Kreslicí plátno 1

Největší Boss Fight českého Facebooku

COMFOR, online prodejce elektroniky a IT, bojuje nejen na trhu, ale také na sociálních sítích s tvrdou konkurencí. Jak jsme mu pomohli získat nové fanoušky, přivést zákazníky na e-shop a podpořit nákupy přes Facebook?


Boss Fight jako past na hráče

Klasické soutěže? Ty hráče od stříleček opravdu neodtrhnou. Chatbot mluvící jejich řečí a nabádající k souboji s bossem už by ale mohl. Kampaň jsme doplnili o posty se zajímavostmi z herního světa a promo herního notebooku, který jsme chtěli hráčům ukázat.

Náhled soutěžního příspěvku na Facebooku

Známe svého gamera

Téma chatbota jsme vybrali tak, aby jej znali jak mladší hráči, tak starší generace, která u zrodu gamingu stála. Sáhli jsme proto po hře Counter-Strike: Global Offensive. Její výhodou je, že je známá i laické veřejnosti. Pro nás jednoznačný win-win.

Začátek soutěžního kvízu

Chatbot v číslech

  • 125 000 oslovených uživatelů
  • 5 000 soutěžících
  • 4 000% nárůst fanoušků
  • 0,9 Kč na soutěžícího
  • 7 nákupů od soutěžících

Chatbot soutěžícím pokládal otázky ze světa CS:GO. Cílové skupině jsme přizpůsobili celý styl komunikace.

Průběh soutěže jsme ozvláštnili GIFy

Z toho důvodu jsme také soutěžící pro nápovědu neposílali na další příspěvky na Facebooku nebo webu. Rovnou jsme jim řekli, ať použijí Google. Stejně víme, že budou odpovědi hledat právě tam. Dle zpětné vazby jsme se trefili do černého.

Mezi fanoušky sklidil kvíz pozitivní ohlasy

Zaostřeno na počítačové hry a FPS

Pro propagaci na Facebooku jsme využili reklamní účel Zprávy a získali téměř 5 tisíc zahájených konverzací s průměrnou cenou 0,89 Kč. Z cílení nám nejlépe fungovaly zájmy o počítačové hry, Counter Strike nebo FPS. Skvělé výsledky dosahoval také Look-a-Like top 25 % nejaktivnějších návštěvníků webu za posledních 180 dní. U obou cílovek jsme dosahovali CPM pod 15 Kč.

A co s nasbíranými publiky? Pár dní před skončením kampaně jsme zapojeným uživatelům rozeslali zprávu se slevovým kódem. Open Rate byl 98,5 % a CTR na webové stránky pak 34 %.

Co dál? Nejen kvízy, ale i rady

Obrovský potenciál chatbota nenecháváme jen u kvízů. Nasazujeme jej také jako poradce při výběru vhodného produktu nebo služby. Jeho rozšiřující se možnosti dále prozkoumáváme i ve spojení s e-mailingem.


Account projektu: Dominik Neckař
Dominik vede display tým PROFICIA. Vymýšlí digitální strategie a stará se o plánování brandových kampaní klíčových klientů.