Seznamte se s Google Marketing Platform

V roce 2018 Google oznámil, že sjednotí služby Google Analytics 360 Suite a DoubleClick pod značku Google Marketing Platform. To už je nějaký ten pátek, a tak jsme měli spoustu času si všechno podrobně vyzkoušet. Díky tomu nyní přinášíme sérii článků, ve kterých vás seznámíme se všemi nástroji a našimi zkušenostmi.

Když se řekne Google Marketing Platform

Jako první odpovíme na otázky: Co je Google Marketing Platform? Jaké nástroje nabízí? Pro koho je platforma určená a jaké výhody přinese její využívání vaší společnosti?

 

Google Marketing Platform (GMP) je sjednocená reklamní a analytická platforma, jejímž cílem je usnadnit spolupráci marketingovým týmům.

Jak to udělá?

Umožní důkladněji porozumět publikům, přijímat informovaná rozhodnutí, sdílet informace a postřehy mezi týmy a rychleji dosáhnout cílů.

GMP vytváří propojený digitální reklamní ekosystém spojující jednotlivé Google nástroje, které pokrývají celou oblast digitálního marketingu.

Z jednoho místa propojíte veškerá data, naplánujete, změříte a vyladíte kampaně nebo nakoupíte reklamní prostor.

Jaké nástroje GMP nabízí?

V GMP najdete nástroje pro správu reklamních kampaní (Display & Video 360, Search Ads 360 a Campaign Manager 360) a analytické nástroje (Analytics 360, Tag Manager 360, Optimize 360, Surveys 360 a Data Studio). Dohromady vám pomohou spravovat celou customer journey.

 

Reklamní nástroje

Display & Video 360, jak už název napovídá, je nástroj pro komplexní správu display a video kampaní. Největší výhodou této platformy na straně poptávky (DSP) je obrovský dosah inventory, dále rozsáhlé možnosti cílení, pokročilé možnosti optimalizace kampaní a také propojení s ostatními produkty platformy GMP.

Search Ads 360 využijete pro správu, automatizaci a optimalizaci search kampaní napříč různými vyhledávači. Nabízí výkonnostní reporty v reálném čase, automatické bidovací strategie a pravidla, využití externích dat, správu rozpočtu a propojení s dalšími produkty GTM.

Campaign Manager 360 přináší holistické a transparentní řešení pro zobrazování reklam, vytváření a správu publika, pokročilá měření a vytváření přehledů. CM360 používá Floodlight Activities jako nástroj pro sledování a měření v ostatních produktech GMP.

Vše lze vytvářet a řídit prostřednictvím CM360. Analytiky z reklam napříč kanály máte v jednom rozhraní, metriky jsou konzistentní a srovnatelné, což vám pomůže optimalizovat výkon ve všech digitálních kampaních.

 

Analytické nástroje

Analytics 360 shromažďuje data z webových stránek, aplikací a CRM. Díky těm zjistíte, jak se uživatelé na webu chovají, odkud přicházejí, ze kterých stránek odcházejí nebo zda provádějí konverze. Kromě standardních funkcí a přehledů nabízí pokročilé možnosti jako Unsampled Reports, export dat do BigQuery nebo Data Driven Attribution.

Tag Manager 360 umožňuje správu měřicích kódů na webových stránkách. Usnadňuje práci jak marketérům, tak analytikům a zjednodušuje nasazení marketingových nástrojů na web nezávisle na vývojářích.

Do zdrojového kódu webové stránky stačí vložit pouze měřicí kód TM360 a všechny ostatní už se vytvářejí v jeho uživatelském rozhraní.

Optimize 360 slouží k experimentování, testování a personalizaci webových stránek. Protože je každý uživatel jedinečný, měl by i obsah webu odpovídat jeho individuálnímu vkusu a požadavkům. S tím pomůže právě Optimize 360, který umožňuje testovat varianty webu pro klíčové skupiny uživatel.

Velkou výhodou je, že není třeba nasazovat žádný nový kód, stačí mít účet Analytics 360. Z něj můžete importovat již vytvořené cíle nebo využít publika z vašich kampaní při testování.

 

Surveys 360 je nástroj pro průzkumy trhu. Jednoduše si vytvoříte online průzkum na míru a na základě odpovědí respondentů můžete učinit kvalifikovaná obchodní rozhodnutí. Nabízí možnost pokročilého cílení, a to geograficky podle PSČ a pomocí remarketingových publik.

Data Studio přináší free nástroj na vizualizaci dat. Snadno vytvoříte přehledné a vysoce konfigurovatelné grafy, reporty a dashboardy, které můžete sdílet s jednotlivci nebo celými týmy. Umožňuje také přístup k různým zdrojům dat, jako jsou ostatní nástroje GMP, Google Tabulky, YouTube, nejrůznější databáze nebo platformy sociálních sítí.

Výchozím a spojovací bodem platformy je Marketing Platform Home, portál, kde najdete všechny své nástroje. V Integration Center pak můžete spravovat propojení mezi nástroji, sdílet publika a importovat data. Administration vám umožní spravovat faktury, uživatele, oprávnění a organizace.

Pro koho je platforma určená?

Platforma má sloužit firmám i marketingovým agenturám, usnadnit spolupráci v rámci týmů a pomoct dosáhnout jejich cílů. Navíc Google nabízí dvě varianty:

  1. For Small Businesses 

Free řešení pro malé a střední podniky zahrnující produkty: Analytics, Data Studio, Optimize, Surveys a Tag Manager.

  1. For Enterprises

Placená verze pro všechny podniky nebo agentury, které využijí pokročilejší možnosti. Obsahuje celou sadu osmi nástrojů verze 360.

Proč využít verzi For Enterprises?

  • Podrobnější segmentace a analýzy
  • Inteligentnější nástroje
  • Větší možnosti customizace
  • Sofistikovanější reporty
  • Více možností pro kolekci dat
  • Více kontroly
  • Zákaznická podpora
  • Snadnější integrace jednotlivých nástrojů GMP

Jaké výhody přinese GMP vašemu podnikání?

Shrňme si benefity, které s sebou nese používání nástrojů GMP:

  • Rychlejší rozhodování a chytřejší marketing díky automatizaci každodenních postupů a integrované inteligenci.
  • Větší kontrola nad investicemi díky centralizaci veškerých informací a holistickému přístupu platformy.
  • Hlubší pochopení vašeho publika. Díky integraci dat z jednotlivých nástrojů můžete sledovat celou cestu zákazníka, pochopit, které kanály fungují a jak na ně zákazníci reagují.
  • Sdílení informací napříč marketingovými týmy. Všechna data a přehledy máte na jednom místě a všichni k nim mají přístup.

Zajímá vás více podrobností k jednotlivým nástrojům Google Marketing Platform? Pak si nenechte ujít naše další články. Už teď pro vás chystáme seznámení s Display & Video 360, Search Ads 360, Campaign Manager 360, Creative studio nebo Surveys 360.

 


Gabriela Keprtová

Starám se o programatický nákup a RTB kampaně. Pro klienty hledám ta nejvhodnější publika, zajímavé reklamní formáty a weby, které přivedou zákazníky. To vše v reálném čase.