Zajímáte se o RTB? Chcete vědět, jak zasáhnout správné publikum a zlepšit správu svých kampaní? Pak by pro vás Display & Video 360 neměl být neznámý pojem. V tomto článku jsme si pro vás připravili shrnutí toho nejpodstatnějšího.
DV 360: Opakování, matka moudrosti
Display & Video 360 (DV360), dříve známý jako Doubleclick Bid Manager, představuje vlastní Google platformu na straně poptávky (Google Demand Side Platform). Tato DSP platforma se používá k nákupu a provozování bannerové reklamy v reálném čase (RTB).
A právě programatické zobrazení je jedním z nejrychleji rostoucích online marketingových kanálů. Inzerenti používají DSP k nastavení preferencí – například na jaké charakteristiky publika se mají zaměřit, kolik jsou ochotni utratit za každou zobrazenou reklamu nebo kdy se mají reklamy zobrazovat.
Klíčové vlastnosti a výhody DV360
Rozsáhlé možnosti nákupu publika
Díky DV360 můžete spravovat kampaně různého formátu. Ať už se jedná o obrazové či zvukové kampaně, video, TV, či jiné multimediální kanály. A to vše z jedné platformy.
DV360 slouží k nákupu a optimalizaci médií prostřednictvím reklamních burz s vysokým stupněm kontroly.
Reklamy se zobrazují napříč různými publishery, kteří nabízí reklamní prostor ve službě Google Ad Exchange (AdX) a na dalších burzách, ke kterým má DV360 přímé připojení. Dokážou tak zasáhnout vybrané publikum za správnou cenu.
Kvalitní data jsou základ
Cílení je flexibilní a rozsáhlé, čímž se DV360 odlišuje. Rozhraní nabízí publikum první i třetí strany.
- Data první strany představují data shromážděná od vašeho publika. Navíc je zde možnost napojení vlastního DMP a využívání těchto dat v kampaních.
- Data třetích stran jsou data od publisherů jako Seznam, Cpex, CNC, Digiseg, Spotify, Heureka apod. Na zahraničních trzích je jich podstatně víc (např. Eyeota, Audiencerate, Acxiom, Oracle atd.). Jsou sice zpoplatněné za CPM (cena za tisíc zobrazení), přinášejí však neomezené možnosti oslovení potenciálních zákazníků a také větší kontrolu, na koho cílíte. Dokonce jsou schopní vytvořit publika na míru.
Přesné a bezplatné cílení
Můžete používat své segmenty publika a také data o publiku od Google, a to bezplatně.
Díky tomu lze uplatňovat nejen demografické či geografické cílení, ale můžete si vytvořit i vlastní publika uživatelů, kteří v Google zadali konkrétní vyhledávací dotazy.
Dále je možné cílit na uživatele, kteří projevili zájem nebo nákupní úmysl nedávným vyhledáváním konkurenčních webů a značek. Cílit lze i na uživatele podle typu zařízení nebo podle toho, jaká bude předvídatelná viditelnost zobrazení.
Abyste dosáhli kvalitnějšího publika a přesnějšího cílení, seznamy vytvořeného publika můžete zároveň i kombinovat. DV360 vám nabízí nespočetné možnosti cílení. Je jen na vás, pro které publikum a cílení se rozhodnete.
Kvalitní kreativa
Výzkumy ukazují, že kreativy zvyšují výkonnost kampaně. A právě díky vysoce kvalitní kreativě (prémiové a rich media, interaktivní reklamy, videa, dynamický remarketing) představuje DV360 nejlepší platformu pro maximalizaci povědomí o značce. Formátů a rozměrů, které můžete využít, je spoustu!
Působivější dojem z reklamy získáme i díky dynamické kreativě, která je relevantnější, vysoce optimalizovaná a má lepší výkon. Jedná se o personalizované kreativy přizpůsobující vzhled, ve kterých můžete vyměnit jakýkoliv prvek.
Změníte například text výzvy k akci (CTA), URL adresu, obrázky, písmo nebo barvu. To vše na základě datových signálů – kdo, kde a kdy si reklamu prohlíží, ale také podle počasí, chování, zařízení či zobrazených produktů.
Jde tedy o reklamy, které eliminují potřebu vytvářet mnoho samostatných kreativ a mohou kdykoli změnit obsah. Tím šetříte nejen čas, ale i náklady.
Brand Safety
Google klade velký důraz i na bezpečnost značky. Pomocí cílení na Brand Safety můžete zajistit, abyste nakupovali pouze inventář splňující požadavky na bezpečnost vašeho brandu, a zamezili tak zobrazování vedle nevhodného obsahu.
Brand Safety lze zajistit i pomocí třetí strany – tedy placených nástrojů jako Integral Ad Science (IAS), DoubleVerify nebo Adloox, které jsou integrovány s DV360.
Jakmile bude ověření kvality médií třetí stranou povoleno, můžete nakupovat URL adresy, na nichž má DV360 údaje o klasifikaci jednoho z verifikačních nástrojů třetí strany. Díky těmto údajům se rozhodujete, zda chcete, nebo nechcete koupit vybrané umístění. Tak se zároveň zabrání náhodnému nákupu inventáře, který nesplňuje požadavky na bezpečnost vaší značky.
Omezená frekvence
Omezení frekvence dává kontrolu nad tím, kolikrát se může zobrazit vaše reklama jednomu uživateli za vybrané časové období. Funguje napříč všemi kampaněmi – display, video či audio.
Jakou optimální frekvenci zobrazování reklam zvolíte, je jen na vás. Můžete nastavit minuty, hodiny, dny, měsíce či dokonce celkové trvání kampaně.
Toto omezení představuje skvělý způsob, jak zajistit optimální frekvenci na jednoho uživatele napříč všemi kampaněmi (display, video, responzivní apod.) za dané období. Zabráníte tím přesycení potenciálních zákazníků vaší značkou.
Strategie automatických nabídek
Díky DV360 dokážete rychleji reagovat na potřeby uživatelů a zvyšovat výkon. Využívá totiž strojové učení k automatizaci úkolů, jako je nabízení cen či optimalizace. Automatické nabízení cen přizpůsobuje vaše nabídky v reálném čase na základě chování zákazníků.
Navíc je možné vytvořit si vlastní bidovací algoritmy. Ty umožní optimalizovat kampaně na základě jednotlivých kroků, které přispěly ke konverzi a přiřazovat jim určité váhy.
DV360 a Google Marketing Platform
DV360 je součástí Google Marketing Platform a nabízí širokou škálu možností kampaní založených na datech. DV360 přirozeně doplňuje Studio pro tvorbu kreativních podkladů, Campaign Manager pro bezproblémové zobrazování reklam a Google Analytics pro měření výkonnosti.
V současnosti je DV360 spojován právě s Campaign Manager 360 (CM360) a spolu tvoří známé dynamické duo. Propojení těchto dvou produktů přináší mnoho výhod. Například sdílení Floodlight activities (konverze), publika nebo kreativy, takže není potřeba dvojí nahrávání. DV360 a CM360 jsou úzce integrovány a výborně se doplňují.
DV360 a Adform
V České republice je velmi rozšířená i DSP platforma Adform, která je jednodušší než komplexnější DV360. Za největší výhodu DV360 však považujeme, že je součástí Google Marketing Platform.
To znamená, že můžeme cílit stejně jako v Google Ads: na custom audiences založené na vyhledávání a na publika od Googlu dle životních událostí, zájmů nebo nákupních úmyslů.
Další výhodou jsou YouTube kampaně, které fungují na stejném principu, jak je známe z Google Ads. Benefitem je schopnost spravovat frekvenci reklam napříč všemi kampaněmi a konsolidovat spolu s dalšími nákupy médií.
V PROFICIU samozřejmě pracujeme s oběma platformami, jelikož každá z nich má své pro a proti. Více informací o Adform najdete tady. Výběr DSP platformy posuzujeme dle potřeb kampaně, protože pro naše klienty chceme vždy to nejlepší.
S DV360 to půjde lépe
U rozsáhlých kampaní doporučujeme DV360 jako nedílnou součást vaší strategie. Obsahová reklama je totiž ideálním kanálem pro oslovení potenciálních zákazníků, včetně těch, kteří nebyli v přímém kontaktu s vaší značkou či produktem.
Právě s pomocí DV360 můžete vytvářet nové cílové skupiny a také cílit na stávající zákazníky. Můžete budovat povědomí o značce a také získávat zákazníky s nákupním úmyslem v pozdější fázi.
Zaujalo vás DV360 a chcete posunout svůj online marketing zase o kus dopředu? Pro více informací o nastavování kampaně v DV360 nás neváhejte kontaktovat.
Naše další články o jednotlivých nástrojích Google Marketing Platform se věnují tématům Campaign Manager 360, Seach Ads 360 a také Surveys 360, které využijete pro vlastní průzkum trhu. Nejnověji jsme popsali také přípravu personalizovaných bannerů, které umožňuje Studio.