Banner podle počasí? Pro Studio žádný problém

V naší sérii článků o nástrojích Google Marketing Platform se tentokrát podíváme na Studio. S jeho pomocí umíme připravovat opravdu jedinečné display reklamy pro RTB i ad serving.

Studio tvoří součást Google Marketing Platform. Úspěšně doplňuje Campaign Manager 360Display & Video 360. Je nástrojem pro konfiguraci a správu Rich Media kreativ neboli HTML5 bannerů s pokročilými funkcemi.

Studio kreativa vs. HTML5 bannery

HTML5 bannery můžeme připravit a nahrát do CM360 i samotně. Hlavní selling point Studia je možnost přípravy takzvaných dynamických kreativ.

Jedná se o kreativu, která není celá připravená předem, ale sestavuje se z podkladových dat (obvykle z feedu) vybraných na základě pravidel. Podobně jako personalizátory u textových reklam, ale v banneru.

Na rozdíl od obecného HTML5 banneru, který už v sobě obsahuje všechny prvky, u dynamické kreativy vybíráme jaký obsah zobrazit podle specifické situace

Výhody Studio kreativy

Příprava dynamické kreativy je nesporně komplikovanější než u statických či „pevných“ HTML5 bannerů. Proč se do ní vůbec pouštět? Možnosti jsou široké, tak se na ně pojďme podívat.

Interaktivní obsah

Dynamické reklamy se nejčastěji využívají v remarketingu. Do šablony banneru se propisují produkty, které si uživatel na webu prohlížel, ale nenakoupil. Podobně funguje i dynamický remarketing v rámci Google Ads a Skliku.

Studiové kreativy však umí oproti remarketingu v PPC systémech mnohem více:

  • Nejsme nijak omezení systémovými šablonami. Dokážeme tak vytvořit mnohem poutavější a interaktivnější design.
  • S využitím pokročilých filtrů máme větší kontrolu nad obsahem banneru. Lze například zobrazovat komplementární produkty k těm, které si uživatel na webu prohlížel nebo nabízet luxusnější variantu zboží z kategorie. Možností je více.
  • Můžeme zvolit vlastní optimalizační pravidla pro zobrazování takového obsahu, který funguje nejlépe.

 

Personalizované sdělení

Pokud si přejeme zasáhnout široké publikum, obvykle vytváříme obecnější bannery. Ale proč nemít jak personalizaci, tak zásah?

Ve Studio kreativě můžeme doplňovat adresu nejbližší pobočky, střídat propagovaný sortiment podle počasí, zobrazit call to action vyladěný pro dané publikum nebo dynamicky vyměňovat promo texty podle aktuálních podmínek.

 

Méně rutinní práce, lepší výsledky

Nejenže ušetříme grafikům práci s dílčími úpravami bannerů, ale zároveň dokážeme zacílit na uživatele osobitější kreativou.

V situaci, kdy velká část internetových uživatelů vykazuje bannerovou slepotu, hraje poutavost, relevance a odlišení od konkurence klíčovou roli v přivádění dalších návštěvníků na web.

Detailní vyhodnocení

V rámci Google Marketing Platform máme k dispozici podrobný reporting veškerých událostí, které v zobrazené kreativě proběhly.

  • Jak dlouho uživatel s kreativou interagoval?
  • Kolikrát najel myší na některý z elementů?
  • Kolikrát proklikl na další části kreativy?
  • A mnoho dalších akcí.

Na rozdíl od PPC šablon, kde vidíme jen souhrnné statistiky, v RTB dynamické kreativě dokážeme přesně vyhodnotit, jak jednotlivé části kreativy ovlivňují celkový výkon banneru, a na základě těchto dat šablonu dále optimalizovat.

Snadná příprava podkladů pro kreativu

Pro tvorbu dynamické kreativy potřebujeme několik věcí:

  • Feed zdrojových dat. Například produktový feed, seznam lokalit, souhrn CTA textů nebo informace o počasí.
  • Dynamickou šablonu, kterou je nutné připravit HTML naprogramováním nebo přes Google Web Designer, který je přímo napojený na Studio.
  • HTML5 Enabler, který banner „složí“ a připraví k zobrazení na daném umístění.

Studio integruje správu feedů, nahrávání šablon a HTML5 Enabler v uživatelsky přívětivém prostředí. Souhrn podkladů a pravidel zobrazování se ve Studiu nazývá dynamický profil. 

Jak vytvořit dynamický profil?

  1. V prvním kroku připravíme feed. Nahráváme ve formátu CSV či XML nebo přes odkaz na Google Sheets. Feed by měl obsahovat všechny podklady (text, obrázky), které budeme používat v kreativě, a také pole, pomocí kterých budeme obsah filtrovat.

  1. Ve druhém kroku nastavíme pravidla zobrazování obsahu. To může být například filtrování podle produktových ID, lokality nebo publika.

  1. Ve třetím kroku připravíme šablonu kreativy a nahrajeme ji do Studia. Pak stačí zkontrolovat, zda filtry fungují a v banneru se zobrazuje správný obsah.

  1. V posledním kroku celý profil publikujeme a kreativu odešleme do Campaign Managera, kde ji můžeme přidat do placementů.

Kde Studio kreativu využijeme?

Studiové kreativy jsou automaticky synchronizované s Campaign Managerem. Části banneru se „složí“ už v rámci Google Marketing Platform. Navenek se kreativa chová jako klasický HTML5 banner. Může se tedy vydávat na jakýchkoli umístěních, které HTML5 podporují. 

 Kreativu můžeme jednoduše použít pro

  • Akvizice a remarketing v DV360
  • Přímé nákupy Seznam, CNC nebo Mafra
  • Sklik přes adservingový kód

Zaujali jsem vás?

Máte zájem o využití poutavých, interaktivních reklam také ve vašich kampaních? Chcete se s svými reklamami odlišit od konkurence? Kontaktujte nás a vymyslíme, jak na to!

Kam dál pro více informací

Na blogu už máme celou sérii článků o nástrojích Google Marketing Platform. Na nic nečekejte a přečtěte si, jaké máme zkušenosti s využíváním CM360, DV360 nebo Surveys 360. Sepsali jsem také podrobnou case study o tom, jak jsme využili Seach Ads 360

 


Michael Chamrath

V PROFICIU mám na starosti technologicky náročnější implementace v rámci Google Marketing Platform, reportingu a automatizace kampaní. Baví mě řešit výzvy a vymýšlet inovativní přístupy k řešení business problémů. Když nepracuji, tak nejspíš lítám někde po horách.