Rituals: Výsledky kampaní nejen na okrasu

Výrazný růst tržeb navzdory nepříznivé situace na trhu? Umíme! Pro značku luxusní kosmetiky Rituals jsme namíchali fungující recepturu ve složení brandbulding, vyladěné výkonnostní kampaně a aktivní testování trendů na sociálních sítích. 

To chci taky

Průkopník v luxusní kosmetice

Značka Rituals byla založena v roce 2000 a stala se první značkou na světě, která uvedla kombinaci luxusní domácí a tělové kosmetiky. Vyvíjí vysoce kvalitní produkty k obohacení těla i duše: luxusní produkty od kosmetiky určené pro péči o tělo a pleť, po vonné svíčky, parfémy a čaje. 

Rozkaz zněl jasně: Růst proti proudu

V loňském a předloňském roku spolupráce, která trvá již od roku 2017, jsme čelili nesnadné situaci. Nejen stagnaci segmentu, ale ostatně i propadu celého e-commerce trhu. 

Klient však měl jasnou představu o plnění cílů – chtěl meziroční růst tržeb o 20 až 30 %

Jak jsme k výzvě přistoupili?

Long story short

Modifikovali jsme marketingový mix pro větší podporu brandu. 

Část rozpočtu pro podporu brandu na sítích

60 %

Část rozpočtu pro výkonnostní kampaně v Google Ads a Skliku

40 %

Do brandbuldingu jsme investovali 60 % rozpočtu, primárně v rámci sociálních sítí. Zbylých 40 % jsme rozdělili do výkonnostních kampaní v Google Ads a Skliku. A jak to dopadlo?

V roce 2022 jsme Rituals přinesli navýšení 100 milionů Kč a v roce 2023 jsme po diverzifikaci kampaní již zaznamenali meziroční růst o 141 milionů.

Jiří Novák

Jiří Novák

Proficio

Long story long

Do roku 2022 byly kampaně aktivní především v Google Ads. Vlivem rostoucí konkurence v online prostředí již nebylo udržitelné pokračovat pouze s PPC reklamou a stále dosáhnout požadovaného růstu tržeb. Do mixu reklamních kanálů jsme tak zařadili Facebook a Instagram reklamu

V první fázi jsme v polovině roku 2022 v účtu spustili akviziční katalogovou kampaň DABA a dynamický remarketing. Tyto kampaně představují základ pro všechny eshopové inzerenty na Meta platformách.

Vzhledem k množství dat, které pixel nasbíral na webu z aktivních PPC kampaní, jsme již od počátku cílili primárně na lookalikes, kterým se výkonově dařilo nejlépe. 

Výsledek první měsíc bylo systémové PNO 6,53 % a navýšení transakcí o 36 %.

 

Ve vánoční sezóně jsme kampaně rozšířili o propagaci Rituals adventních kalendářů. Významně jsme navýšili rozpočty při zachování systémového PNO u hranice 5 % a doručili reklamou více než tisíc objednávek v porovnání se startem kampaní, kdy jich bylo kolem 200 až 300 měsíčně. Cílem pro rok 2023 bylo navýšit meziročně tržby o 30 %. 

Spojení, které zafungovalo na výbornou

Začátkem roku Rituals odstartovalo spolupráci s influencerkou Betty Urban. Pro sociální sítě jsme tak každým měsícem získávali větší množství kreativ, a to především ve video formátu. 

V tomto roce značně stoupala preference videí na Facebooku. Šli jsme tak s video reklamou ruku v ruce s tím, co platforma očekávala.

Výsledky videa, ve kterých Betty prezentovala nové adventní kalendáře? CTR 1,47 %, PNO 2,66 % a 174 nákupů.

Velký příliv kreativ nám umožnil v průběhu roku postupně 

  • zvyšovat rozpočty i mimo vánoční sezónu,

  • udržovat stanovené systémové PNO,

  • zvyšovat výši systémových tržeb.

I během roku 2023 jsme pokračovali s již otestovanými lookalikes napříč všemi akvizičními kampaněmi. 

V první polovině roku jsme v každém měsíci kromě katalogových reklam spouštěli propagaci na tematické měsíční video zaměřené na exkluzivní nabídku v daném období.

Reagujeme na trendy a testujeme

Facebook se stále vyvíjí a každou chvíli se mění. Je tedy potřeba vždy testovat novinky. 

Méně cílit a více se soustředit na kvalitu dat v pixelu a kreativy. Tímto se v rámci platformy do popředí začala dostávat advantage+ shopping kampaň.

To byl trend roku 2023, který jsme využili.

A tak jsme neotáleli a s Rituals tento formát hned otestovali. Kampaň jsme v první řadě vyzkoušeli u propagace příspěvků nastavených na prodej a postupně jsme do kampaně také přidávali nově zveřejněné příspěvky. 

Kampaň v roce 2023 běžela necelé tři měsíce během vánoční sezóny. Doručila systémové PNO 2,19 % a více než 2 000 objednávek. Aktuálně shopping kampaň využíváme především u akvizičních kampaní na krátkodobé akce.

A jaké máme výsledky?

Ambiciózní cíl, který nám zadal klient, jsme nejen splnili, ale rovnou překonali.

V roce 2023 jsme v rámci Facebook reklamy navýšili systémové měsíční tržby z statisícových hodnot až na milionové při postupném navyšování rozpočtů. V roce 2023 se nám podařilo meziročně zvýšit počet objednávek dle GA téměř o 50 % včetně zvýšení průměrné hodnoty objednávky o 11 %. 

Jiří Novák

Jiří Novák

Proficio

Tržby na eshopu se v GA zvýšily meziročně celkem o 40 % se všemi implementovanými online kanály.

Meziroční růst tržeb v roce 2023

31 %

Google Ads: meziroční růst tržeb

16 %

Snížení nákladů Google Ads

40 %

Nový cíl: kvalitní newsletterová databáze

Aktuálně pokračujeme s osvědčenými kampaněmi z minulého roku a zároveň jsme spustili kampaň s cílem získání uživatelů do newsletteru

Kontaktní údaje sbíráme formou instant formulářů, v nichž uživatelé vyplní údaje jednoduše na několik kliků, a následně je zařadíme do newsletterové databáze. 

Zároveň nás čeká spouštění reklamy na sociálních sítích i na slovenském trhu, kde budeme implementovat kampaně na základě poznatků z českého účtu.

Chcete také, aby váš business dál rostl?

Rádi to s vámi probereme. Máme zkušenosti, přehled i výsledky podložené daty.

Ozvěte se nám!

Odesláním formuláře souhlasíte s poskytnutím osobních údajů.