Jak vybrat správné rozměry bannerů pro RTB přes Adform

Pro všechny zájemce o reklamu přes Adform jsme připravili návod na výběr nejvhodnějších bannerů pro tuto platformu. A pokud Adform neznáte, je článek vhodný i pro vás. Dozvíte se v něm to hlavní.

Co je to vlastně Adform a RTB?

Adform patří mezi platformy pro nákup bannerové reklamy (tzv. DSP) na webech v reálném čase (RTB). Vyplatí se vám zejména v brandové reklamě. V ní totiž není cílem okamžitá návratnost investice, ale zvýšení povědomí o vaší značce. S RTB máte přístup na weby, kam se s klasickými PPC systémy nedostanete.

Zároveň je RTB flexibilnější než nákup přímo na webech a nejste limitovaní minimální výškou investice. Další výhodou je možnost plně kontrolovat výkon reklamy.

Vybírejte podle toho, kde chcete být vidět

V RTB platí více než jinde, že byste se měli nejprve podívat, kde chcete vaši reklamu zobrazovat, a na základě toho vyrobit bannery.

Rozměrů, které můžete vytvářet, jsou stovky. Některé jsou samozřejmě zobrazované více, některé méně. My se zaměříme hlavně na ty nejčastěji užívané. Záměrně vynecháme malé formáty, protože na nich není pořádně nic vidět.

Formáty bannerů pro RTB

Nejčastější rozměry na českých webech

Formátů bannerů je obrovské množství. Ty, které z našeho pohledu fungují velmi dobře, jsou:

  • 160×600,
  • 300×250,
  • 300×600,
  • 480×300,
  • 970×310,
  • 970×210.

Jsou dostupné i prémiové formáty v aukci:

  • 2000×1400 – Zobrazuje především na zpravodajských a bulvárních serverech. Je vysoce proklikový s CTR 0,8–2,5 %.

Branding

  • 500×200 (Mobilní Branding)Formát je určený pro mobilní zařízení. Patří navíc k méně agresivním formátům, protože se zobrazuje v dolní části displeje, ale i přes to má obrovskou viditelnost. CTR se pohybuje okolo 1,4–2,6 %.
  • 728×1280 (Interscroller) – Je to největší mobilní formát a zaručuje 100% viditelnost. Reklamní sdělení se nachází v pozadí stránky, které se postupně odkrývá scrollováním. CTR se pohybuje níže než u mobilního brandingu, a to okolo 0,95 %. Na druhou stranu je to formát, který opravdu nikdo nepřehlédne.
  • Nativní formát – Jedná se o kombinaci obrázku a textového inzerátu. Objevuje se ve výpisu článků, od kterých se odlišuje pouze tím, že je označený jako reklamní sdělení.
  • Videobannery – Tento typ banneru obsahuje zčásti statické sdělení, na druhé části se přehrává video. Podívejte se na náhled od Seznamu.

Nemusíte mít všechny. Vyberte ty nejvhodnější

Z těchto rozměrů většinou ještě vybíráme podle toho, jak bannery vypadají. Cílem display reklamy je totiž předat naše sdělení tak, aby bylo pochopitelné, vypadalo co nejlépe a nikdo ho nepřehlédl. To se u malých rozměrů stane snadno, proto je lepší zvolit ty větší.

A co po vybrání rozměrů?

Dalším úkolem je vytvoření poutavé kreativy. Nejefektivnější jsou pohyblivé bannery. S Rich Media formáty tak rozhodně neuděláte krok vedle. Cílem display reklamy je zaujmout uživatele a atraktivní vzhled zlepšuje dojem z vašeho reklamního sdělení.

Nemáte po ruce schopného grafika či programátora, který by vám dokázal takové bannery vytvořit? V Adform na tuto možnost mysleli a připravili jednoduché studio na výrobu různých kreativ. Chvíli to zabere, ale není to tak finančně náročné a animace vypadají perfektně.

Dynamické reklamy

Vybrali jsme několik dalších zajímavých formátů, které si níže ukážeme.

3D kostka

Výroba takové kostky je velmi jednoduchá, především pokud máte již vytvořené bannery. V Adform studiu si vyberete v šablonách 3D Cube 300×250. Jako výchozí je sice nastavený rozměr 300×250, ale to můžete jednoduše změnit v Banner settings a upravit rozměry například na 300×600.

Navíc je potřeba vybrat u Formátu, že se jedná o Standard (původní nastavení má 3D Box MPU a ten není u některých mediálních domů podporovaný, například u Seznamu.). Poté v záložce File Browser nahrajeme jednotlivé bannery na každou stranu kostky. Nesmíme samozřejmě zapomenout nastavit Click tags opět v Banners setting, aby nám jednotlivé strany odkazovaly na správné stránky.

Nakonec nahrajeme do Adformu. Při výrobě je potřeba myslet také na konečnou velikost, protože vše, co je nad rámec smluvené velikosti s Adformem, se připlácí.

Jednu takovou kostku jsme pro Vás vytvořili, stačí kliknout.

Carousel

Carousel je velmi interaktivní formát, který má vzbudit nejen zájem o klik, ale také určitou hravost. Navíc prostřednictvím statistik a heat map je možné sledovat, jestli banner opravdu splnil očekávání, i když nedošlo přímo k prokliku. Při výrobě se navíc nemusíme omezovat jen horizontálními formáty, ale lze využít i 300×600.

Carousel

Venetian

Venetian je jedním z velmi oblíbených formátů především proto, že je možné sdělit na jednom banneru více informaci nebo zobrazit více variant produktů. Díky pohybu banner vystupuje z tak zvané bannerové slepoty. I u tohoto formátu nejste omezovaní rozměry.

HT_dveře Venetian

Dynamické reklamy

Dynamické reklamy jsou nový formát, který umožňuje automatické generování textace banneru z předem připraveného excelového souboru do šablon, které se pak zobrazují tomu nejrelevantnějšímu publiku. Kromě rychlé optimalizace je výhodou také vytvoření velkého množství různých bannerů s odlišnou grafikou a textací.

Dynamické reklamy zobrazující produkty z feedu

Jedná se o klasický dynamický remarketing. Na banneru se zobrazují produkty, které si uživatel na webu prohlédl, vložil do košíku, ale nekoupil a podobně. Velkou výhodou je možnost pohrát si s kreativou, a tím se oprostit od zajetých šablon, které nabízí ostatní systémy.

Dejte vědět, jak se vám článek líbil.

To velmi rádi slyšíme. Sledujte nás na sociálních médiích!

Tady je evidentně co zlepšovat. Pomůžete nám s tím?

Barbora Dlouhá

Barbora Dlouhá

Pro naše klienty se starám o programatický nákup display kampaní, který probíhá v online aukci. Kladívko mám ale jenom na kolegy.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním formuláře souhlasíte s poskytnutím osobních údajů.