů, které budou odpovídat formě vašeho podnikání.

Zázračné moduly

Specialitou platformy jsou volitelné moduly, které obohatí kontakty a produkty o další data.

Modulů je k dispozici několik desítek. Mezi naše nejoblíbenější se řadí následující.

Cross-sell

Jedná se o doporučovací modul produktů založený na společně nakupovaných položkách. Modul vychází z nákupní historie a vypočítává doporučené produkty. Zároveň hodnotí, jakou kombinaci produktů si oproti danému zákazníkovi pořídili ostatní

GPS

Vypočítá GPS lokaci pro každý kontakt a pobočku podle adresy. Pokud máte kamenné prodejny nebo jiná výdejní místa, můžete upravovat obsah a cílení kampaní podle lokality daného kontaktu.

RFM

Targito vypočítává i RFM analýzu, jejíž hodnoty můžete libovolně nastavovat. Tato užitečná metoda se používá pro zjištění hodnoty zákazníků ve třech dimenzích: 

  1. recency (před kolika dny zákazník naposledy nakoupil),
  2. frequency (jak často nakupuje),
  3. monetary (průměrná hodnota objednávky). 

Více o RFM analýze se dočtete i u nás na blogu.

Nejnavštěvovanější produkty

Počítá nejnavštěvovanější produkty pro zvolené období na základě unikátního nebo celkového počtu návštěv.

Sezónnost

Počítá sezónnost pro jednotlivé kategorie na základě historických nákupů. Pokud máte v nabídce sezónní produkty, vyhnete se nechtěnému nabízení zboží, o které zákazníci stejně nebudou mít zájem.

STO

STO pravidelně vypočítává nejčastější časy otevírání e-mailů pro každý kontakt. Modul se pak využívá při optimalizaci času rozesílky.

Dynamický předmět 

Stačí si vytvořit seznam předmětů a preheaderů, které se ve zvolených kampaních budou automaticky načítat do obsahu e-mailů.

Snazší práce s jazykovými mutacemi

Pro jednoho z našich klientů spravujeme deset jazykových mutací webu a Targito nám s tím velmi úspěšně pomáhá. Díky nastavení vlastního rozvržení e-mailů pomocí kódů máme uložené základní bloky ve všech jazycích, například hlavičku nebo patičku.

Tyto bloky se při duplikování automaticky mění podle zvolené jazykové varianty. Můžeme tak snadno vytvářet nové kampaně pro všechny varianty, a to s velkou časovou úsporou.

Reporting

Reporting je důležitou součástí kvalitního e-mailingového nástroje. Targito jde i v tomto případě za hranice běžného reportingu. Pokud sledujete reporty v Google Analytics, Targito vám umožní nový pohled na rozeslané kampaně ve formě přímých a asistovaných konverzí, na které mají vlastní tracking. 

V současné době, kdy dochází ke spoustě změn spojených se sběrem cookies, může být tato forma reportingu ještě o něco užitečnější.

Stojí za investici?

Podle naší zkušenosti přináší spolupráce výrazné výsledky a postupně na Targito přecházíme i s dalšími klienty. Kromě technických možností a inovací oceňujeme osobitý přístup.

Ceny závisí na počtu odeslaných mailů nebo na objemu využívání platformy. Ke konkrétnímu nacenění je zapotřebí hlubší analýza, kterou musí Targito připravit.

Nedílnou součástí platformy se stala Komunita Targito. Pořádáním workshopů, seminářů a webinářů vzájemně propojuje a inspiruje svoje členy, za což dáváme body navíc. 

E-mail marketing 28. 03. 2022