Co si lidé myslí? Získejte rychlou zpětnou vazbu díky Surveys 360

Tradiční formy spotřebitelského průzkumu bývají často problematické, marketéři nemají čas nebo peníze na výzkum spotřebitelského chování. Surveys 360 pomůže vytvářet online dotazníky, a tak získat rychle a spolehlivě názory od skutečných lidí na celém světě.

 

Surveys 360
Surveys 360

Tradiční formy spotřebitelského průzkumu bývají často problematické, marketéři nemají čas nebo peníze na výzkum spotřebitelského chování. Surveys 360 pomůže vytvářet online dotazníky, a tak získat rychle a spolehlivě názory od skutečných lidí na celém světě.

Ať už chcete testovat kreativy, povědomí o značce nebo reakci na nedávnou událost, postřehy zákazníků jsou nenahraditelné. Bohužel touhy, přesvědčení a postoje spotřebitelů, které mají při rozhodování o nákupu velký význam, nenajdete v analytických datech.

Proto přišel Google s novým nástrojem na průzkum trhu – Surveys 360, který je součástí Google Marketing Platform.

Co umí Surveys 360

  • poskytne rychlou odpověď v řádech dní, ne týdnů nebo měsíců,
  • umožňuje snadné nastavení během několika minut,
  • provede automatickou analýzu výsledků v uživatelsky přívětivém rozhraní,
  • nabízí spolehlivost, reach 10M+ uživatelů za týden na webu, reach 5M+ aktivních uživatelů na panelech aplikací, reprezentativní vzorek, 
  • nabízí pokročilé možnosti cílení publika (podle PSČ, remarketingová publika)
  • umožňuje sdílet průzkumy s ostatními členy týmu.

Jak Surveys 360 funguje?

Surveys 360 nabízí tři panely respondentů:

  1. Uživatelé internetu čtoucí obsah na webových stránkách vydavatelů, kteří uzavřeli dohodu Google Opinion Rewards for Publishers.
  2. Uživatelé aplikací, kteří se přihlásili k odběru reklam za odměnu v síti vydavatelů aplikací Google Admob. 
  3. Uživatelé chytrých telefonů, kteří si stáhli a zaregistrovali se k používání aplikace pro Android s názvem Google Opinion Rewards.

Těmto respondentům se zobrazují průzkumy na webech nebo v mobilních aplikacích. Zodpovězením otázek získají respondenti přístup k placenému obsahu nebo kredit Google Play. Nástroj automaticky agreguje a analyzuje odpovědi a poskytuje data v jednoduchém online rozhraní. 

Jaké typy otázek lze použít?

Surveys 360 umožňuje využít několik typů otázek

  • s jednou nebo více odpověďmi
  • otevřené otázky
  • různé stupnice hodnocení
  • otázky s jedním nebo více obrázky
  • nebo můžete pustit respondentům video a ptát se na jejich názor. 

Průzkum může obsahovat až deset otázek včetně 1 až 4 screeningových. Průzkumy se screeningovými otázkami vyžadují minimální nákup sto odpovědí.

Screeningové otázky umožňují filtrovat respondenty, a tím cílit na konkrétní publikum. Respondentům se nejdříve zobrazí otázka, a pouze ti,  kteří zvolí prahovou hodnotu („Ano“, „Mám v plánu“), mohou odpovědět na zbývající dotazy.

Kolik to stojí?

V Surveys 360 je cena stanovena na principu price per completed response, přičemž odpověď respondenta je považována za dokončenou, pouze pokud byly zodpovězené všechny otázky v průzkumu.

Cena začíná na 0,10 dolarech a liší se v závislosti na:

  1. publiku, které chcete oslovit 
  • obecná populace nebo uživatelé smartphonů Android
  • cílený věk, pohlaví nebo poloha
  • pokročilé geo-cílení dle PSČ
  • remarketingová publika
  1. počtu otázek (1 nebo 2 až 10).

Pokud průzkum zahrnuje screeningové otázky, je cena individuální a určuje se na základě testu publika. Ceny průzkumů se screeningovými otázkami začínají na třech dolarech a liší se podle délky průzkumu, cílového publika a incidence rate.

 

Incidence rate a test publika

Incidence rate poskytuje odhad velikosti dostupného publika po projití screeningových otázek. Čím více screeningových otázek zahrnete do průzkumu, tím nižší bude incidence rate. Pro zajištění dostatečně velkého cílového publika a validních dat je požadována minimální incidence rate pět procent.

U každého průzkumu obsahujícího screeningovou otázku je spuštěn krátký test publika, který zajistí, že incidence rate bude vyšší než stanovené minimum. Test může trvat až 24 hodin a nejsou za něj účtovány žádné poplatky.

Jazyk je důležitý

Surveys 360 nenabízí překladatelské služby. Průzkumy nejsou automaticky přeložené, proto musí být napsané v jazyce, na který jsou zaměřené.

V konkrétních zemích můžete zvolit cílení na jazyk. Vaše průzkumy se zobrazí každému uživateli, který se je rozhodl přijímat v tomto jazyce. Pokud se rozhodnete například pro španělštinu v USA, budou se zobrazovat respondentům v USA, kteří odebírají průzkumy ve španělštině, ale také těm, kteří je odebírají například ve španělštině a angličtině.

Pozor! Neplatná odpověď

Surveys 360 má zavedený kontrolní systém zabraňující podvodným reakcím. Nedbalé nebo podvodné odpovědi z průzkumu odstraňuje. Patří sem:

  • detekce rychlých kliknutí,
  • vyřazování odpovědí od respondentů klikajících vždy na první odpověď,
  • identifikace irelevantních odpovědí na základě náhodně kladené otázky mající pouze jednu správnou odpověď.

Kde je Surveys 360 dostupný?

Nástroj Surveys 360 je přímo dostupný v USA a Kanadě. V Evropě, na Středním východě, v Africe a Severní Americe je možné nástroj využívat přes ověřeného Google Partnera nebo resellera. Kompletní seznam zemí najdete zde.

Kde získat víc informací?

Google Surveys Policies

Google stanovil programové zásady týkající se

  • obsahu
  • osobních informací
  • citlivé demografie
  • citlivých témat
  • materiálu pro dospělé
  • push-pollingu a propagace
  • politických průzkumů
  • zdravotního stavu
  • remarketingu.

Nedodržení těchto zásad může vést k pozastavení vašeho účtu Surveys 360. 

Surveys editorial policies

Google také stanovil redakční zásady týkající se relevance textu, gramatiky a podporovaného jazyka.

Na co je třeba myslet při vytváření průzkumů

Google sestavil seznam častých chyb v průzkumech, kterých se marketéři dopouštějí při jejich vytváření.

Na blogu už máme celou sérii článků o nástrojích Google Marketing Platform. Na nic nečekejte a přečtěte si, jaké máme zkušenosti s využíváním CM360, DV360 nebo kreativního Studia. Sepsali jsem také podrobnou case study o tom, jak jsme využili Seach Ads 360