Pro HT dveře jsme našli klíč na stále efektivnější kampaně

Za deset let z malé firmy ve velkého hráče na trhu s dveřmi. To je cesta HT dveří, které téměř celou dobu doprovázíme. Jen za poslední čtyři roky jsme o polovinu zvýšili známost značky a přinesli nárůst poptávek o 70 procent. Tím ale zdaleka nekončíme.


Klíč k růstu poptávek

Na dlouhodobých spolupracích máme nejraději, že vidíme vývoj od počátečních úspěchů ke stabilně rostoucím výsledkům. Firma HT dveře se na nás poprvé obrátila v roce 2014, kdy potřebovala rozjet výkonnostní kampaně pro své bezpečnostní dveře do bytů a domů. 

Po více než osmi letech vyrostly HT dveře do pozice jednoho z největších dodavatelů bezpečnostních dveří a naše spolupráce se rozšířila na komplexní marketingovou komunikaci.

 

Co má dnes PROFICIO na starosti

  • budování brandu
  • PPC, FB a RTB kampaně
  • průzkumy
  • sociální sítě
  • grafiku a videoobsah
  • monitoring konkurence
  • SEO a linkbuilding
  • UX a úpravy webu. 

Už teď víte, že přesně takové služby potřebujete? Než se pustíte do čtení naší case study, neváhejte nás kontaktovat.

Ozvěte se nám

 

Grafika, videonávody i poradna pro zákazníky, to vše z dílny PROFICIA.

 

I na sítích HT dveří to žije. Staráme se o obsah i community management.

 

O prodeje jde až v první řadě

Dílčí úspěchy se počítají, nejdůležitější je ale stejně dlouhodobý vývoj. U HT dveří se nám i po osmi letech dlouhodobě daří zvyšovat efektivitu našich online kampaní. 

 

Jak si stojíme ve srovnání let 2019 a 2021?

  • Hledanost brandu jsme zvýšili o 55 procent.
  • Počet poptávek, které jsou pro nás hlavním KPI, vyrostl téměř o 70 procent.

Kampaně pro HT dveře v čase musely reagovat na změny trhu i na postupné snižování rozpočtů. Konečný cíl však zůstává stále stejně jasný: růst počtu poptávek a tím i prodejů. To s ohledem na inflaci cen mediálních prostorů není zrovna lehký úkol. 

Jak se nám ho daří plnit? Pouze díky naší neustálé snaze řešit věci efektivněji. Od trvalé práce na zlepšování výkonu webu spolu se SEO, přes dlouhodobé budování povědomí o značce až po výkonnostní kampaně.

 

O polovinu větší hledanost brandu

Nepodceňujeme budování brandu a jeho vliv na dlouhodobý nárůst poptávek a prodejů. Proto mají awareness kampaně v našich plánech vždy svoje místo. Jejich základ máme již několik posledních let v programatickém nákupu display reklamy prostřednictvím nástroje Display & Video 360, což nám přináší řadu výhod. Kromě zajímavých možností cílení jde hlavně o optimalizaci vizibility, kterou cílíme nad 80 procent.  

Náš úspěch při práci na povědomí o značce ilustruje samotná hledanost brandu. Při srovnání průměrné hledanosti pro roky 2019 a 2021 narostla hledanost brandu HT dveře o 55 procent. Přitom nárůst hledanosti obecného klíčového slova bezpečnostní dveře byl jen 11 procent.

Zúročení práce s brandem pak využíváme také u výkonnostních kampaní, kdy brandové search kampaně generují hlavní část získaných poptávek. Těch se při srovnání let 2019 a 2021 podařilo získat o 70 procent více.

Optimalizace kampaní v praxi: I s nižšími výdaji se daří dosahovat růst poptávek.

I v tomto případě je cestou k dlouhodobému růstu neustálá optimalizace, testování bidovacích strategií, efektivity publik a udržování top pozic u klíčových search kampaní. Abychom zvýšovali efektivitu, pravidelně obměňujeme a testujeme kreativu a nezapomínáme ani na promyšlený remarketingový funnel. 

Za největší úspěch spolupráce s PROFICIEM považuji tu společnou osmiletou historii. Celou dobu pro nás dokáže zajišťovat všechny služby, které jako firma potřebujeme, například i průzkum trhu nebo analýzu konkurence. Jsou pro nás strategický partner.

Jiří Vyklický, jednatel společnosti HT dveře

Také chcete agenturu na dlouhodobou spolupráci?

Ozvěte se nám

 

Nové leady mají dveře otevřené

HT dveře jsou klientem, který se orientuje na sbírání leadů z poptávek od návštěvníků webu. Historicky jsme proto PPC kampaně řídili na principu manuálního biddingu a tCPA za poptávku odeslanou z kontaktního formuláře. To v praxi znamená, že jsme ručně nastavovali cenu za proklik daného klíčového slova nebo jsme využívali strategii v reklamním systému, která se snažila splnit cíl (odeslání formuláře) za určitou cílovou částku.

 

Otevřel, nebo odeslal?

Kampaně nám fungovaly dobře a stanovené cíle jsme s přehledem dokázali plnit. Přesto jsme cítili, že výsledky výkonnostních kampaní dokážeme ještě zlepšit. Vždy se snažíme zvýšit naši přidanou hodnotu, a tak jsme se pustili do analýzy potenciálu, kde jsme našli další prostor.

A podařilo se nám to díky jednomu novému kroku: do datové vrstvy jsme kromě informace o odeslané poptávce začali dynamicky posílat také hodnotu této poptávky, což opět zefektivnilo naši práci. 

Proč? Díky této aktualizaci jsme kampaně začali řídit nejen z pohledu ceny za odeslanou poptávku, ale i z pohledu hodnoty této poptávky pro klienta. Využíváme tak automatické strategie zaměřené na maximalizaci hodnoty konverze, namísto konverze samotné.

Náš nový cíl? Zaměřit se na hodnotu odeslané poptávky. 

Aby měly kampaně dostatek dat a mohly využívat svůj maximální potenciál, vrátili jsme se ještě kousek zpět. Nastavili jsme jako konverzi také krok, který předchází odeslání poptávky. Jde o otevření poptávkového formuláře na webu klienta. 

 

Trocha matematiky

Z dlouhodobého trendu poměru otevření vs odeslání poptávek jsme vypočítali hodnotu, kterou jsme připsali této konverzi. Konverze otevření poptávky nám začala sloužit jako optimalizační doplněk pro kampaně. 

Když jsme dokázali správně ocenit hodnotu finálního leadu a uměle ocenit konverzi otevření poptávky, mohli jsme přejít na plně automatické strategie s využitím tROAS. To nám umožnilo snížit čas strávený biddingemvýrazně zefektivnit optimalizaci a výkon kampaní.

 

Výrazné zlepšení už ťukalo na dveře

Jakmile jsem změnili cíl, kterým už nebyla jen konverze, ale také odeslaný formulář a jeho hodnota, proběhlo learning období. Nechtěli jsme podcenit čas, kdy se kampaně musí na nový cíl optimalizovat. 

Hned po vyloučení této fáze začaly kampaně přinášet výrazně lepší výsledky. Při porovnání s předchozím rokem jsme v následujících pěti měsících získali kumulovaně nárůst téměř 27 procent v odeslaných poptávkách při CPA nižším o 32 procent.

Díky zapojení plně automatických strategií s využitím tROAS klesla cena za konverzi a poptávky se jen hrnou.

 

Display reklama vás zavede na prodejnu

Kromě optimalizace PPC kampaní jsme se pustili také do personalizovaných bannerových kreativ. Pro jejich řízení používáme Studio patřící pod službu Google Marketing Platform. 

Ve Studio kreativě můžeme dynamicky vyměňovat promo texty podle aktuálních podmínek nebo zobrazovat call to action vyladěný pro dané publikum. Každý zákazník dostane přesně tu kreativu, která by na něj měla nejlépe fungovat. U HT dveří dynamicky personalizujeme banner tak, že zákazník vždy vidí adresu, mapu a otevírací dobu nejbližší pobočky.

 

Personalizované bannery mají téměř neomezené možnosti obsahu. Stačí vyladit optimalizační pravidla pro zobrazování.

 

V nové aplikaci se dveře netrhnou

Kampaně, které přináší nové poptávky, musí fungovat ruku v ruce s efektivním fungováním celé firmy, od zákaznického oddělení, přes výrobu až po servis. Proto jsme pro klienta navrhli a realizujeme B2B aplikaci, která komplexně zajistí průběh poptávky. Monitoruje vše počínaje získáním poptávky a končí u finální montáže dveří realizačním týmem. 

 

Od poptávky k montáži nových dveří

Co všechno aplikace zvládne? Poptávky z konfigurátoru na současném firemním webu se zobrazí rovnou v aplikaci, kde je možné z nich vytvořit objednávky. Proces objednávky pak již počítá s potřebnými kroky, které jsou nutné k vyřízení objednávky:

  • přiřazení termínu montážní skupině

  • nastavení data montáže

  • vytvoření předávacího protokolu

  • odeslání potřebných dokumentů zákazníkovi na e‑mail

  • komunikace s účetním systémem Money, kde se vygeneruje faktura.

 

Konec papírování

V aplikaci lze dále předávat poptávky různým pobočkám, spravovat reklamace, kontrolovat skladové zásoby, spravovat montážní skupiny nebo plánovat jejich dovolené. Jednoduše se zobrazí také přehledný montážní kalendář v pohledu týdnů, měsíců a let.

Aplikaci rovnou využijí také montážní skupiny při práci u zákazníka. Na tabletu označí dokončení objednávky a připraví předávací protokol, který je možno rovnou elektronicky podepsat. Tím odpadá papírování v podobě tištěných předávacích protokolů.

I když jsme byli malá firmička, PROFICIO vědělo, co přesně potřebujeme, abychom se zviditelnili na internetu. Mezitím, co jsme rostli, rostlo také PROFICIO a dokázalo nás pořád doprovázet při našich marketingových aktivitách. Díky tomu jsme dneska jednička na českém trhu. Těším se, až dokončíme vývoj aplikace, která bude celou naši firmu digitalizovat, a posuneme se zase o krok dál.

Jiří Vyklický, jednatel společnosti HT dveře

 

Co se nám u HT dveří daří?

  • Dlouhodobě budujeme brand i firemní komunikaci
  • Neúnavně vylepšujeme výkonnostní kampaně
  • Přicházíme s inovativními nápady
  • Zajišťujeme digitalizaci všech procesů od poptávky po předání

 

Víte, že i vaše marketingové aktivity by si zasloužily zrevidovat a dostat nový impuls? Chcete zlepšit povědomí o značce nebo podpořit obchod? Víme, co funguje. Dejte nám vědět a podíváme se na to společně.

Ozvěte se nám


Client Success Manager: Lucie Burianová
Během tří let v PROFICIU řídila projekty našich největších klientů. Pevnou rukou, ale vždy s úsměvem.

Rádi mezi našimi spokojenými klienty uvidíme i vás

Petr Halík