Campaign Manager 360: S přehledem obstará vaše kampaně 

V našem seriálu o využívání Google Marketing Platform tentokrát představujeme Campaign Manager 360. Už podle názvu je jasné, že si bere na starost všechny manažerské úkoly: plánovat, řídit a analyzovat.

Jedná se o hlavní datovou a organizační základnu, na kterou se dále napojují všechny další systémy celé platformy. Poslouží jako nástroj pro organizaci, vydávání a měření reklamních kampaní v rámci Google Marketing Platform

Campaign Manager 360 využijete jako:

  • analytické centrum,
  • zdroj podkladů pro display a video kreativy,
  • nástroj pro reporting a atribuční modelování.

Proč Campaign Managera přibrat do týmu?

Používání CM360 přináší celou řadu benefitů. Usnadňuje správu kampaní a zpřístupňuje inzerentům některé z klíčových výhod Google Marketing Platform. 

Nabízí například:

  • Měření konverzí a sbírání publik napříč kanály,
  • jednotnou atribuci pro celou Google Marketing Platform s možností zachycení kompletní customer journey (search, display, social),
  • snadné propojení s dalšími částmi platformy, sdílení podkladů a dat,
  • měření a vydávání reklamy pro systémy a nástroje třetích stran,
  • nástroje pro optimalizaci display a video kreativy,
  • detailní reporting výsledků všech marketingových aktivit.

5 nejlepších využití Campaign Managera

Jako značně komplexní nástroj v sobě kombinuje široké spektrum funkcí, které můžeme využít ke správě RTB i dalších typů kampaní.

1. Analytické řešení Floodlight

Měření webu pomocí Floodlightu představuje jednu z největších předností Google Marketing Platform. Data jsou sdílená napříč všemi nástroji platformy a umožňují tvořit deduplikované konverzepublika pro simultánní použití ve více kanálech.

Oproti klasickým konverzím (jako například v Google Ads) jsou Floodlight activities flexibilnější a umožňují získat přesnější obrázek o chování uživatelů na webu.

Můžeme například měřit URL cestu uživatele, značky prohlížených produktů, průchod košíkem/​registračním formulářem a mnoho dalšího.

2. Vyhledávací kampaně

Vyhledávací kampaně dostaneme do Campaign Managera automaticky přímo ze Search Ads 360. Jde o dvě části stejné platformy. Díky sdílené Floodlight konfiguraci využívají vyhledávací kampaně stejné konverze (aktivity) a publika jako display/​RTB kampaně a ostatní kanály.

3. Display, video i audio kampaně

V obsahové reklamě slouží Campaign Manager jako takzvaný ad server. Tedy nástroj, který umí pracovat s téměř všemi typy reklam a slouží pro ukládání a správu reklamních podkladů k vydávání na cílových webech.

Kromě bannerů v libovolných rozměrech (včetně dynamických HTML5 a AMPHTML) je k dispozici video, audio a další exkluzivní nebo málo používané formáty, kterými lze zaujmout a oslovit cílového uživatele.

 

Nejčastější způsob vydávání reklam z Campaign Managera je přes RTB nástroj Display & Video 360. Jde o další součást Google Marketing Platform. Díky přímému propojení DV360 s Campaign Managerem dochází k automatické synchronizaci reklam a veškerého doprovodného nastavení.

HTTP Reklama se může vydávat i mimo DV360, například u jednotlivých publisherů v rámci nákupů napřímo nebo v PPC reklamních systémech, jako je Sklik.

Díky tomu dokážeme vyhodnocovat i takové metriky jako zásah nebo frekvence napříč všemi kampaněmi v obsahové síti.

4. Kampaně z jiných systémů

Přes trackovací pixely zvládneme „doměřit“ také kampaně mimo Google Marketing Platform. To je velká výhoda, protože získáme kompletní obrázek cesty zákazníka v rámci stanoveného atribučního modelu. Zároveň eliminujeme duplikování konverzí mezi jednotlivými systémy.

5. Mediální plánování

Pomocí plánovacího nástroje lze připravovat a synchronizovat mediální rozpočty, plánovat webový inventář a také přímo komunikovat s publishery při odesílání poptávek pro umístění reklamy.

Vyhodnocení výsledků: Campaign Manager vs. Google Analytics?

Díky sbírání dat napříč kanály může Campaign Manager sloužit ke komplexnímu vyhodnocování online marketingu jako celku. Do jaké míry však dokáže nahradit Google Analytics?

Jakkoli jsou analytické možnosti v CM360 rozsáhlé, pořád jde o nástroj, který měří pouze konkrétní marketingové aktivity. V Google Analytics oproti tomu vidíme i organickou, přímou návštěvnost a přesnější údaje o fungování webu.

Využijte naše zkušenosti

Z tohoto pohledu doporučujeme oba nástroje propojit, spíše než využívat jeden na úkor druhého. Pro Google Analytics 360 je propojení s Campaign Managerem automatické, u klasického GA nebo GA4 je potřeba vše ručně tagovat přes UTM.

Chtěli byste zapojit Google Marketing Platform do svých online aktivit nebo si jen vyzkoušet některou z jejích služeb? S naší podporou je to jednoduché. Ozvěte se nám a zkonzultujeme možná řešení pro váš byznys.

Kam dál pro informace?

Vytrvalé ladění a nastavení Search Ads 360 se nám vyplatilo v kampaních pro Sportobchod.cz.

Naše další články o jednotlivých nástrojích Google Marketing Platform se věnují Display & Video 360 a také Surveys 360, které využijete pro vlastní průzkum trhu. Na další témata se můžete těšit už brzo.


Michael Chamrath

V PROFICIU mám na starosti technologicky náročnější implementace v rámci Google Marketing Platform, reportingu a automatizace kampaní. Baví mě řešit výzvy a vymýšlet inovativní přístupy k řešení business problémů. Když nepracuji, tak nejspíš lítám někde po horách.