V dnešní době rozhodně nestačí pouze přivést zákazníka na stránku e-shopu a očekávat, že hned nakoupí.
Je důležité:
-
získat jeho pozornost nejlepší možnou nabídkou,
-
poskytnout podporu při rozhodování o nákupu,
-
pokusit se zvýšit hodnotu jeho objednávky up-sellem nebo cross-sellem.
Právě chatboti mohou hrát významnou roli v různých fázích nákupu a aktivně podněcovat zákazníky ke koupi pomocí nabídek, slev a doplňkových služeb.
Umí vytvářet personalizované nabídky na míru, podpořit cross-selling a up-selling, automatizovat řadu procesů a měřit spokojenost zákazníků.
V současném e-commerce prostředí jsou AI chatboti nejenom nástrojem pro zlepšení zákaznického servisu, ale také strategickým prvkem pro zvýšení konverzního poměru a hodnoty objednávek.
V článku se zaměříme na to, jak vám mohou chatboti pomoci ke zvýšení konverzního poměru, efektivity, zvýšení hodnoty objednávky i počtu opakovaných nákupů. A to díky jejich přínosu v jednotlivých fázích nákupu: See, Think, Do, Care.
Chatbot ve vstupní fázi (See)
Osloví zákazníka a zjistí jeho potřeby
V první fázi nákupu je klíčové přilákat pozornost potenciálního zákazníka. Čím déle se vám podaří ji udržet, tím menší je pravděpodobnost, že web opustí. To dokazují například výsledky chatbota od společnosti Smartsupp.