Také chcete agenturu na dlouhodobou spolupráci?
Ozvěte se nám
Nové leady mají dveře otevřené
HT dveře jsou klientem, který se orientuje na sbírání leadů z poptávek od návštěvníků webu. Historicky jsme proto PPC kampaně řídili na principu manuálního biddingu a tCPA za poptávku odeslanou z kontaktního formuláře.
To v praxi znamená, že jsme ručně nastavovali cenu za proklik daného klíčového slova nebo jsme využívali strategii v reklamním systému, která se snažila splnit cíl (odeslání formuláře) za určitou cílovou částku.
Otevřel, nebo odeslal?
Kampaně nám fungovaly dobře a stanovené cíle jsme s přehledem dokázali plnit. Přesto jsme cítili, že výsledky výkonnostních kampaní dokážeme ještě zlepšit. Vždy se snažíme zvýšit naši přidanou hodnotu, a tak jsme se pustili do analýzy potenciálu, kde jsme našli další prostor.
A podařilo se nám to díky jednomu novému kroku: do datové vrstvy jsme kromě informace o odeslané poptávce začali dynamicky posílat také hodnotu této poptávky, což opět zefektivnilo naši práci.
Proč? Díky této aktualizaci jsme kampaně začali řídit nejen z pohledu ceny za odeslanou poptávku, ale i z pohledu hodnoty této poptávky pro klienta. Využíváme tak automatické strategie zaměřené na maximalizaci hodnoty konverze, namísto konverze samotné.

Náš nový cíl? Zaměřit se na hodnotu odeslané poptávky.
Aby měly kampaně dostatek dat a mohly využívat svůj maximální potenciál, vrátili jsme se ještě kousek zpět. Nastavili jsme jako konverzi také krok, který předchází odeslání poptávky. Jde o otevření poptávkového formuláře na webu klienta.
Trocha matematiky
Z dlouhodobého trendu poměru otevření vs odeslání poptávek jsme vypočítali hodnotu, kterou jsme připsali této konverzi. Konverze otevření poptávky nám začala sloužit jako optimalizační doplněk pro kampaně.
Když jsme dokázali správně ocenit hodnotu finálního leadu a uměle ocenit konverzi otevření poptávky, mohli jsme přejít na plně automatické strategie s využitím tROAS. To nám umožnilo snížit čas strávený biddingem a výrazně zefektivnit optimalizaci a výkon kampaní.
Výrazné zlepšení už ťukalo na dveře
Jakmile jsem změnili cíl, kterým už nebyla jen konverze, ale také odeslaný formulář a jeho hodnota, proběhlo learning období. Nechtěli jsme podcenit čas, kdy se kampaně musí na nový cíl optimalizovat.
Hned po vyloučení této fáze začaly kampaně přinášet výrazně lepší výsledky. Při porovnání s předchozím rokem jsme v následujících pěti měsících získali kumulovaně nárůst téměř 27 procent v odeslaných poptávkách při CPA nižším o 32 procent.

Díky zapojení plně automatických strategií s využitím tROAS klesla cena za konverzi a poptávky se jen hrnou.
Display reklama vás zavede na prodejnu
Kromě optimalizace PPC kampaní jsme se pustili také do personalizovaných bannerových kreativ. Pro jejich řízení používáme Studio patřící pod službu Google Marketing Platform.
Ve Studio kreativě můžeme dynamicky vyměňovat promo texty podle aktuálních podmínek nebo zobrazovat call to action vyladěný pro dané publikum.
Každý zákazník dostane přesně tu kreativu, která by na něj měla nejlépe fungovat. U HT dveří dynamicky personalizujeme banner tak, že zákazník vždy vidí adresu, mapu a otevírací dobu nejbližší pobočky.

Personalizované bannery mají téměř neomezené možnosti obsahu. Stačí vyladit optimalizační pravidla pro zobrazování.
V nové aplikaci se dveře netrhnou
Kampaně, které přináší nové poptávky, musí fungovat ruku v ruce s efektivním fungováním celé firmy, od zákaznického oddělení, přes výrobu až po servis. Proto jsme pro klienta navrhli a realizujeme B2B aplikaci, která komplexně zajistí průběh poptávky. Monitoruje vše počínaje získáním poptávky a končí u finální montáže dveří realizačním týmem.
Od poptávky k montáži nových dveří
Co všechno aplikace zvládne? Poptávky z konfigurátoru na současném firemním webu se zobrazí rovnou v aplikaci, kde je možné z nich vytvořit objednávky. Proces objednávky pak již počítá s potřebnými kroky, které jsou nutné k vyřízení objednávky:
-
přiřazení termínu montážní skupině
-
nastavení data montáže
-
vytvoření předávacího protokolu
-
odeslání potřebných dokumentů zákazníkovi na e-mail
-
komunikace s účetním systémem Money, kde se vygeneruje faktura.
Konec papírování
V aplikaci lze dále předávat poptávky různým pobočkám, spravovat reklamace, kontrolovat skladové zásoby, spravovat montážní skupiny nebo plánovat jejich dovolené. Jednoduše se zobrazí také přehledný montážní kalendář v pohledu týdnů, měsíců a let.
Aplikaci rovnou využijí také montážní skupiny při práci u zákazníka. Na tabletu označí dokončení objednávky a připraví předávací protokol, který je možno rovnou elektronicky podepsat. Tím odpadá papírování v podobě tištěných předávacích protokolů.