Formáty kreativy pro RTB
Speciální rozměry pro RTB
- Desktop Branding: 2000×1400
Nejlépe kombinace těchto specifikací:
https://seznam.prehledreklam.cz/cz/produkt/branding/52/77/
http://r2b2.cz/rubriky/predstavujeme/programaticky-branding-2
http://app.cpex.cz/skin/v2/ https://www.technickaspecifikace.cz/cz/181/branding-rtb/novinky/
Kontrola viditelných oblastí:
https://nastroje.prehledreklam.cz/cz/kontrola-viditelnych-oblasti/52/0/15 - R2B2 Mobilní Interscroller/viněta: 720×1280
Specifikace:
https://r2b2.cz/pro-inzerenty/reklamni-formaty/interscroller/#specifikace - R2B2 Mobilní branding: 500×200
Specifikace
https://r2b2.cz/pro-inzerenty/reklamni-formaty/mobilni-branding/ - CNC Mobilní Interscroller: 600×1080
Specifikace:
https://old.cncenter.cz/clanek/2342/technicke-specifikace-formatu-na-cnc#s304 - Mafra Mobilní interscroller: 768×1230
Specifikace
https://www.mafra.cz/Reklamy.aspx?y=Mafra-reklama/mobilni_branding.htm
HTML5 bannery
- Návod pro přípravu: https://support.google.com/campaignmanager/answer/3145300?hl=en
- Kontrola správnosti HTML5 click tagů: https://h5validator.appspot.com/dcm/asset
- Po nahrání se musí objevit toto sdělení: https://prnt.sc/26nsgfs
AMPHTML bannery
- Musí být vytvořeny v Google Web Designeru.
- Návod na přípravu: https://support.google.com/displayvideo/answer/7513981?hl=en#zippy=%2Cupload-an-amphtml-creative
Bannery podle CTR
Bannery podle visibility
Nativní inzeráty Google Inventory, včetně videonative a gmailnative
Nativní video – stejné jako pro kombinovanou reklamu, jen musí navíc splňovat požadavky pro video.
Nativní inzeráty Seznam inventory pro PD
- Kreativa nesmí být animovaná.
- Obrázek nesmí obsahovat textová sdělení.
- Titulek a Text nesmí obsahovat uvozovky a odřádkování textu.
Video v obsahové síti
Formát: .mov nebo .mp4 (může být i .avi, .m4v, .mpeg, .mpg, .ogv, .webm, .wmv)
Rozměry:
- Landscape/horizontal 1280×720, 1920×1080 nebo 1440×1080.
- Portrait/vertical 720×1280, 1080×1920 nebo 1080×1440.
- Square 720×720, 1080×1080, 1920×1920.
Aspect ratio:
- Landscape/horizontal 16:9 nebo 4:3.
- Portrait/vertical 9:16 nebo 3:4.
Kodek: H.264.
Snímková frekvence: 23,98 nebo 29,97.
Datový tok: alespoň 20 MB/s.
Délka: nejlépe 15 nebo 30 vteřin (ale může být i méně než 15 s až 90 s).
Velikost: maximálně 1 GB.
Černé okraje po stranách: bez černých okrajů.
Černé okraje nahoře a dole: bez černých okrajů.
Podporovaná specifikace: VAST 2.0, VAST 3.0, VAST 4.0. a VPAID 2.0.
Zvuk
- Kodek: PCM (preferováno) nebo AAC
- Datový tok: minimálně 192 kb/s
- Bitová hloubka: pouze 16 nebo 24 bitů
- Vzorkovací frekvence: 48 kHz
- Nastavení zvuku: vyžadováno
Doprovodná kreativa
- Doprovodný banner: max 20K. Může být statický obrázek nebo HTML5 (animace může být max 15 s).
- Companion banner 18-24 FPS.
- Rozměry 300×250, 728×90 a 300×60.
Video na Seznamu Instream/outstream
Formát: video (MP4), video XML (VAST).
Rozlišení: 720p (např. 1280×720 px ve formátu 16:9).
Maximální datová velikost:10 MB – video (instream), 5 MB – video (outstream), neomezeno – video XML.
Maximální délka: 60 vteřin.
Zvuková stopa: povolena.
Požadavky na vzhled: reklama nesmí obsahovat cizojazyčné texty (povoleny jsou pouze české).
Bumper na Seznamu
Formát: Video (MP4).
Rozlišení: 720p (např. 1280×720 px ve formátu 16:9).
Maximální datová velikost: 10 MB.
Maximální délka: 6 vteřin.
Zvuková stopa: povolena.
Požadavky na vzhled: reklama nesmí obsahovat cizojazyčné texty (povoleny jsou pouze české).
Spotify
Audio Everywhere
Technické specifikace audio: max. 30 vteřinový audio spot
Akceptovaný soubor: MP3
Technické specifikace banner: Rozměr: 640 x 640
Maximální velikost: 200 KB
Typ souboru: JPEG
Video Takeover
Technické specifikace video: max. 30 vteřinový video spot
Formát: 16:9 (na šířku) / 9:16
Maximální velikost: 500 MB
Typ souboru:
- Desktop: WebM.
- Mobile: MOV, MP4
Kvalita:
- HD 1280×720 nebo podobná (na šířku)
- HD 720×1280 nebo podobná (na výšku)
Technické specifikace doprovodného banneru – endcard
Rozměr 640×640 maximální
Velikost 200 kB
Typ souboru: JPEG
CTA tlačítko max. 16 znaků (například: dozvědět se více, objevte více, studuj u nás, podej přihlášku…)
Video Sponsored Session (pouze mobil, vertikální video)
Technické specifikace video: max. 30 vteřinový videospot
Formát: 16:9 / 9:19
Maximální velikost: 500 MB
Typ souboru: MOV, MP4
Kvalita: HD 720×1280 nebo podobná
Technické specifikace doprovodného banneru – endcard
Rozměr: 640×640 maximální
Velikost: 200 kB
Typ souboru: JPG
CTA tlačítko: max. 16 znaků (například: dozvědět se více, objevte více, studuj u nás, podej přihlášku…)
Leaderboard
Technické specifikace:
Desktop
Typ souboru: All types except Flash
Kvalita: 728×90
Audio Active Group
Audio Specifikace
Formát: MP3
Délka 15-60 vteřin (15 a 30 vteřin je nejpoužívanější)
Alespoň 128 kbps bit rate
Očištěno o „ticho”
Specifikace banneru
Formát: GIF, JPEG, PNG
Rozměr 1024v1024
AudioPower Media Bohemia
Audio specifikace
Formát: MP3
Délka: 10, 20, 30 vteřin
Alespoň 128 kbps bit rate
Pozn. doprovodný banner pouze při nákupu napřímo