SPOKAR: Brandbuilding sluší všem

Zubní kartáčky, malířské štětce i kartáče na podlahu. To vše vyrábí a prodává SPOKAR. Pro tuto tradiční českou značku jsme zpracovávali marketingovou strategii a komunikační koncept, který už teď přináší skvělé výsledky. Jak jsme při tvorbě strategie postupovali? 

Highlighty spolupráce

Během krátké doby se nám podařilo rozjet spolupráci, dostat strategii k realizaci a hlavně přinést první výsledky.

  • Zvýšení povědomí o 15 % díky videím na YouTube 
  • 2,5× více objednávek na e-shopu
  • Nadprůměrné zapamatování si reklamy na Facebooku

To chci taky

140 let tradice v novém kabátě

Pelhřimovská rodinná firma SPOKAR patří k nejvýznamnějším výrobcům kartáčnického zboží v Evropě – své řemeslo provozuje už od roku 1882! 

Tradice pelhřimovské výroby

140 let

Roční obrat

600 mil

Expedovaných výrobků ročně

40 mil

Designových ocenění

20+

Mezinárodní úspěch jejich designového kartáčku SPOKAR X vyslal společnosti SPOKAR jasnou zprávu: budoucnost je v designových produktech s vyšší přidanou hodnotou. Postupně proto změnili své portfolio a s nimi musela jít ruku v ruce také nová online prezentace značky, kterou dostali na starosti naši kolegové ve skupině Proficio – designéři z PORTY. 

Chcete se podívat, jak postupovali při tvorbě webu a e-shopu?

Přečtěte si případovou studii

Challenge: Zvýšit brand awareness

Po zpracování webu jsme rozjeli jednání o navazujícím marketingu. Značka SPOKAR vede hlavně u starší populace a těží z dlouhodobých nákupních zvyklostí. 

Ve chvíli, kdy na trh uvedla nové designové produkty, přišla správná chvíle dát o tom pořádně vědět. Zaměřili jsme se proto na to, jak zvýšit brand awareness.

Primárním cílem tedy bylo zlepšit vnímání SPOKARU jako moderní firmy s designovými a kvalitními produkty a zvýšit povědomí o značce u mladší populace.

Dominik Neckař

Dominik Neckař

Strategy Director, Proficio

Jak jsme postupovali při tvorbě strategie…

Klientovi jsme doporučili začít výzkumem, který zhodnotí vnímání značky. Proto jsme se nejprve pustili do kompletního brand auditu.

  • Společně s klientem jsme prošli vizi do příštích let a navrhli kroky, které povedou k jejímu naplnění. 
  • Připravili jsme mediaplán a naplánovali taktiky.
  • Realizovali jsme workshop, kde jsme společně definovali strategii značky, essenci a také kreativní koncepci.

… a jak vznikal kreativní koncept

Na základě dat z výzkumu a definované strategie značky jsme vytvořili koncepci pro kreativu. Chtěli jsme jít svojí cestou a odlišit se od „zubařského“ přístupu značky Curaprox.

Jeden úsměv, prosím

Rozhodli jsme se vsadit na emoce, radost a úsměvy, které bezesporu sluší všem. 

Vytvořili jsme kreativní koncept Galerie úsměvů zaměřený podle definovaných cílových skupin a konkrétních produktů v portfoliu firmy SPOKAR

Motiv úsměvu jsme dokázali přirozeně propojit nejen se zubními kartáčky, ale také s dalšími výrobky, jako jsou smetáčky, malířské štětce nebo štětky.

 

Náš koncept následně získal svoji reálnou podobu v jednotlivých kampaních podle námi navrženého mediamixu. Ten zahrnoval online i offline komunikaci:

  • Komunikace na sociálních sítích
  • Videoreklama pro YouTube, sociální sítě a případně i televizi
  • Kampaně ve Facebook Ads, Google Ads i na YouTube
  • Venkovní OOH ve 13 městech Česka
  • Tištěná inzerce v časopisech

Spolupráce, která klapala

Videospot jsme připravovali ve spolupráci se Steezy studio. „Ceníme si toho, že Steezy dodalo všechno v rekordním čase a ve skvělé kvalitě. Extrémně příjemná komunikace byla už jen třešničkou na dortu, takže celkově top,“ hodnotí průběh i výsledek Dominik Neckař, šéf stratégů v Proficiu.

Výsledky nám vykouzlily úsměv na tváři

Dlouhodobá kampaň na podporu brand awareness je v běhu a před námi je ještě spousta naplánované práce. Proto můžeme hodnotit jen prozatímní výsledky. Jaké jsou?

  • Nadprůměrné zapamatování si reklamy na Facebooku
  • Zvýšení povědomí o 15 % podle YouTube Brandliftu
  • 2,5× více objednávek podle statistik e-shopu (i přesto, že performance kampaně, které na e-shop směřují, tvoří jen asi 5 % z rozpočtu)

Jak spolupráci hodnotí klient?

„Nová strategie a kreativní koncept vykouzlily úsměv na tváří nejen našim zákazníkům, ale také nám. Oceňujeme, že se nám díky spolupráci se skupinou Proficio podařilo navýšit jak povědomí o naší značce, tak přímo prodeje na e-shopu.“

Šárka Zbrojková, obchodní ředitelka, SPOKAR

Co plánujeme dál

Pokračujeme v brand kampani a vrhneme na vylepšování e-shopu z pohledu SEOspolupráce s B2B sektorem

Kromě toho chystáme tvorbu obsahové platformy a máme také plán prezentovat SPOKAR více v roli výrobce pomůcek na dentální hygienu, za kterým stojí odborné autority. 

Chcete také zvýšit známost vašeho brandu?

Stačí se nám ozvat a probereme možnosti i realizaci.

Pomůžeme vám být vidět

Odesláním formuláře souhlasíte s poskytnutím osobních údajů.