Jak jsme z Moravy doletěli na Letiště Bratislava

Rozkaz zněl jasně: Chceme, aby si lidé na Moravě zvykli, že se vyplatí sledovat i nabídku z Bratislavy a že cestování z menšího a blízkého letiště přináší úsporu času.” A o pár měsíců později jsme mohli říct, že máme splněno.


Kam to bude?

Letiště M. R. Štefánika v Bratislavě je největším slovenským letištěm. V roce 2017 odbavilo 1 942 069 cestujících a zaznamenalo více než 27 000 pohybů letadel. Nabízí cestujícím spojení do tradičních evropských metropolí, Středomoří, na Blízký Východ i do severní Afriky.

Zadání jsme odbavili pěkně postupně

Cílem kampaně bylo oslovit Moravany létající na prodloužené víkendy a dovolené bez cestovky. Potřebovali jsme je ujistit v tom, že létání z Bratislavy je pohodlné, k letišti se snadno dopraví a nemusí řešit jazykovou bariéru.

Navrhli jsme kombinaci online a offline médií, abychom udělali velmi dobrý zásah s efektivní frekvencí a dosáhli stanovených cílů. Kampaň jsme načasovali s ohledem na průběh sezony a rozložili ji tak, aby sdělení mělo největší vliv na rozhodování v době, kdy lidé začínají nakupovat letenky.

médiaplán kampaně

Bannery jsme spustili v PPCRTB. Konkrétně jsme využili Sklik, Google Ads, Adform a Facebook. Hlavním cílem byla návštěva microsite, kterou jsme pro tuto kampaň navrhli.

microsite bts

Využili jsme také PR články v lokálních i celostátních médiích. Tématem se zabýval např. Blesk.cz nebo Aktuality.sk. Brněnský deník a MF DNES zveřejnili článek i v tištěném vydání.

zmínky v tištěných médiích

Umíme i offline

Lokální kampaně přímo vybízí ke komplexnímu pojetí a využití offline kanálů aniž by byl rozpočet extrémně vysoký. Internetovou komunikaci podpořily billboardy v okolí Brna. Vytipovali jsme vhodné plochy z pohledu zásahu a směru, kterým se lidé pohybují. 

billboard reklamní plocha

V průběhu kampaně jsme komunikaci ještě obohatili o polepy na tramvaji, která jezdila na vytížených brněnských linkách. 

polep tramvaje

V rámci kampaně jsme naplánovali tiskovou konferenci, na kterou jsme pozvali hlavní média. Všichni projevili zájem alespoň o tiskovou zprávu. Největší prostor tiskové konferenci věnovala Česká televize. 

Využili jsme i rádio. Zvolili jsme Krokodýl, který má na Moravě největší poslechovost. Spot běžel 2 týdny. První týden jsme naplánovali na začátek kampaně, aby nám pomohl rychle zasáhnout velké množství lidí a podpořit ostatní komunikační kanály. Cílem bylo zvýšit citlivost lidí na naše sdělení. 

Druhý týden byl naplánovaný na vrchol kampaně, abychom v jednom týdnu maximálně zasáhli cílové publikum ve všech médiích. 

Nakupte letadla, lidé chtějí létat!

Vhodně zvolený marketingový mix přinesl ovoce. V porovnání neplacené návštěvnosti byl meziroční nárůst téměř 50 %. V Jihomoravském kraji vzrostla dokonce o 104 %.

casual impact

Největším úspěchem bylo znatelné navýšení počtu cestujících. Od začátku roku do konce října jsme odbavili 2 011 927 cestujících na příletu a odletu. Je to o 18 % více než ve stejném období loni. Už teď je zřejmé, že Letiště Bratislava dosáhne tento rok pravděpodobně nejvyššího počtu odbavených cestujících v historii,“ uvedl Jozef Pojedinec, předseda představenstva Letiště Bratislava v článku pro Airways.cz.

Sladká tečka na konci roku

Příliv Moravanů nakonec opravdu přispěl k tomu, že se rok 2018 stal nejúspěšnějším. V celé dosavadní historii letiště se dosud podařilo dosáhnout dvoumilionovou hranici jen dvakrát – v letech 2007 a 2008. A v roce 2018 jsme jí nejen opět dosáhli, ale navíc s počtem téměř 2,3 milionu cestujících výrazně překonali,“ dodal Pojedinec v článku pro Blesk.cz.

infografika bratislava letiště

Kolik to všechno stálo?

náklady na médiaNaše prácecelkem


Account projektu: Dominik Neckař
Dominik vede display tým PROFICIA. Vymýšlí digitální strategie a stará se o plánování brandových kampaní klíčových klientů.