Případová studie: Soutěž na Facebooku pro e-shop Kabea.cz

V květnu jsme pro e-shop Kabea.cz získali 2192 nových fanoušků, 1975 e-mailových kontaktů1716 návštěv. A to jen za 16 000 Kč. Ukážeme vám, jak se nám to povedlo.

Před rozborem kampaně uvedeme průměrné rozpočty pro dosažení těchto cílů, které vychází z tohoto článku.

  • Průměrná cena za relevantního fanouška je 14 Kč. Za 2192 fanoušků tedy utratíte 30 688 Kč.
  • Průměrná cena za e-mailový kontakt je 15 Kč. Za 1975 e-mailů tedy dáte 29 625 Kč.
  • Průměrná cena za jednu návštěvu je 6 Kč. Za 1716 návštěv na stránky tedy zaplatíte 10 296 Kč.

Zisk z okamžitého obratu neodečítáme z celkových nákladů na kampaň. Také nepřičítáme náklad za cenu do soutěže. Tyto částky se navzájem vynulovaly.

Celkem byste tedy za výše uvedené výsledky zaplatili asi 70 609 Kč. Nám se to povedlo za 22 % těchto nákladů, tedy za 16 000 Kč.

Jaké byly požadované cíle klienta?

  • Představení nově otevřené kamenné pobočky v Brně
  • Zvýšení počtu fanoušků
  • Nové e-mailové kontakty na potencionální zákazníky

Jaké řešení jsme zvolili?

Rozhodli jsme se vytvořit jednoduchou soutěž v kartě na Facebooku. Rozhraní aplikace dodala společnost Brandsapps ve spolupráci s Vojtěchem Kotousem, který připravil vizuál.

Abychom splnili hlavní požadavek klienta, otázka byla následující:

„V únoru jsme otevřeli naši první prodejnu. Víte, ve kterém městě?“

Abychom to uživatelům ulehčili, dali jsme jim k dispozici také nápovědu v podobě odkazu na stránku prodejny, kterou na základě našeho zadání klient vytvořil. Odkaz jsme samozřejmě opatřili UTM tagy, abychom návštěvnost mohli vyhodnotit.

kabea-0

Po výběru z možností  jsme se zeptali na jméno, e-mail a telefon. I když telefon nebyl povinným údajem, více než 70 % jej vyplnilo. Mobilní marketing zatím klient nevyužívá, a proto jsme jej nezařadili do cílů.

kabea-1

Výherce si mohl vybrat kabelku z nabídky, dle vlastního výběru.

kabea-2

A takto vypadala celá soutěž.

kabea-3

Teď už víte, jak jsme získávali návštěvy na webové stránky a také e-mailové kontakty. Jak jsme ale získali ty fanoušky? A jak jsme získávali návštěvníky do aplikace? Hned to objasníme.

Kde se vzali, tu se vzali

Návrh, tvorbu i realizaci kampaní jsem měl na starosti já – David Lörincz.

K přivedení návštěvnosti jsme využili reklamu na Facebooku. Zvolili jsme cílení na základě demografie a zájmů dle cílové skupiny klienta. Reklama cílila primárně na ženy z Brna a Prahy v poměru 75 % : 25 %, ve věku 19–30 let, se zájmem o módu.

Celkový rozpočet na reklamu byl 11 000 Kč. Reklama byla vytvořena pomocí dark postu v Power editoru. Byl to vlastně takový hybrid mezi page like reklamou a odkazem. Dnes již tuto „chybu“ Facebook odstranil a této podoby není možné dosáhnout.

kabea-4

Kreativu jsme si nevycucali z prstu. Uprostřed kamenné prodejny je opravdu strom, na kterém rostou kabelky. Strom Kabeovník, jak jsme jej pojmenovali, se tedy stal ústředním motivem celé kampaně. Unikátní CTR této reklamy bylo 3,69 %. Díky vysokému CTR jsme dosáhli také nízkého CPC 2,3 Kč.

kabea-5

Po prokliku na reklamu se uživatel dostal na fan gate, což je stránka, kterou vidí pouze ti uživatelé, kteří ještě nejsou fanoušci. O fanoušky jsme žádali agresivně. Nebrali jsme si žádné servítky. Tykání a jasné omezení soutěžících.

kabea-6

Výsledky

Konverzní poměr mezi proklikem na aplikaci a získáním fanouška byl 46 %. Konverzní poměr zapojení uživatele do soutěže a získání e-mailu byl 90 %. Web přes označený odkaz navštívilo celkem 78 % návštěvníků aplikace (1716 návštěv) a realizovali i objednávky. Celkem jsme získali 2192 nových fanoušků a 1975 nových e-mailů. Třešničkou byla jména a příjmení uživatelů, která následně mohou být využita při personalizaci e-mailových kampaní. Kdo ví, třeba se jednou i ta telefonní čísla budou klientovi hodit.

Rozpočet

Návrh aplikace, grafika, tvorba a správa reklamních kampaní stály 5000 Kč. Reklamní rozpočet byl 11 000 Kč. Celkem tedy 16 000 Kč a kampaň běžela 3 týdny.

Je to jen začátek

Samozřejmě vás může napadnout hned několik otázek.

Jak budou fanoušci aktivní? Jaké zisky vygenerují nové e-mailové kontakty a jakou tedy mají hodnotu? Někde však musíte začít a určitě se lépe posílají e-mailové kampaně na několik tisíc zákazníků než na pár stovek.

Pokud vás studie zaujala, můžete si přečíst další, přezdívanou “Kampaň snů” na blogu uznávaného copywritera Otty Bohuše.

Podobné výsledky vám samozřejmě zaručit nemůžeme, ale můžeme vám slíbit, že se o ně pokusíme. Neváhejte a kontaktujte nás.

David Lörincz

David Lörincz

Specializuji se na Facebook marketing. Pomáhám firmám se strategiemi, navrhuji kampaně a spravuji reklamní účty.

6 komentářů u „Případová studie: Soutěž na Facebooku pro e-shop Kabea.cz

  1. Kovboj.ON

    Kolik z toho bylo návštěvníků, kteří nevyplnili formulář – aneb proč by nebyla lepší soutěž přímo na webu eshopu? A 11 tis dát na propagaci přímo soutěže v eshopu?

    1. David Lörincz (@davidlorincz)

      Hlavním důvodem bylo snížení ceny CPC, která nastane v momentě, kdy zákazníka neodvádíte z Facebooku. Dalším důvodem byla již naprogramovaná aplikace včetně funkcionalit a tím podstatné snížení rozpočtu na její výrobu.

        1. Martin SmutekMartin Smutek

          Někde jinde než uvedených 16 000? („Rozpočet: Návrh aplikace, grafika, tvorba a správa reklamních kampaní stály 5000 Kč. Reklamní rozpočet byl 11 000 Kč. Celkem tedy 16 000 Kč a kampaň běžela 3 týdny.“) Napovězte nám kde jinde. My to nevidíme.

  2. Pingback: Černý pátek na Facebooku | David Lörincz - Facebook marketing

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *