Pokud barcampy neznáte, jde o druh neformální konference, která se zaměřuje na sdílení a výměnu nápadů a zkušeností mezi účastníky.
Konají se v přátelské atmosféře, která podporuje aktivní diskuzi a interakci. Cílem barcampu je podporovat spolupráci, inovaci a vzájemné obohacení prostřednictvím sdílení vědomostí a zkušeností.
Barcampy se zaměřují na témata související s technologiemi, podnikáním, designem, marketingem a dalšími oblastmi. Důležitou součástí je také networking a budování komunit.
Letošní ostravský ročník byl zaměřený na témata z oboru marketingu, businessu, analytiky a personalistiky. Nemohlo chybět ani stále sílící téma umělé inteligence.
SEO šmejdi: Přehlídka podvodů v SEO a online marketingu
První přednášku prezentoval Zdeněk Nešpor, webový konzultant a SEO expert. Věnoval se výčtu případů, kdy klient v nevědomosti platí za služby, které jsou běžně zdarma nebo nejsou ani potřeba.
Ať už se jedná o různé rejstříky a evidence nebo o doménové spekulanty a tvůrce webových stránek, kteří si pomáhají předpřipravenými šablonami. Známé jsou případy, kdy si „odborníci“ naúčtovali několik hodin práce za nasazení Google Analytics nebo e-mailové domény.
Další nekalou praktikou může být nadcenění exportu databáze kontaktů, migrace webu nebo úprava souboru robots.txt.
Další nešvarem, i když už méně častým, bývá neochota poskytnout přihlašovací údaje ke službám, které si klient platí. Co dál si pohlídat? Například výstup služeb k analýze trhu, aby kvalita a rozsah odpovídal požadavkům.
Jak vám OpenAI změní život
V druhé přednášce měl slovo Daniel Nytra, poradce v online marketingu. Věnoval se využití Open AI v mailingu.
Představil vizi, jak využívat umělou inteligenci pro tvorbu newsletterů a filtrování uživatelů do seznamů, na které cílí různá sdělení. Vysvětlil, jak jim nástroj pomáhá a šetří čas při tvorbě lead scoringu a produkt scoringu.
Uživatele dělí do tří skupin:
- Ztratili jsme
- Lovci slev
- Fanoušci
Pro každou skupinu vytváří newsletter s vybranými produkty podle toho, co dané uživatele zajímá. K tomu se přidávají produkty s vysokým produkt scoringem. Frekvence rozesílání nastavují podle zaujatosti publika jednou týdně nebo jednou měsíčně.
Tohle jste o reklamě na Facebooku nevěděli
Vít Schaffarczik se věnoval tématu, jak zpřesnit výsledky z facebookových kampaní v Google Analytics. Pomáhá mu k tomu kampaň zaměřená na unikátní slevový kód, pomocí kterého lze výsledky z Facebooku interpretovat.
Připomněl, že zákazník by neměl být trestaný za špatně vložený kód. Proto je vhodné nastavit systém tak, aby přijímal zkopírovaný text i s chybějícím počátečním nebo koncovým znakem.
V další části se věnoval vlivu Facebooku na rozhodování uživatelů a tvorbu vlastních konverzí. Nakonec ještě shrnul poznatky o novém typu kampaní Adventage+.
Datová analytika pro [ne]analytiky
Přechodem na Google Analytics 4 nás provedl datový analytik Jan Malatinský z ostravské agentury [Advisio]. Jak určitě víte, Google Analytics Universal skončí 30. června 2023.
K tomu, abyste mohli měřit data a mít meziroční srovnání, je potřeba založit Google Analytics 4. Honza podrobně probral, jak má vypadat základní nastavení. Prošel, jaké přehledy a průzkumy GA4 nabízejí, a také ukázal, kde najít ekvivalentní statistiky, na které jsme zvyklí z Google UA.
Kromě skvělých přednášek byl na Barcampu prostor k setkání, navazování nových kontaktů a spoluprací s lidmi z různých oborů. My z Proficia jsme si sobotní konferenci užili a už teď se těšíme na další ročník. Kdo ví, třeba se tam s vámi potkáme.