Google Layouts: Osobní e‑maily nikdy nevypadaly líp

Chcete svoje pracovní e‑maily vyšperkovat a odlišit se tak od ostatních? Jde to jednodušeji, než byste čekali. S Google Layouts můžete vytvořit vlastní newsletter během chvilky.

V e‑mailovém marketingu roste tendence posílat spíše jednodušší textové newslettery. Na druhou stranu přichází Google s opačnou strategií a umožňuje napsat jakýkoli e‑mail tak, že vypadá jako lákavý newsletter. Tuto možnost mají nově uživatelé služby Google Workspace. Jak to funguje?

Napište zpravodaj, pošlete nabídku

Na první pohled se může zdát, že Google Layouts nepřinášejí nic nového. Naopak oproti běžným e‑mailovým nástrojům toho nabízejí mnohem méně.

Hlavní výhoda je ale v tom, že všichni členové daného workspacu mohou při psaní e‑maily jednoduše naformátovat a obrandovat

Rozhodli jsme se, že se na jejich možnosti podíváme blíž a zkusíme je využít při pracovní komunikaci. Službu Google Workspace využíváme, a tak máme layouty dostupné. Stačí tak při psaní nového e‑mailu kliknout na ikonu Vybrat rozvržení.

Na výběr je momentálně dvanáct jednoduchých rozvržení e‑mailu, která obsahují logo v úvodu a prvky jako obrázky, texty, prolinky a tlačítka. To vše v jednom nebo dvou sloupcích.

Jakmile si zvolíte hlavní barvu tématu, Google automaticky přidá doplňkové barvy.

Například na obrázku níže vidíte, jak mohlo vypadat naše přání k novému roku. Ze svojí adresy by ho mohl odeslat kdokoliv ze zaměstnanců, který by chtěl popřát jednotlivým klientům.

 

Na co si dát pozor

Během testování jsme zjistili, že mezi velké nevýhody Google Layouts patří

  • velmi omezené možnosti editoru
  • nemožnost sledování doručitelnosti nebo open rate

Na druhou stranu od této formy e‑mailů neočekáváme komerční využití, ale spíš rozesílání informací v reprezentativnější formě, než je běžná podoba e‑mailů v současnosti.

Až praxe ukáže

Rozhodli jsme se, že layouty vyzkoušíme u několika našich kolegů, kteří budou prostřednictvím těchto e‑mailů informovat o nových článcích, výsledcích nebo dalších interních informacích. A možná vám přes ně pošleme i letošní PF. Nechte se překvapit! :)

Jsme zvědaví, jak se tento (možná až příliš jednoduchý) editor osvědčí v praxi a jaká bude jeho budoucnost.

Dejte nám vědět, co na novinku říkáte vy. Dokážete najít adekvátní využití?

Google Layouts určitě nestačí jako profesionální řešení. Hledáte způsob, jak komunikovat se svými zákazníky nebo zájemci o vaše služby? Svěřte nám svoje e‑mailingové kampaně a máte po starostech.

Chci e‑mailing


Dominik Janoušek

Od správy sociálních sítí a copywritingu jsem volně přešel ke tvorbě e‑mailingových kampaní. Jaké jsou moje postřehy a tipy z praxe? To se dozvíte v článcích. ;)